Bukefalos 28 år!

Dyon the difference

Klaralg03

Trådstartare
Vad tycker ni om Dyon the difference tränset? Hur är lädret? Har hört ifrån några att nackstycket kan glida fram?
 
Jag tycker inte om det.

Nackstycket glider fram och sitter då som ett vanligt nacktycke = bortkastat.
Spänner jag käkremmarna hårt så det inte åker fram visar häst tydligt att det inte är något hon tycker om.

:down:
 
jag är inne på mitt tredje (, fjärde år?) Med mitt dyon difference. Jag skulle säga att tränset passar olika på varje häst till häst. Jag har vissa hästar som tränset bara legat kanon på utan att behöva spänna något hårt . Medan andra som det glidit fram på. Inte många på den fronten. Jag har pendlat i storlekarna lite mellan hästarna och med rätt storlek i nacken och på nosgrimman ligger det still på alla. Jag har använt mig utan cob och full och mixat. Jag tycker själv det är riktigt fult träns men användbart då jag började använda det pågrund av medfödd nackspärr på en häst som ej kunde ha nackstycke, inte heller grimma korrekt. används inte dagligen längre och ligger i en låda och dammar kan jag medge då jag ej har behovet av det längre. Mitt slit och släng då jag ändå föredrar vanligt träns

Bra och tåligt läder ! Bättre än PS som är i samma prisklass. Nästan och bara nästan döberts kvalité på lädret då de är lika mjukt och fint .
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Habina
·
Kultur Tiderna ändras och normerna likaså. Jag har börjat reflektera över hur många gamla pojkbandslåtar som är riktigt creepy. En riktigt...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 207
Senast: Dobby
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 987
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp