Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2006

Sv: Elitloppet 2006

Känns som det blir jämnt/ovisst iår. Nån smygkörd: Order by Fax. dock brukar inte mina favosar vinna(Zoogin,Meadow Prophet). Det kan bli norskt, dom har två. Kan återkomma m en häst,lite lättare när man vet spår, startfält.:love: :love: :love:
 
Sv: Elitloppet 2006

Jaa nu är ju inte GP med. Tråkigt, men kanske blir det mer spännande. Jag heja fortfarande på Jocose/Jaded, sen har jag inte varit uppdaterad sista tiden men en jag gillar skarpt är Across The Lines.
 
Sv: Elitloppet 2006

Gidde tyvärr borta. Across The Lines är bra, men har jag fel om jag säger att många sådana lovande hästar på lägre nivå inte riktigt lyckas fullt ut. Det tar liksom stopp helt plötsligt. Har inget emot om han går hela vägen, Tap In-fan.:bump:
 
Sv: Elitloppet 2006

Victory Tilly!!! Det vore coolt om han vann:idea:
 
Sv: Elitloppet 2006

Jag är väldigt nyfiken på Conny Nobell.
Bellman Töll kanske kunde vara nåt, om han hittar samma fina form som ifjol. Fast jag har ända svårt att se honom som vinnare.
Har INGEN koll på dom utländska.
 
Sv: Elitloppet 2006

knapp lån. jag ahde velat se muscle memory i elitloppet. hade vi fått se han där ser jag han som svårslagen.
 
Sv: Elitloppet 2006

*knapprån*

Jag blir lite lätt frustrerad. Drygt tre veckor kvar till Elitloppet, och det känns lite urvattnat och osäkert på många håll?
Flera aktuella som visar tveksam form, kanske den odrägligt långa vinterns fel?

Elitloppsanekdot:
Kusken bakom Lucky Number 1987 skulle välja startspår till finalen.
Spår 1-4 var redan tagna, och alla förväntar sig att han ska ta spår 5. Men icke, kusken väljer spår 7!
- Seven? Why seven?..frågade personen vid mikrofonen. Kusken svarade blixtsnabbt:
- Seven is my Lucky Number! :D
 
Sv: Elitloppet 2006

Red Mile skrev:
Elitloppsanekdot:
Kusken bakom Lucky Number 1987 skulle välja startspår till finalen.
Spår 1-4 var redan tagna, och alla förväntar sig att han ska ta spår 5. Men icke, kusken väljer spår 7!
- Seven? Why seven?..frågade personen vid mikrofonen. Kusken svarade blixtsnabbt:
- Seven is my Lucky Number! :D

:rofl: :rofl: :rofl: Åhh vad härligt! Någon som tror på turen :D


Annars så tror jag att det är Victors tur att visa vart skåpet ska stå :bow: Åhh vilken härlig grejj! :love:

Sen ska såklart Digger vara med! Galoppen förra året var en miss i balansen, så en skarp kusk skulle sitta bra... :) Funderar på J-O...fasiken vikken outsider!
 
Vem kör vad?

Så då har även travnet.se hakat på spekulationerna om vad som händer om/när både Citation och Victory Tilly tar sig till elitloppsfinal.
Torbjörn Jansson har ju kört Victor förut, men i mina ögon håller han inte den rätta klassen som kusk för att deltaga i en elitloppsfinal.

Kanske vill Citation's italienska ägare ha en italienare i jollen på sin häst? Jag tror inte som Persson på travnet att SHJ gör en comeback i finalen bakom Victor iaf. Därtill är SHJ för smart och för principfast?

Jag gissar på att Erik tar hand om Victor och att Jorma Kontio sitter upp bakom Citation! :banana:
 
Sv: Vem kör vad?

Red Mile skrev:
Så då har även travnet.se hakat på spekulationerna om vad som händer om/när både Citation och Victory Tilly tar sig till elitloppsfinal.
Torbjörn Jansson har ju kört Victor förut, men i mina ögon håller han inte den rätta klassen som kusk för att deltaga i en elitloppsfinal.

Kanske vill Citation's italienska ägare ha en italienare i jollen på sin häst? Jag tror inte som Persson på travnet att SHJ gör en comeback i finalen bakom Victor iaf. Därtill är SHJ för smart och för principfast?

Jag gissar på att Erik tar hand om Victor och att Jorma Kontio sitter upp bakom Citation! :banana:

Är det inte klart att Stig kör?

http://www.travnet.se/www/public/we...1&dayID=2&banID=03&infoID=21743&infoTyp=nyhet
 
Sv: Elitloppet 2006

Ska vi jobba på en dröm-åtta.
1 Victory Tilly
2 Mr Muscleman
3 Order By Fax
4 Giant Diablo
5 Steinlager
6 Citation
7 Kito du Vivier
8 Super Light
:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Vem kör vad?

Önskedrömmen.. Torvald Palema i elitloppet och vinst såklart
Heja Torvald på söndag i Neapel :P
 
Sv: Elitloppet 2006

Heat 1
1 Victory Tilly
2 Mr Muscleman
3 Order By Fax
4 Giant Diablo
5 Steinlager
6 Citation
7 Kito du Vivier
8 Super Light



1 Jetstile
2 Bellman Töll
3 Digger Crown
4 Jag de Bellouet
5
6
7
8
 
Sv: Elitloppet 2006

Vi får nog ta m Thai Tanic va. Väntar sedan t eft helgens lopp:bump: :bump: :bump:
 
Sv: Elitloppet 2006

Någon 4-åring? Rite On Track? Har han rätta klassen?
 
Sv: Elitloppet 2006

Mig veterligen så skulle han i så fall bli den andre svenskfödda fyraåringen i elitloppet genom tiderna. (Lucky Po)
Så jag håller det för högst osannolikt att Jörgen startar i Elitloppet med Rite On Track.
 
Sv: Elitloppet 2006

Har en till;) Simb Zipper sprang som 4-åring. Hur gick det för honom sen? En till : Kramer Boy:banana:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Elitloppet och publikfest. Då vann hästen Horsy Dream, med kusken Eric Raffin, överlägset. Tiden 1:08.0 innebär att det blev ett nytt...
Svar
0
· Visningar
121
  • Artikel
Hästnyheter Bara två gånger under dessa 72 år har en häst som är tränad på Kalmartravet varit med i Elitloppet.
Svar
0
· Visningar
51
  • Artikel
Hästnyheter Han vet hur man vinner Elitloppet. Stjärntränaren Daniel Redén, 44, är redo för ett nytt travkapitel. Superduon Francesco Zet och Don...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra året fick han lämna återbud på grund av skada. 2024 kom franske Horsy Dream till Elitloppet och krossade motståndet på nytt...
Svar
0
· Visningar
59

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp