Bukefalos 28 år!

Efter abort, lite komplikationer :/

Kommer aldrig göra en abort till, tyvärr innebär det ju att det är samma pappa som förra gången och det gick ju inte så bra. Har ännu inte sagt något till honom och kommer inte göra det heller om ett ultraljud nu skulle visa att jag är gravid igen/inte fått missfall. Eller ja berätta måste jag ju, men inte nu. Det är största anledningen till min motvilja att kolla, jag orkar inte med samma visa igen med allt bråk och skit som varit.

Ska nog gå till en privat gyn istället om det dröjer med att få tid. Ska googla för jag tror det finns här i närheten.
 
Plusset trodde de är pga ny graviditet. Och blödandet var normalt/sånt som händer men att det ska kollas upp. Dock tyckte de inte att det var akut. Om det inte är ny graviditet så är det hormoner/stress som gör att det blöder som det gör och det kommer isåfall ge sig inom sex månader (vilket också var heeeelt normalt tydligen). Känns ju kul att ha det såhär i sex månader isåfall :/ menmen får väl en tid denna eller nästa vecka.
När jag hade mitt missfall så var de väldigt noga med att poängtera att jag skulle få negativt gravtest senast 14 dagar efter själva missfallet. Fick jag inte det så skulle jag komma in igen omedelbart.

De sa också att jag inte hade så mycket rester kvar och om det inte slutade blöda inom två veckor så skulle jag komma tillbaka. Samma sak om jag började blöda mer igen.

Nu hade jag en hel del komplikationer i samband med missfallet så det kan ju påverkat deras instruktioner till mig men jag skulle påstå att det inte är normalt att blöda mer än två-fyra veckor efteråt. Och då att man inte blöder alltför mycket.

Jag höll på att stryka med när jag fick mitt missfall just för att någon hela tiden envisades med att säga "Det är normalt" utan att undersöka mig.

Så jag tycker du nog skall kräva en undersökning ganska så omgående och nöj dig inte med ett nej.

Det är möjligt att allt är normalt men säker kan man inte vara innan man kollat.

Och nöj dig inte med ett gravtest. Kräv blodprov. Det är det enda helt säkra sättet att få svar på om tex någon graviditet har hamnat där den inte skall vara!
 
Kommer aldrig göra en abort till, tyvärr innebär det ju att det är samma pappa som förra gången och det gick ju inte så bra. Har ännu inte sagt något till honom och kommer inte göra det heller om ett ultraljud nu skulle visa att jag är gravid igen/inte fått missfall. Eller ja berätta måste jag ju, men inte nu. Det är största anledningen till min motvilja att kolla, jag orkar inte med samma visa igen med allt bråk och skit som varit.

Ska nog gå till en privat gyn istället om det dröjer med att få tid. Ska googla för jag tror det finns här i närheten.

Örebro har närmaste privata klinik med ultraljud, den ligger vid Stortorget. Jag har varit där :)
 
Örebro har närmaste privata klinik med ultraljud, den ligger vid Stortorget. Jag har varit där :)

Oj jag trodde det fanns i Karlstad. Får tjata lite på sjukhuset istället då.

@Tora
Ska stå på mig lite, nu har det iaf inte blött sen igår kväll så det är ju åtminstone bra.
 
@Elisha

Nä fanns ingen tid. Har slutat blöda nästan helt så då behövde jag inte få någon tid alls. Skulle höra av mig om det blev akut. Ska gå till ungdomsmottagningen eller vårdcentralen istället, sover ungefär 12-14 timmar om dagen så nånting är ju inte helt hundra oavsett.
 
@Elisha

Nä fanns ingen tid. Har slutat blöda nästan helt så då behövde jag inte få någon tid alls. Skulle höra av mig om det blev akut. Ska gå till ungdomsmottagningen eller vårdcentralen istället, sover ungefär 12-14 timmar om dagen så nånting är ju inte helt hundra oavsett.
Har du gjort ett digitalt gravidetstest (CB) som, om du skulle vara gravid, visar hur många veckor du är gången?
 
Har du gjort ett digitalt gravidetstest (CB) som, om du skulle vara gravid, visar hur många veckor du är gången?

Nej frågade gyn när jag pratade med de i telefon och de tyckte det var onödigt för ett svagt plus var att betrakta som negativt så det lät ju bra. Clearblue visar ju ändå bara max 3+, har räknat lite och skulle isf vara i v 8 eller 10. Mina symptom tyder mer på magkatarr så det tyckte gyn att jag skulle till vårdcentralen och kolla upp asap så är la lika bra.
 
Nej frågade gyn när jag pratade med de i telefon och de tyckte det var onödigt för ett svagt plus var att betrakta som negativt så det lät ju bra. Clearblue visar ju ändå bara max 3+, har räknat lite och skulle isf vara i v 8 eller 10. Mina symptom tyder mer på magkatarr så det tyckte gyn att jag skulle till vårdcentralen och kolla upp asap så är la lika bra.
Va?!?! Svagt plus ska betraktas som negativt?!?
För din egen skull, ta ett nytt test. Ett plus är ett plus. Det kan bli ett missfall men det har ändå varit positivt.
 
Alla mina grav test som var på sticka visade sjukt svagt, knappt synbart. Förutom digitalt test.. Så nog är det allt positivt :/
 
Nej frågade gyn när jag pratade med de i telefon och de tyckte det var onödigt för ett svagt plus var att betrakta som negativt så det lät ju bra. Clearblue visar ju ändå bara max 3+, har räknat lite och skulle isf vara i v 8 eller 10. Mina symptom tyder mer på magkatarr så det tyckte gyn att jag skulle till vårdcentralen och kolla upp asap så är la lika bra.
Dumheter! Ett plus är alltid positivt oavsett hur svagt det är.

Kan ju då nämna att jag skulle höra av mig direkt till sjukhuset om mitt gravtest 14 dagar efter missfallet inte visade odiskutabelt negativt.

Du har gått bra längre tid än 14 dagar.

Måste säga att dom verkar snacka en massa trams bara. Helt sanslöst!

(Jag hade ett MA dvs missed abortion. Ett missfall som kroppen inte accepterar. För att avsluta det så går man igenom samma procedur som vid abort.)

Du behöver ta flera blodprov så att man exakt kan kolla vad som händer med din hCG. Det är inte säkert att alla gravrester bara finns i livmodern. I bland kan de gömma sig på andra ställen och då behövs det helt andra saker för att få bort dom.
 
Apoteket är stängt imorgon så får köpa test på måndag. Går iofs att köpa på Ica men liten "stad" så väntar hellre till måndag..
Har för övrigt börjat kräkas så jag vet inte, jag var rätt säker på att sköterskan jag pratade med hade rätt (att svagt plus är neg alltså) men nu vet jag inte. Tänker oavsett vad ignorera det fram tills måndag, kan ändå inget göra innan Apoteket öppnar.
 
Det är bara att googla på valfritt företag som säljer graviditetstest, alla skriver att är där ett streck så är det positivt, spelar ingen roll om det är svagt eller starkt.
I ditt fall kan du ju hoppas på att det var något fel på testet, men det är ganska ovanligt, och ser man till dina andra symtom så....
 
Apoteket är stängt imorgon så får köpa test på måndag. Går iofs att köpa på Ica men liten "stad" så väntar hellre till måndag..
Har för övrigt börjat kräkas så jag vet inte, jag var rätt säker på att sköterskan jag pratade med hade rätt (att svagt plus är neg alltså) men nu vet jag inte. Tänker oavsett vad ignorera det fram tills måndag, kan ändå inget göra innan Apoteket öppnar.


Jag köpte mitt på 7/11. Även pressbyrån säljer och bensinmackar (vilket höpp på att bli penismackar. Hej Freud).
 
Apoteket är stängt imorgon så får köpa test på måndag. Går iofs att köpa på Ica men liten "stad" så väntar hellre till måndag..
Har för övrigt börjat kräkas så jag vet inte, jag var rätt säker på att sköterskan jag pratade med hade rätt (att svagt plus är neg alltså) men nu vet jag inte. Tänker oavsett vad ignorera det fram tills måndag, kan ändå inget göra innan Apoteket öppnar.
Alltså jag har varit i graviditetstestsvängen länge. Och jag kan garantera dig att ett svagt plus alltid är positivt.

Att ett svagt plus är negativt är bara totalt trams. Tro inte på det för en sekund ens!
 
Finns varken 7/11 eller Pressbyrån här, jag överlever att vänta till måndag ;)


Jag hoppas allt går bra oavsett, men jag måste säga att den killen skulle jag personligen inte vilja ha barn med. Oavsett hur delaktig han skulle vara i ett ev barn så skulle jag inte vilja ha några som helst förpliktelser mot honom. Han låter som rena skräcken.
 
Jag hoppas allt går bra oavsett, men jag måste säga att den killen skulle jag personligen inte vilja ha barn med. Oavsett hur delaktig han skulle vara i ett ev barn så skulle jag inte vilja ha några som helst förpliktelser mot honom. Han låter som rena skräcken.

Nej inte jag heller... Därav mitt uppskjutande av att kolla antar jag. Vi har idag ingen kontakt längre så vet inte ens om jag kan få tag på honom om det behövs.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 404
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
76 317
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
2 572
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Jag är för tillfället väldigt uppgiven, så det kanske blir lite rörigt. Sedan graviditet nr 2 har mensen helt ballat ur. Alltså...
2
Svar
32
· Visningar
3 287
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp