Bukefalos 28 år!

Efter abort, lite komplikationer :/

BernT

Trådstartare
Gjorde kirurgisk abort i onsdags, bm sa att det skulle blöda minst en vecka.

Det blödde knappt en dag sen inget mer. Nu gör det sjukt jävla ont i magen, böjer jag mig känns det som jag ska svimma. Det har börjat komma lite blodblandade flytningar som luktar ILLA!

Har inte badat eller så och bm sa att jag skulle avstå från sex bara medans det blödde så hade sex i torsdags och fredags men då hade det ju inte blött ngt sen torsdag morgon.

Borde jag kolla upp det?

Återgår man efter abort till sin vanliga menscykeln eller blir abortdagen den första dagen i ny cykel?
 
Gjorde kirurgisk abort i onsdags, bm sa att det skulle blöda minst en vecka.

Det blödde knappt en dag sen inget mer. Nu gör det sjukt jävla ont i magen, böjer jag mig känns det som jag ska svimma. Det har börjat komma lite blodblandade flytningar som luktar ILLA!

Har inte badat eller så och bm sa att jag skulle avstå från sex bara medans det blödde så hade sex i torsdags och fredags men då hade det ju inte blött ngt sen torsdag morgon.

Borde jag kolla upp det?

Återgår man efter abort till sin vanliga menscykeln eller blir abortdagen den första dagen i ny cykel?

Du ska definitivt kolla upp det snarast, låter som en infektion. Konstigt att bm inte va tydligare, du borde nog väntat med sex iaf nån vecka eftersom du har ett sår i livmodern. Ring upp sjukan och lycka till :-)
 
Jag säger oxå SNARAST! Och helst nu med en gång. Livmoderinflammation är inte att leka med! Det kan gå utför rätt så fort om man har otur!
 
Jag säger oxå SNARAST! Och helst nu med en gång. Livmoderinflammation är inte att leka med! Det kan gå utför rätt så fort om man har otur!

+ @Cocos

Behöver jag åka in till gynakuten eller ska jag vänta till vårdcentralen öppnar imorgon? Det gör så sjukt ont verkligen, ligger i sängen och typ kvider för tillfället ;p
 
Haha, du har ju svarat på frågan själv i det inlägget! Det gör sjukt ont, det ÄR farligt! Jag hade åkt in, eller som minst ringt och rådfrågat.
 
+ @Cocos

Behöver jag åka in till gynakuten eller ska jag vänta till vårdcentralen öppnar imorgon? Det gör så sjukt ont verkligen, ligger i sängen och typ kvider för tillfället ;p

Åk, in eller iaf minst ring gynakuten. Jag tror helt ärligt att du inte kan vänta tills imorgon, du lär inte må bättre utan behandling.
 
Haha, du har ju svarat på frågan själv i det inlägget! Det gör sjukt ont, det ÄR farligt! Jag hade åkt in, eller som minst ringt och rådfrågat.

Nu började det blöda massor! Gick till toan och höll på att både spy och svimma. Måste nog åka in till akuten nu :(
 
Ja det är dags att åka in då! Har du någon som kan vara med dig? Så du inte blir medvetslös på vägen?
 
Gjorde kirurgisk abort i onsdags, bm sa att det skulle blöda minst en vecka.

Det blödde knappt en dag sen inget mer. Nu gör det sjukt jävla ont i magen, böjer jag mig känns det som jag ska svimma. Det har börjat komma lite blodblandade flytningar som luktar ILLA!

Har inte badat eller så och bm sa att jag skulle avstå från sex bara medans det blödde så hade sex i torsdags och fredags men då hade det ju inte blött ngt sen torsdag morgon.

Borde jag kolla upp det?

Återgår man efter abort till sin vanliga menscykeln eller blir abortdagen den första dagen i ny cykel?

Hm man brukar säga inget sex el bad på två veckor för att safe:a.

Nästa ägglossning kan komma som om aborten var mens men det är omöjligt att säga.
 
Hm man brukar säga inget sex el bad på två veckor för att safe:a.

Nästa ägglossning kan komma som om aborten var mens men det är omöjligt att säga.

Så med lite tur kan man få tillbaka sin gamla cykel? Min låg så perfekt varje månad så vore trevligt :p
Men man får ÄL 10-14 dagar efter abort sa bm och sedan antagligen mens efter ytterligare ungefär 14-21 v. Då får jag helt annan cykel.
 
Har du ägglossning som kommer mensen ca 2 veckor efter det precis som vanligt och inte efter flera månader.

Blir nya datum då alltså. Spelar iofs ingen roll för ska inte ha barn nu så behöver inte direkt hålla koll på det haha. Med p-piller blir det ju väldigt regelbundet ändå.

Är på akuten nu iaf så får väl se snart vad de säger.
 
Vilken tur att du åkte in!
Hoppas att det går över snabbt så att du kanske kan börja läka (mer själsligt) snart.

Gynläkaren sa att det efter kuren med största sannolikhet är bra sen. Ska väl inte ta ut något i förskott men mentalt har jag faktiskt mått ganska bra idag. Börjat planera min träning så jag kan få den tjänsten jag vill ha i november, tappade så mkt träningsmässigt när jag var gravid så har mycket att ta igen men det kommer gå kalas :) så kan blicka framåt iaf.

Imorgon kanske jag är ledsen igen men om jag är det så är det faktiskt helt okej.
 
Börjar bli lätt orolig när det inte blir bättre. Kanske helt normalt men jag har ju aldrig gjort detta innan.

Först försvann 'symptomen' för att efter nån vecka komma tillbaka.

Iaf, 5-7 dagar efter abort (kanske diffar nån dag, skrev inte direkt upp i kalendern) började jag spy igen och må illa. Imorgon är det tre veckor sen aborten och jag mår illa/kräks fortfarande. Har i två veckor haft riktigt ont i livmodern varje dag, känns som den växtvärk jag hade innan aborten.

Har ont i brösten med, har silikonimplantat så har väl hyfsat stora i vanliga fall men nu är de svullna och gör ont. När jag rider (på min häst) så gör det ont i revbenen och jag har börjat få ont i ljumskarna utan anledning senaste dagarna :( Speciellt framåt eftermiddagen/kvällen. Och då har jag inte ansträngt ljumskarna på ngt sätt.

Kan jag ringa/gå till bm eller ska jag bara vänta ut allt? Känns mentalt väldigt jobbigt att kroppen beter sig såhär för jag kan inte gå vidare :(

Har gått ner i vikt senaste veckorna men min mage har blivit större. Kunde inte knäppa mina uniformsbyxor igår.. Har inga problem med magen/tarmar så det känns inte som det är boven :/
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 405
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
76 335
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
2 574
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Jag är för tillfället väldigt uppgiven, så det kanske blir lite rörigt. Sedan graviditet nr 2 har mensen helt ballat ur. Alltså...
2
Svar
32
· Visningar
3 287
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp