Bukefalos 28 år!

"Eleganta" ridskor

S

Spider84

Jag letar efter att par ridskor att ha när det ska fotas eller om man ska på kurs. Jag har ett par duktigt ingådda (heter det så?) redan som är mer gröna än svarta så de duger gott som bruksskor tills vidare.

Några tips? Jag tror att jag gärna hade haft ett par med snörning.
Inga krav på att det ska stämma in med något TR.
 
Sv: "Eleganta" ridskor

Hööks har ridskor som liknar Ariat-skorna lite. Betydligt billigare, men också enklare i modellen. Det kanske kan räcka för ändamålet?
 
Sv: "Eleganta" ridskor

Jag vill helst ha tag i bruna skor då övriga utrustningen är brun på hästen.
De du länkade till längst ner såg lockande ut.
Säljs Ariat på många olika ställen eller bara på specifika?

Får också kolla det med Hööks. Eftersom jag inte kommer att använda dom allt för mycket kan det räcka med ett par billigare just nu.
 
Sv: "Eleganta" ridskor

Skara Hästsport säljer dem. Var beredd på att de kostar några nollor dock.
 
Sv: "Eleganta" ridskor

Tur att huvudet sitter på rätt plats...
De ska så klart vara svarta eftersom det är den färg jag oftast har på ridbyxorna.

Sorbe
Jo jag har sett trådar innan om Ariat så jag vet att de kostar en del.
Jag får tillbaka min skatt i december så jag tänkte att det får bli en julklapp till mig själv i så fall. :)
 
Sv: "Eleganta" ridskor

haha, svarta då ja!

jaghar själv ett par i "oxblod" fasst med dragkedja istället för snörning,älskar dom verkligen!
 
Sv: "Eleganta" ridskor

Någon som vet om det är någon här nere i söder som säljer dom?
Var inne på Ariats hemsida, men man måste se dom live för att få grepp om hur de ser ut tycker jag det verkar som. Och så klart prova när det är dags för det.
 
Sv: "Eleganta" ridskor

Aha vad bra. Den i Sjöbo passerar jag varannan vecka. Ska titta in där. Tack!
 
Sv: "Eleganta" ridskor

gör det!
jag minns inte riktigt hur utbudet är, men jag är tvärsäker på att jag provat ett par ariat där !
lycka till! =)
 
Sv: "Eleganta" ridskor

Vi har ett par i butiken som ser ungefär likadana ut.. kostar runt 600 kr.. finns i både brunt o svart och med dragkedja, snörning eller resår :)

Kommer dock inte ihåg vilket märke det är men kartongen är iaf grön :angel: men kan kolla upp det om du vill
 
Sv: "Eleganta" ridskor

Tack Immer!! Hade verkligen totalt hjärnsläpp om hur man sa det. :D

Nethril
Ska hålla ett öga på ebay!
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 130
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 221
Senast: Sasse
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 564
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp