Bukefalos 28 år!

Ej fått betalt, vad ska jag göra?

Sv: Ej fått betalt, vad ska jag göra?

Fy vad fult av henne.
 
Sv: Ej fått betalt, vad ska jag göra?

Skicka en påminnelse med mail, meddelande och snigelpost.

"Då jag fortfarande inte registrerat någon betalning för min fordran kommer jag den xx/6 2013 att lämna ärendet till Kronofogden för vidare hantering. Detta kan komma att innebära kostnader för dig och risk för betalningsanmärkning"

Ungefär så. Och sätt inte mer än 5-10 dagar innan du lämnar vidare. Skit i inkasso, det är en onödig omväg. Faktura, en påminnelse sedan KFM är min rutin.

Påminnelser har jag skickat tre gånger nu, så jag ska defintivt använda ditt exempel om pengarna inte ramlat in till på måndag! Tack!
 
Sv: Ej fått betalt, vad ska jag göra?

KL

Jag gjorde en logga till en nationell organisation inom hästsporten. Ville ha en mindre summa för den. Det dröjde och dröjde. Så jag gjorde precis som flera rekommenderat. Sände en påminnelse med klara besked om ränta, samt sista dag för betalning innan kronofogde.
Pengarna kom.
 
Sv: Ej fått betalt, vad ska jag göra?

Jag kan inte fatta att folk är så jävla oförskämda alltså. Det är ju alltid fel att inte betala för sig såklart men vafan, du har liksom suttit och lagt ner tid på det där. Så jävla fult av henne.
 
Sv: Ej fått betalt, vad ska jag göra?

KL

Puttar upp och ber om hjälp.

Är i ungefär samma situation som TS och har läst tråden flera gånger i det tysta. Jag har skickat betalningspåminnelse med information om att ärendet skickas vidare till kronofogden om betalning inte sker, men fick inga pengar ändå och skrev då ut en blankett för att ansöka om betalningsföreläggande.

Problemet är bara att det ser ut som att man bara kan fylla i Plus/Bankgiro och jag är alltså privatperson utan företag vilket svarande vet och vi har kontrakt på att pengar ska föras över till ett vanligt bankkonto.

Jag har också funderat på att använda ett inkassoföretag istället om det är enklare, men när jag följde länken som finns i denna tråden så står det också att man måste registrera företag.

Så vad kan man göra om man inte har företag eller Plus/Bankgiro?
 
Sv: Ej fått betalt, vad ska jag göra?

Man måste inte ha bank-/plusgiro.
Du kan ange ditt kontonr. Stryk över bank-/plusgiro och skriv bankkontonr samt vad banken heter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I förra veckan upptäckte vi att min ena ponny var lite halt, i enbart traven. Jag försökte komma på vad som kan ha hänt, vrickning eller...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: sweep
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 929
Senast: cirkus
·
Äldre Okej. Jag beställde tre plagg från en butik vi kan kalla Chong av skandinavien (en underklädesbutik)... Jag valde faktura som betalsätt...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: Emtherlia
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 230
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp