Bukefalos 28 år!

Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Tja varje europeisk ko får mer i bidrag än vad halva världens befolkning i genomsnitt tjänar. Den europeiske kon kan åka jorden runt i första klass för sina bidragspengar.

utslaget per individ är det billigare med varg.

Hm..eubidraget per ko ligger väl på ca 2500 kr/år
En jordenruntbiljett första klass ligger väl på ett par hundra tusen.

En enkel mattekurs vore nog på plats!

Men det är klart, en svensk varg skulle nog kunna transporteras jorden runt för vad den kostar samhället per år.
Speciellt den aktuella tiken och hennes räkning på 4 mille:D
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

det är nog du som gör det för vargtiken är finsk/rysk av sig
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Hm..eubidraget per ko ligger väl på ca 2500 kr/år
En jordenruntbiljett första klass ligger väl på ett par hundra tusen.

En enkel mattekurs vore nog på plats!

Men det är klart, en svensk varg skulle nog kunna transporteras jorden runt för vad den kostar samhället per år.
Speciellt den aktuella tiken och hennes räkning på 4 mille:D

skulle tro att du får lägga ihop alla korelaterade bidrag och kons levnadsår.
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Har du inget annat än varg i huvudet? Det börjar kännas lite tröttsamt.
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

skulle tro att du får lägga ihop alla korelaterade bidrag och kons levnadsår.
Den europeiske kon kan åka jorden runt i första klass för sina bidragspengar.
Är väl en beskrivning av en ko?

Annars hade du väl skrivit DE europeiska korna kan åka jorden runt i första klass för sina bidragspengar? fast det hjälper ju inte billjetkostnaden stiger väl med antalet individer oavsett.

Fast jag misstänker du menar att man ska ta kostnaden för alla korna och jämföra det med kostnaden för alla vargar.
Fäör att sedan betrakta alla dessa kor som en ko och alla dessa vargar som en varg.

Men använder man den principen så tror jag att "en soc.bidragstagare" eller "en militär blir betydligt dyrare", eller varför inte "en bonde"?:D
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Har du inget annat än varg i huvudet? Det börjar kännas lite tröttsamt.

Nej nu tänkte jag på hur vi ska prioritera, pengar till den sjuka arbetsösa mamman o hennes dotter eller till att flyga omkring med en varghona;)
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Om skattebetalarna i aktuellt område tillåtit vargen att befinna sig/passera samma nämnda område så hade ju staten sluppit lägga ut 4 miljoner för att skydda den mot skattebetalarna.
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Om skattebetalarna i aktuellt område tillåtit vargen att befinna sig/passera samma nämnda område så hade ju staten sluppit lägga ut 4 miljoner för att skydda den mot skattebetalarna.

Precis. Alltså kostar skattebetalarna staten pengar.
 
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Om skattebetalarna i aktuellt område tillåtit vargen att befinna sig/passera samma nämnda område så hade ju staten sluppit lägga ut 4 miljoner för att skydda den mot skattebetalarna.

Så inte nog med att Sverige inte vill ratificera "ILO:s konvention nr 169, Indigenous and Tribal Peoples Convention" nu vill du att staten ska riva upp ingågna avtal med ursprungsbefolkningen?

Du kan ju ansluta dig till vissa SD;are ni norra sverige då...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 608
Senast: gul_zebra
·
Mat Jag vet, jag är fortfarande igång och försöka lära mig privatekonomi och framför allt matbudget. Jag försöker just nu skala ner det till...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
28 697
Senast: honung
·
  • Artikel
Hästnyheter hästkraft I morgon startar Stockholm International Horse Show, under fyra dagar fylls Globen med allt från shetlandsponnyer till...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Svenska Dagbladet) Världens äldsta kända och minsta häst krympte till en katts storlek under den globala värmechocken för 56 miljoner...
Svar
0
· Visningar
1 500
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp