Jag kliver upp någon gång runt halv tolv. Psykologen trodde idag att jag vänt på dygnet. Men jag går ju ofta och lägger mig runt tio. Så jag tillbringar tid i sängen runt 12 timmar eller lite mer varje dygn. Någon motivation att kliva upp tidigare finns inte. Att kliva upp innebär bara att den långa väntan på att få gå och lägga sig börjar. Jag har inget liv liksom. Tittar inte ens på tv som tidsfördriv. Äger inte ens en tv. Kan ju titta på datorn men är inte intresserad. Läser lite ibland, men det är någon enstaka sida ibland. Borde plugga till BE-kortet, men det går oändligt segt.

Men jag skolade i alla fall om mina tomater idag. 6 plantor 'Vilma' var det. Men nu har jag jord i köket och orkar inte städa. Det var tillräckligt med jobb med att bära in jorden, bära ner plantorna till köket och hämta krukor i ladan.

Men hur fan skaffar man sig ett liv så man kliver upp på morgonen? Och vad skulle kunna vara roligt att göra så jag inte bara sitter vid köksbordet från morgon till kväll? Jag har inte svar på de frågorna.

För många år sedan hörde jag talas om en gubbe 90+ som älskade att måla. Det var hans anledning att kliva upp på morgonen. "Får jag leva en dag till så ska jag måla", sa han.

Hur ska jag hitta min anledning att kliva upp på morgonen?
 

Idag somnar jag förhoppningsvis tidigare än jag brukar. Hade larmet ställt på 6 i morse eftersom jag skulle till stan. Trots lite bristfällig sömn lyckades jag komma upp. Så det är ju inte omöjligt att komma upp i tid. Hann dessutom i god tid till stan.
 
Varför är det så viktigt att gå upp tidigt på morgonen om man inte har någon tid att passa? Själv sover jag i regel 5-6 timmar per natt på vardagar men ligger gärna och drar mig länge på helgerna. 😅
 
Jag kliver aldrig upp på morgonen normalt. Bara om jag har något viktigt inbokat. Men är produktiv längre på kvällarna. Sover gärna till 10 tiden, då vaknar jag av mig själv. Om det är en jobbdag går jag dock upp lite tidigare så jag hinner med att göra saker innan jobbet. Jobbar 12.45 - 22.00 ca med restid och är sen igång till minat 01.00 i alla fall, ibland längre om dagen efter är en ledig dag.

Min mest effektiva tid är eftermiddag och kväll. På morgonen finns jag mer bara till.
 
Varför är det så viktigt att gå upp tidigt på morgonen om man inte har någon tid att passa? Själv sover jag i regel 5-6 timmar per natt på vardagar men ligger gärna och drar mig länge på helgerna. 😅
För att nyttja dagsljuset. Och att sitta på kvällarna i mörker är inte min grej. Jag avskyr mörker.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 997
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp