Bukefalos 28 år!

Efter abort, lite komplikationer :/

Apoteket är stängt imorgon så får köpa test på måndag. Går iofs att köpa på Ica men liten "stad" så väntar hellre till måndag..
Har för övrigt börjat kräkas så jag vet inte, jag var rätt säker på att sköterskan jag pratade med hade rätt (att svagt plus är neg alltså) men nu vet jag inte. Tänker oavsett vad ignorera det fram tills måndag, kan ändå inget göra innan Apoteket öppnar.

Med tanke på vad du skrivit här i tråden de senaste dagarna skulle jag bli mycket förvånad om du inte är gravid... Hoppas allt löser sig på bästa sätt för dig!
 
@BernT Bara för att förtydliga lite det är mycket möjligt att du har magkatarr.

Men ett positivt gravtest (hur svagt det än är) får man inte av att man är stressad eller av magkatarr.

Positivt gravtest får man bara av att man har hCG i kroppen. HCG har man bara om man är gravid (eller möjligtvis av vissa läkemedel eller tumörsjukdomar).

Det behöver inte vara en fullskalig graviditet utan bara rester eller tex ett utomkvedshavandeskap som är svårt att hitta.

Likväl är det viktigt att fastställa vad det är eller inte är. Vissa av orsakerna till ett positivt gravtest som inte är en vanlig graviditet kan vara allvarligt.

Ta ett till gravtest. Vilket märke spelar ingen roll. Är det utan några tvetydigheter negativt så är allt okej. Skulle det vara minsta positivt så är det absolut bästa att ta några blodprov med några dagar emellan. Detta för att se om dit hCG ökar eller minskar och med hur mycket. Eller om det för den delen är likadant.
Givetvis skall man kolla med ett VUL att allt ser okej ut (det man kan se i alla fall).

De gånger ett gravtest inte fungerar som det skall så är det vanligaste att det visar felaktigt negativt. Dvs ingen graviditet fast man är gravid.
 
Svaaagt positivt mån-tis sen igår och idag tok-negativt. Så skönt det. Nu ska jag leva i celibat resten av mitt liv :p
 
Fast du har fortfarande testat positivt efter att ha testat negativt på klinik... Jag håller fast vid att du borde kolla upp det för säkerhets skull.
Det kan ju vara att du blivit gravid och sen fått ett tidigt missfall. Men det kan ju även vara att där är rester som ligger och skräpar och ställer till problem.
 
Hur når du nu förtiden @BernT ? Är alls komplikationer sen aborten borta? Med blödningar o allt? :-)

Riktigt bra vågar jag nog säga. Alla komplikationer är borta och kroppen är heeeelt normal :)
Brutit totalt med killen också sen kanske 8-10 veckor tillbaka och det är jätteskönt. Även om jag kan ångra aborten eftersom att 'barnet' ändå var 50 % jag så ångrar jag inte att han inte kommer va pappa till mitt framtida barn, vilket jävla mongo han är. Men det ska väl medges att det har varit en lång väg att komma hit, nästan 4 månader har det tagit.
 
Vad härligt att höra @BernT

Jag hoppas att du fortsätter att bearbeta allt du varit med om och att du tar hand om dej!

Mvh Miks
 
Vad härligt att höra @BernT

Jag hoppas att du fortsätter att bearbeta allt du varit med om och att du tar hand om dej!

Mvh Miks
Och @Elisha

Det är riktigt skönt :) jag hoppas det håller i sig.
Har varit skönt att kunna ventilera och skriva av sig här och få lite pepp och stöd. Hade nog tagit betydligt längre tid för mig att må bättre utan faktiskt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 404
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
76 317
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
2 572
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Jag är för tillfället väldigt uppgiven, så det kanske blir lite rörigt. Sedan graviditet nr 2 har mensen helt ballat ur. Alltså...
2
Svar
32
· Visningar
3 287
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Joggingvagn
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp