Bukefalos 28 år!

Dyon gummityglar

ufot

Trådstartare
Jag måste köpa ett par nya tyglar då mina gamla går på sista versen. Kravet är att de ska vara smala, helst av gummi och inga stroppar. De jag hittat som passar bäst in är Dyon Working gummityglar. Någon som har erfarenhet av dessa?

Sen funderar jag över längden. Jag har nu ett par ponnytyglar som är ca 125 cm långa. Dessa har perfekt längd. Jag köpte ett par billiga gummityglar på rea för att ha som reserv i storlek ponny, men de var alldeles för korta, bara 103 cm. Båda är i storlek ponny, hur kan det skilja så mycket?

Vilken storlek ska jag ha om jag köper ett par Dyon-tyglar, ponny eller cob? Någon som har ett par hemma och kan mäta?
 
Jag har de tyglarna från Dyon, gillar dem mycket! :) Lagom tjocka, lagom breda, lagom mjuka. Jag är lite tygelknarkare och har testat de flesta märken, dessa från Dyon och ett par från Mountain Horse (gummi med stroppar) är favoriterna.
 
Det låter lovande. Jag pratade med en hästsportbutik idag. De mätte tyglarna. Cob var 130 cm långa och de borde bli lagom längd. Så jag beställde ett par. Hoppas dem blir bra, jag gillar inte att rida med vantar och gummityglar brukar fungera bra.
 
Det låter lovande. Jag pratade med en hästsportbutik idag. De mätte tyglarna. Cob var 130 cm långa och de borde bli lagom längd. Så jag beställde ett par. Hoppas dem blir bra, jag gillar inte att rida med vantar och gummityglar brukar fungera bra.
Jag har dem också. Mycket trevliga tyglar, bra köp.
 
Vi har dem på jobbet, och de verkar vara riktigt trevliga att hålla i. Är lite kräsen när det kommer till just det. Mina jag har nu (billiga från Börjes, sjunger på sista versen) är i storlek ponny och helt lagom till min maxade C-ponny, men hade ett par andra till B-ponnyn (som alltså var mycket mindre) och som kändes alldeles för korta även till honom. Så cob hade jag nog nästan kört på till min om jag hade varit osäker.
 
Vi har samma tyglar i cob, till våra cob storlekshästar. Perfekt, och de är bra. Rekommenderar.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 287
Utrustning Hej! Vi ska snart köpa en häst och jag undrar ungefär vilken längd på sadelgjorden som borde passa en ganska smal (inte underviktig)...
Svar
13
· Visningar
1 597
Utrustning Ni som rider ponny, eller ja, egentligen alla, vad har ni för tyglar? Min new forest ligger höjdmässigt mellan C- och D-ponny, har kort...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Mätte min ponny enligt horsewares storlekstabell, från rumpan till bringan. Han mäter 172 cm. Borde jag då köpa storlek 115 (168 cm)...
Svar
3
· Visningar
1 685
Senast: Signature
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp