Bukefalos 28 år!

"dumt" att vara för lång?

Status
Stängd för vidare inlägg.

_jullan_

Trådstartare
Har en maxad D-ponny och är ca 173 kilo och väger ca 57 kilo.
Väger jag för mycket, jag vet att jag är för lång, men det gör väl inget om man inte skulle väga för mycket för honom? :confused:

(Vet att det finns trådar för detta men...)
 
Sv: "dumt" att vara för lång?

Du borde inte vara för tung. Så länge du är medveten om din sits, (är lätt hänt att man drar på sig olater när man sitter på en liten häst) så gör det heller inte så mycket.
Sen beror det ju på vad för slags ridning det handlar om? Och som sagt, hur pass kontrollerad och balanserad man är som ryttare.

Jag var ungefär lika lång som du när jag red D-ponny sista tiden. Vi tävlade mycket dressyr på rätt hög nivå och det var aldrig någon som kommenterade min längd.
 
Sv: "dumt" att vara för lång?

Jag ska träna för en dressyrryttare som är uttagen i svenska elitlaget i veckan och får då se vad hon säger. Men det är meningen att jag ska tävla mest hoppning, men också dressyr och fälttävlan. :) Men skönt att höra att jag inte borde vara för tung om jag hade kontroll över min sits och det känns som om att jag har det iallafall :D
 
Sv: "dumt" att vara för lång?

En välmusklad ponny är nog inga problem med tanke åp längden. Vikten är ingen fara. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 662
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 341
Senast: Mia_R
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 442
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp