Bukefalos 28 år!

"Du sadlar för långt fram"

Sv: "Du sadlar för långt fram"

Men det är väl hästen som måste vara nöjd först och främst, det tycker jag iaf.
Sen kan man ju anpassa sig lite, och det finns ju HUR MKT sadlar som helst ida. :)
Lycka till!
 
Sv: "Du sadlar för långt fram"

kan inte hjälpa det men jag tycker det ser så konstigt ut med sadelgjorden så långt bak..... vill ha min precis bakom frambenen....är nog jag som är ute och cyklar....men på min häst stannar inte gjorden kvar där bak utan sitter i alla fall precis bakom frambenen efter en stund...
hur gör man då?

Men hur skulle du själv tycka om du hade ett åtsittande rep precis i armhålorna :eek: (eller hur man ska uttrycka sig). Däremot vet jag att det är lätt att sadelgjorden åker fram, dock inte på min häst. jag tror det blir så för att hästen har lite "mage" som skuter fram sadelgjorden.
 
Sv: "Du sadlar för långt fram"

det är nog magen som gör det här med, för gjorden går snett framåt från sadeln.
angående rep i armhålorna...jag har nog hellre repet i armhålan än på magen i alla fall...men det är ju jag och jag har ju varken heller så ofta:)
 

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Barret
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: liiinnea
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
1 012
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 704
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp