E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

hag391

Trådstartare
Är de bra? Sköna? Funkar bra med engelska stigläder?

Snubblade över dom nu nar jag började leta nya stigbyglar. Rider med långa läder men har trasslig kropp så skönt med lite svikt. Plast kändes smidigt vintertid än kalla i järn och rider för de mesta i jympadojor så korg är ett plus.
 
Senast ändrad:
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Är de bra? Sköna? Funkar bra med engelska stigläder?

Snubblade över dom nu nar jag började leta nya stigbyglar. Rider med långa läder men har trasslig kropp så skönt med lite svikt. Plast kändes smidigt vintertid än kalla i järn och rider för de mesta i jympadojor så korg är ett plus.

Jag har Flexride och ääääääälskar dom. Testade EZ-ride först men jag tyckte dom var så himla stora och klumpiga, Flexride är lite mindre i modellen s a s.

Jag får ont i knäna av andra stigbyglar men inte av dom här.
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Jag har EZ-ride med korg fram & är superdupernöjd - de är definitivt det bästa utrustningsköp jag någonsin gjort! Jag tycker om att de är lite stora så att jag kan flytta runt fötterna & ändra belastningspunkt emellanåt. Jag fick alltid ont i "trampdynorna" & tårna domnade bort tidigare när jag red med vanliga stigbyglar, men med dessa känns det jättemycket bättre. Jag har engelsk sadel & engelska läder & det funkar bra, dock har jag knutit en tunn läderrem runt stiglädret nerevid stigbygeln för att hålla ihop stiglädret & göra det hela stadigare.
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Jag har ett par EZ ride i plast, utan korg. Jag upplever dem som en aning för breda för (mina) "vanliga" ridskor; mina fötter tenderar att hamna i vinkeln istället för mitt på plattan. I övrigt tycker jag mycket om dem. För de bredare kängor och termoridstövlar som jag rider i vintertid, är de perfekta. Jag använder mina till engelska stigläder, och det fungerar bra.
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Låter som man ska prova ett par Flexiride i vår. Rider mkt i jympadojor och bara när de är -25 åker de riktigt tjocka vinterkängorna på. Men är de så pass kallt så har de en förmåga att bli barbacka ritter
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Jag har inte testat E-Zride men jag köpte mit ett par Flexride för en tid sen. Så himla mycket skönare än vanliga stigbyglar. Jag tror inte du kommer ångra dig om du väljer att köpa ett par såna :)
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Har suktat efter Sprengers BB i många år när jag nu snubbla över den här typen av stigbyglar. Lägre pris och lätta. Känns som ett plus oxå för säkerheten om jag köper med korg när man oftast rider i jympadojor och ibland inte stannar i sadeln som planerat :angel:.
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Hahaha! Ja, då kan det ju vara bra med korgar och lite bredare platta :D
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Hur stora är hålen för stiglädren på Flexride? Går de att få i Tspännet på webbers eller måste man använda vanliga stigläder?
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Åh, det vet jag tyvärr inte. Jag har vanliga stigläder i mina.
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Snålheten börjar slå in när jag nu såg Börjes breda plaststigbyglar med reflex som även hade lite svikt. Någon som provat dom?
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Jag har provat dom och ridit med dom ca ett år nu, tycker dom sviktar bra, inga onda knän längre. Prisvärda! Men jag har å andra sidan inget att jämföra med då jag bara ridit i "vanliga" stigbyglar innan.
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Jag har båda modellerna med korg på. Flexride är supersköna. Lite mindre i modellen. EZ-ride kändes mer stabila dock. Jag kommer att variera mellan dem. De stabilare EZ-riden sätter jag på sadeln som jag tycker mig behöva lite mer stöd i och flexriden får sitta på den stabila sadeln :D
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

KL

Har flexride och är mer än nöjd! Har haft en annan modell tidigare, sag ut som EZ-ride men nättare (satt pa en sadel jag köpte fran USA), de var ocksa helt fantastiska! Har Sprenger pa andra sadeln, far jätte ont utan stigbyglar som sviktar. Men som sagt, super nöjd med flexriden. Far utan problem plats med Graningestövar eller andra grova kängor i dem ocksa (fotstorlek 38-39).
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Känns de någon skillnad mellan Sprengers och Flexride?

Har inte provat BowBalance utan hade den äldre varianten för länge sen


KL
Budgeten rasa så köpte ett par breda plast som ska vara lite svikt på från Hööks. Svikt och svikt men de lilla gjorde stor skillnad och går inte tillbaka till vanliga igen. Gör inte alls lika ont i de pajade knäet

Ena nackdelen är man är så van sen många år med islandsstigbyglar att de hänger rätt när man sitter upp så de bara är att stoppa i foten. Dock kommer de bli ett par bättre sviktande/flerledade stigbyglar i framtiden
 
Sv: E-Zride, Flexride eller andra stigbyglar?

Känns de någon skillnad mellan Sprengers och Flexride?

Har inte provat BowBalance utan hade den äldre varianten för länge sen


KL
Budgeten rasa så köpte ett par breda plast som ska vara lite svikt på från Hööks. Svikt och svikt men de lilla gjorde stor skillnad och går inte tillbaka till vanliga igen. Gör inte alls lika ont i de pajade knäet

Ena nackdelen är man är så van sen många år med islandsstigbyglar att de hänger rätt när man sitter upp så de bara är att stoppa i foten. Dock kommer de bli ett par bättre sviktande/flerledade stigbyglar i framtiden

Mina Sprenger är Bow Balance-modellen. För benhinnorna (som var mitt problem och anledningen till att jag inte kan ha stumma stigbyglar) är båda precis lika bra. Dock är Flexriden lättare då de är helt i plast. Men det spelar ingen roll tycker jag. Har ridit 5 mil distans i båda Sprenger och Flexride och båda har fungerat bra.
 

Liknande trådar

K
Ridning Jag har hemma en sadel som jag hittat på annons. Det är en spansk sadel, lik högre skolans sadlar. Den är inköpt i Spanien och jag tror...
Svar
4
· Visningar
1 896
Senast: KungTulle
·
K
Utrustning Jag har hemma en sadel som jag hittat på annons. Det är en spansk sadel, lik högre skolans sadlar. Den är inköpt i Spanien och jag tror...
Svar
3
· Visningar
1 263
Senast: Kongur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp