Bukefalos 28 år!

Dumt att ens tänka tanken?

Sv: Dumt att ens tänka tanken?

Hon var dräktig på 40 dygn och bör vara en bit över 60 dygn gången nu. Hingstig som bara den är hon dock den gamla tanten. :love:
Har läst att om stona är hingstiga när de är dräktiga så kan det vara ett tecken på att de väntar en hingst, vilket jag håller
tummarna för, då jag vill ha en avkomma som kan bli lite rejälare.

Pappahingsten kvalade till bundeschampionatet, men fick utgå på grund av olydnad om min tyska inte sviker mig. :o
Får väl se hur det blir med tempramentet på blivande unge. Kanske blir en liten djävul. :devil:
Maffig har han (den blivande fadern) dock blivit nu när han börjar växa till sig, ser lovande ut!

Han kvalade in med en 9.5 på traven i alla fall så jag hoppas att ungen kan ärva lite trav av honom,
även om mitt sto inte travar dåligt. :d
 
Senast ändrad:
Sv: Dumt att ens tänka tanken?

Det låter ju lysande än så länge då :D
Trots att pappahäst varit lite busig ;) Men det får man vara ibland!!
Har sett honom på bild och han är ju helt underbar, det kommer verkligen bli jättebra det där :D
 

Liknande trådar

Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 362
Senast: Pudlan
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 332
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 523
Dressyr Efter att utbildat ungponnyer en tid kan jag inte låta bli att drömma om min framtida stjärna. Det lär inte bli än på ett par år men...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
22 065
Senast: Farle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp