Bukefalos 28 år!

Du och ditt paradis?

golit

Trådstartare
golit är en smula förundrad över de religiösa fanatikerna. De har en fantastisk plats som kallas paradiset, som de har en enkel icke ombokningsbar biljett till. Sen finns det en massa människor som fanatikerna inte gillar och då försöker de övertala sina ovänner att också åka dit.

golit är liksom inte ogin, men om han hittar den perfekta stranden, svampstället eller pudersnön, så kanske han berättar det för sina allra bästa vänner, men inte tjatar han dit sina ovänner.

Så... Paradiset finn och ett liv efter detta, hur ser ditt ut?
 
En idé med paradiset är ju precis det där med att bara de utvalda 'kompisarna' får komma dit.
Jihadisten kommer till paradiset tillsammans med andra jihadister. Jehovas vittnen tillsammans med andra Vittnen ....
Så i mitt paradis skulle bara mina kompisar och mina nära och kära finnas och där skulle vi äta gott, dricka gott och rida runt på vackra hästar - i ständigt solsken och 20 grader! ... Tröttnar jag på mitt paradis så kan jag ju vandra över till ngn av mina kompisars version!
 
Jag är rädd för döden men jag vill absolut inte ha ett evig liv i paradiset.

Paradiset finns redan här, på hästryggen i djupskogen. Eller en sen sommarkväll som spenderas att bada i tjärnen.

När jag dör hoppas jag att jag bara slutar finnas, allt blir svart sen finns inte jag mer.
 
golit är en smula förundrad över de religiösa fanatikerna. De har en fantastisk plats som kallas paradiset, som de har en enkel icke ombokningsbar biljett till. Sen finns det en massa människor som fanatikerna inte gillar och då försöker de övertala sina ovänner att också åka dit.

golit är liksom inte ogin, men om han hittar den perfekta stranden, svampstället eller pudersnön, så kanske han berättar det för sina allra bästa vänner, men inte tjatar han dit sina ovänner.

Så... Paradiset finn och ett liv efter detta, hur ser ditt ut?
Livet är ganska nice så jag skulle kunna tänka mig mer av samma. Men med lite mindre problem och oro kanske.
 
För mig skulle paradiset inte vara en plats, det skulle vara en sorts tillstånd där jag fick om och om återuppleva mitt livs bästa ögonblick. Allt från den gången jag o en tjejkompis skrattade så det gjorde ont, till en eftermiddag med att leta krabbor på stranden när jag var barn, till gången jag vandrade i lavendelfälten i Provence, till första gången jag höll mina barn i famnen o så alla underbara stunder jag varit med om med dom, o med alla andra människor jag älskat. Den gången man var vrålhungrig o kom till ett litet okänt kafé o fick underbar mat. Sånt. Ögonblick stora o små. Jag kan nog fylla en hel evighet med dom. :love:
 
"Paradiset" är en känsla, ett annat perspektiv på tillvaron, där egot kliver åt sidan och allt blir fridfullt. Egot spelar nämligen ett spel som gör att vi många gånger åker känslomässig berg-och-dalbana i tillvaron.
 
Jag vet att jag inte vill ha några jungfrur iaf... :angel: *nej, jag vet att inte Koranen säger det*

Jag tror inte på något liv efter detta. Däremot tror jag att vår energi, essens eller vad man nu vill kalla det fortsätter i en annan form. Flummigt? Japp, men det står jag för.

Eller så kommer jag till Trapalanda och möts av en skimmel och en fuxa, tillsammans med några kissar :love:

Skulle de kristna ha rätt är jag rätt rökt, jag har haft för kul för det.
 
Men usch, jag har inga ambitioner att leva för evigt. Tycker att det verkar skitjobbigt och någonting som människor med dödsångest tröstar sig med skulle vara en bra grej.

Jag vill må bra här och nu och njuta utav nuet. Nu är livet.

Det kan ju hända att du får dras med evigheten och lika bra att förbereda sig?
 
Jag vet att jag inte vill ha några jungfrur iaf... :angel: *nej, jag vet att inte Koranen säger det*

Jag tror inte på något liv efter detta. Däremot tror jag att vår energi, essens eller vad man nu vill kalla det fortsätter i en annan form. Flummigt? Japp, men det står jag för.

Eller så kommer jag till Trapalanda och möts av en skimmel och en fuxa, tillsammans med några kissar :love:

Skulle de kristna ha rätt är jag rätt rökt, jag har haft för kul för det.

Kul nog för en evighet utan det?
 
Låter som lite halvsegt. Väldigt lite stage-diving
Nä. Det är medveten närvaro. Känslorna försvinner inte. Man upplever dem men på ett annat sätt. Man sitter inte längre fast i sitt jag-mig-mitt-perspektiv. I stället upplever man sig (sin själ) som en del av universum (vilket man ju är). Det är en befrielse att inte längre sitta fast i en berg-och-dalbana där man kastas runt allt efter omständigheterna.
 
Kul nog för en evighet utan det?

Tja, det beror väl lite på hur man ser det... jag har pippat, rökt på, haft lite begärelse här och där och är väl inte alltid inom lagens råmärken (jag gillar att köra bil fort). Dock har jag inte haft ihjäl någon eller stulit något :D

Jag får väl grilla marshmallows i helvetet.
 
Nä. Det är medveten närvaro. Känslorna försvinner inte. Man upplever dem men på ett annat sätt. Man sitter inte längre fast i sitt jag-mig-mitt-perspektiv. I stället upplever man sig (sin själ) som en del av universum (vilket man ju är). Det är en befrielse att inte längre sitta fast i en berg-och-dalbana där man kastas runt allt efter omständigheterna.

Låter väldigt hälsovådligt att inte sitta fast i berochdalbanan
 
Tja, det beror väl lite på hur man ser det... jag har pippat, rökt på, haft lite begärelse här och där och är väl inte alltid inom lagens råmärken (jag gillar att köra bil fort). Dock har jag inte haft ihjäl någon eller stulit något :D

Jag får väl grilla marshmallows i helvetet.

Tja eller så är det en himmelsk merit.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp