E-cigg - en djungel?

Alltså man får ju inte länka. Men låter det här bra?

I startpaket ingår:
2 st Anyvape A1 glassomizer komplett
2 st uppladdningsbara batterier
1 st USB-laddare
1 st eGo väska

Det verkar som ett bra och lagom startpaket helt klart. Bra med glastank. Den är mouth-to-lung vilket brukar vara bra när man ska göra övergången, eftersom det liknar hur man röker vanliga cigg - lite mer "sugmotstånd". Ta batterier med så hög kapacitet (många mAh) som möjligt om du kan välja, det är ganska drygt att behöva ladda hela tiden.

Är det LYF du har kikat på? I så fall rekommenderar jag varmt deras egen juice, den brukar vara kanongod och de har väldigt vettiga priser. Ta 18 mg till att börja med om du inte är en väldigt måttlig rökare. Man får i sig betydligt mindre nikotin per bloss med ecigg än med analoga, och det är väldigt lätt att halka tillbaka om man inte får nikotinsuget riktigt tillfredsställt. Sen brukar det vara plättlätt att sänka nikotinhalten allt eftersom. Jag började på 24 mg och är nu nere på 6.

Jag fick en rejäl hosta i några dagar i början, men det har jag fått även när jag har slutat röka på andra sätt - det är väl luftvägarna som vaknar till liv och försöker få ur sig all skit som man har dragit i dem. Det går över. :)
 
Toppenbra tråd och tips :).

Jag är själv inne på att byta bort vanliga cigaretterna mot e-cigg. Jag har självinsikt nog att förstå att det är trevligast för alla i min omgivning om jag får tillfredsställa mitt nikotinbehov, men går det att göra på något vettigare sätt så är jag helt klart intresserad.

Lyckades leta upp det där startpaketet som nämndes ovan och klurar lite på det.
 
Finns inte viljan så kan man inget göra.

Jodå, men det beror nog på vad man har för anledning/motivering att sluta.
Själv ville jag absolut inte sluta men försökte många gånger under många år ändå eftersom det inte, såklart, är bra att röka.
Men det var först när jag ställdes inför en situation där jag faktiskt inte hade något val som jag slutade, när jag blev gravid (och nej jag ville trots graviditet verkligen inte sluta).
 
Jodå, men det beror nog på vad man har för anledning/motivering att sluta.
Själv ville jag absolut inte sluta men försökte många gånger under många år ändå eftersom det inte, såklart, är bra att röka.
Men det var först när jag ställdes inför en situation där jag faktiskt inte hade något val som jag slutade, när jag blev gravid (och nej jag ville trots graviditet verkligen inte sluta).

Det finns ju dock de som även i sådana situationer inte förmår sluta röka. Sen om se inte är motiverade nog/vill tillräckligt eller så fast i beroendet att de därför inte kan låter jag vara osagt då jag dels inte har någon sådan situation att relatera till men dels att alla är olika. Men jag har sett personer i min närhet inte kunna förmå sig att sluta varken vid graviditet eller när det faktiskt är livshotande att inte sluta. Dock svårt att säga exakt varför - gemensamt har varit att de vetat att och varför de borde/behövde sluta, sagt de ville sluta och smugit (och ljugit) om att de fortfarande rökte just därför att de visste att det var så "fel".

Själv har jag slutat en gång mindre än jag börjat igen. Brukar inte ge annan förklaring än dum i huvudet. Men jag ser det som vettigare att istället för att "nu ska jag sluta!" Och ha en hög risk för misslyckande istället köra på att "jag ska försöka byta till en mindre skadlig nikotinkälla".
 
Senast ändrad:
Alla vägar att sluta är väl bra.
Hosta av att lungorna kommer igång igen har jag flera bekanta som haft problem med, några fick hostmedicin utskrivet till sig för att lindra och få upp slemmet. När flåset blev bättre så verkade det som deras behov av tuggummi och plåster minskade (var det som erbjöds då).
 
Helt amazing uppfinning!

Gick för fyra dygn sedan lite drygt pang poff rakt över från cigaretter till e-cigg och har sen dess inte rökt en enda cigarett och inte haft minsta abstinens heller. Vilket jag haft/fått med nikotinläkemedel. Detta trots att jag lyckades med konststycket att byta över i en otroligt stressad period av mitt liv och strax innan jag hade en förstadejt.

Och ingen röklukt. Bara det är värt hela bytet. Hälsofördelar och pengar sparade inte att förakta men slippa lukten är allra bäst!

Bra skit!
 
Helt amazing uppfinning!

Gick för fyra dygn sedan lite drygt pang poff rakt över från cigaretter till e-cigg och har sen dess inte rökt en enda cigarett och inte haft minsta abstinens heller. Vilket jag haft/fått med nikotinläkemedel. Detta trots att jag lyckades med konststycket att byta över i en otroligt stressad period av mitt liv och strax innan jag hade en förstadejt.

Och ingen röklukt. Bara det är värt hela bytet. Hälsofördelar och pengar sparade inte att förakta men slippa lukten är allra bäst!

Bra skit!

Jag vill för alla oss rökallergiker rikta ett varmt och innerligt: TACK SOM FAN! :D
 
Följer tråden.

Jag avundas alla rökare och snusare som bara lägger av. Så j-a starkt gjort psykiskt!

Själv vill jag inte sluta tillräckligt mycket. Jag älskar mina cigg. Men när ett paket tobak/cigg här i Aus kostar från $30 och uppåt så motiverar det att gå över till e-cigg.

Har flera i min bekantskapskrets som gjort det nu och jag har testat deras och det är helt ok.

För mig skulle det bli runt $100/månad istället för som nu, runt $70/vecka
 
Köpte i samband med att den här tråden startades och har nu hållt mig ifrån vanliga cig i 3½ månad. Vid något enstaka tillfälle har jag rökt en vanlig cig när tex batteriet tagit slut eller något annat krånglat och då har jag bara längtat tillbaka till min e-cig. Jag har ingen som helst ambition att sluta med e-cig utan är mycket nöjd med den lösningen.
 
Köpte i samband med att den här tråden startades och har nu hållt mig ifrån vanliga cig i 3½ månad. Vid något enstaka tillfälle har jag rökt en vanlig cig när tex batteriet tagit slut eller något annat krånglat och då har jag bara längtat tillbaka till min e-cig. Jag har ingen som helst ambition att sluta med e-cig utan är mycket nöjd med den lösningen.

Härligt att höra!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: Ramona
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: gulan
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 831
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
428
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp