Du vet att du är hästmänniska när...

När man har en egen tvättmaskin bara för hästens saker.
När man i förlossningsvärkar kommenderar maken att köra en till stallet så att jag kan ta in hästarna (för att dom andra klarar inte av en viss häst när det blåser så mycket ) innan vi åker till BB. :angel:
När man smackar på maken när han står i vägen (inte populärt)
När man väljer mobil efter storlek så att den passar i ridbyxorna.
När man akut avbokar julfesten med jobbet för att man måste få på en tappsko .
När man har ridjackan som finjacka för att den är så himla snygg (och så kan jag ju rida i den sen.....vilket blir om ca två veckor efter inköp):D
 
eller när man bara köper sådana kläder som efter viss "normalanvändning" är praktiska i design och material och därför kan hamna som stallkläder sedan.
Jag kör tvärtom ;) köper ridsport kläder och har till vardags i ngt år innan de kommer ut i stallet.
Främst jackor och tjocktröjor, t-shirts delar jag inte upp stall eller fin, de tvättas ofta bara ;).
 
Jag kör tvärtom ;) köper ridsport kläder och har till vardags i ngt år innan de kommer ut i stallet.
Främst jackor och tjocktröjor, t-shirts delar jag inte upp stall eller fin, de tvättas ofta bara ;).

Jo, det är ju så jag gör fast jag uttryckte mig annorlunda. H... har ju rätt trevlig neutral design på sina tröjor och jackor.
Och jag jobbar iförd "pyjamas" så det går väldigt bra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 361
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 939
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 328
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 055
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp