Den siarlösa ulvleken

Förresten, hur många (förutom lyan som redan visste då 😅 ) fattade att jag var ängeln efter mitt "in case of" testamente innan sista DagDL?
 
Man kan ju ha annan info än just siare. :)

Annars tror jag att några liknande lekar kan vara nyttigt. Noterade från sidan att vissa till stor del hellre letade andra att luta sig mot än att gräva och komma med egna teorier. Kanske är det vi har ”tappat det” lite, om vi lägger mer krut på att leta goda roller än beteenden/röstningar som kan tyda på en ulv?
Jag tycker den här leken blev mer som lekarna var förr. Sen är det ju roligt om det finns nåt för goda att nysta i, typ specialroller utan sior så man får pussla lite. Och jag gillar ju åskådarlyan för döda med nån uppgift. Tror du skrev nåt förut om att den blir som en odödlig specialroll, men som i min lek där den fick en enda spionrad att dela ut så minskade ju vad som kunde finnas i spioninfon vartefter när specialroller lynchades. Hade det bara varit bybor och ulvar i slutet hade ingen spioninfo funnits och ingen rad hade kunnat delas ut.
 
Det är ju typ som prästen? Fast bikt då, men att veta en ond och inte få rösta där.

Jag gillar ju inte riktigt de där som typ präst och förtrollning när man måste rösta på någon/inte får rösta på någon. Men har nog aldrig varit med i en lek där prästen funkat "bra". När jag slutade spela sist hintades det så friskt att ingen vågade bikta sig trots att prästen inte fick misstänka.
 
Förresten, hur många (förutom lyan som redan visste då 😅 ) fattade att jag var ängeln efter mitt "in case of" testamente innan sista DagDL?
🙋‍♀️
Men jag var ju käkad. Hade dessutom funderat på det här med att lyan ju visste om ängeln och att det skulle kunna påverka hur de teoriade, men ja. Jag hann dö.
 
🙋‍♀️
Men jag var ju käkad. Hade dessutom funderat på det här med att lyan ju visste om ängeln och att det skulle kunna påverka hur de teoriade, men ja. Jag hann dö.

Jag skulle ha skyddat dig istället :p , sista timmen innan DL försökte jag se om jag kunde hitta röstfifflaren. Hade dig eller Heffa som mest troliga men vågade inte riktigt lita på er så tog Harrysen för hon var jag ju ganska säker på var god i alla fall 😅
 
Jag skulle ha skyddat dig istället :p , sista timmen innan DL försökte jag se om jag kunde hitta röstfifflaren. Hade dig eller Heffa som mest troliga men vågade inte riktigt lita på er så tog Harrysen för hon var jag ju ganska säker på var god i alla fall 😅
Haha, fast jag hade förmodligen röstat på cirkus ändå😅🙄
 
Jag är nyfiken på om jag blev käkad för att jag garanterat inte var skyddad eller om det var för att det gick så dåligt? :rofl:
 
Jag skulle ha skyddat dig istället :p , sista timmen innan DL försökte jag se om jag kunde hitta röstfifflaren. Hade dig eller Heffa som mest troliga men vågade inte riktigt lita på er så tog Harrysen för hon var jag ju ganska säker på var god i alla fall 😅
Nej, jag hade faktiskt inte en tanke på dig som ängel. Men jag hade inte placerat ut den rollen på någon annan heller.

Är lite nyfiken på vad det var som gjorde att du funderade på mig som röstfifflare? :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 385
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 993
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 905
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 717
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp