Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2009!

K

Kentucky

Ja, nu har vi klarat av årsdebuten, dvs Pd'A. Visst är det en fascinerande och annorlunda upplevelse, men ärligt talat, riktiga travlopp körs över den engelska milen med bilstart.

Så vad har ni för tankar inför Elitloppet? Själv har jag i över ett år trott på Arch Madness, och det gör jag fortfarande. Trond Smedshammer deklarerade nyligen i Travronden att det är Skandinavien som gäller på försommaren, och det fick min frukostgröt att smaka ännu bättre än vanligt. Den gode vännen hävdar dock att Enough Talk ser helgrym ut i jobben, och blir svårslagen framöver.

Fransoserna då? Meaulnes du Corta blir ju en oerhört svår nöt att knäcka, likaså stallkamraten Offshore Dream. Finns det fler därute att räkna med? Eldfågeln, aka Oiseau de Feux, om han är frisk, blödde ju näsblod i Pd'A.

Svenskarna då? Just nu finns väl inget? Commander Crowe lär ju knappast vara aktuell, han har ju fullt upp med att bli bäst på hemmabanan Halmstad, en titel som ju Rocket Power just nu innehar. Opal Viking brukar man ju inte starta två gånger samma dag. Vad mer?

Hur går era tankar inför europas storloppsäsong? :bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Elitloppet 2009!

Jag hoppas på mycket större del Amerikanska hästar och inte så många utfyllnings hästar som det har varit några år nu. Hade varit kul att se 16 hästar som faktiskt kan vara med och vinna och inte bara 4 i varje heat. Men det är ju travets största dag så ju fler och bättre hästar som kommer hit ju roligare blir det.
Fast för min del blir det ATG live framför TVn med kompisarna och kall öl o grillat.
Jag hoppas bara på att "alla" riktigt bra hästar kommer. :idea::cool:
 
Sv: Elitloppet 2009!

Min Elitlopps dröm åtta ser ut så här:

1. Garland Kronos - Lutfi Kolgjini
2. Lantern Kronos - Jimmy Takter
3. Snow White - John D Cambell
4. Meaulnes Du Corta - Frank Nirvard
5. Offshore Dream - Pierre Levesque
6. Glen Kronos - Johnny Takter
7. Exploit Caf - Jean Michel Bazire
8. L'Amiral Mauzun - Björn Goop
 
Sv: Elitloppet 2009!

Oiseau de Feux blödde inte näsblod. Det var Exploit Caf. OdF duger nog helt enkelt inte mot de bästa på Vincennes utan är gynnad av kortare distans och mindre krävade banor.

Årets vinnare av Elitloppet heter Igor Font.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Själv vill jag se Please Poppy komma över...
Man kan väl annars hoppas på ett par fransoser, Commandern och Triton.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Enligt Fabrice Souloy är den bästa hästen i stallet just nu Orlando Vici, och planer finns på Elitloppet. Om det är bara snack, eller verklighet, har jag ingen aning om.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Min Elitlopps dröm åtta ser ut så här:

1. Garland Kronos - Lutfi Kolgjini
2. Lantern Kronos - Jimmy Takter
3. Snow White - John D Cambell
4. Meaulnes Du Corta - Frank Nirvard
5. Offshore Dream - Pierre Levesque
6. Glen Kronos - Johnny Takter
7. Exploit Caf - Jean Michel Bazire
8. L'Amiral Mauzun - Björn Goop

O herre gud vilket elitlopp!!!!
Det skulle nog vara min dröm åtta med möjligt vis att L'Amiral Mauzun körs av en fransos istället.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Enligt Fabrice Souloy är den bästa hästen i stallet just nu Orlando Vici, och planer finns på Elitloppet. Om det är bara snack, eller verklighet, har jag ingen aning om.

Till mig sa han att OV kommer att vinna Prix d'Amerique nästa år :D
Lite oskarp bild på finingen:
http://i74.photobucket.com/albums/i278/solros1/OrlandoVici.jpg

Det var just FS som sa att Igor Font kommer att vinna årets Elitlopp. Han menade att Igor Font är klart snabbare än Exploit Caf!
 
Sv: Elitloppet 2009!

...och Naffa vill ha hit en Italienare :angel::angel:

Röd-vitt-grönt gör sig så bra i segerdefileringen :D:D

AM
 
Sv: Elitloppet 2009!

...och Naffa vill ha hit en Italienare :angel::angel:

Röd-vitt-grönt gör sig så bra i segerdefileringen :D:D

AM

Hehehe :)
Men lite patriotiskt tycker jag att gult och blått passar bäst:love: dock finns det nog ingen i det Svenska "laget" som har någon endaste liten chans att vinna för dagen:(
Kom igen nu Svenska top hästar :bump:
 
Tänk om...

Tänk om vi kunde få uppleva en ny duell likt den mellan Copiad och Pine Chip? :laugh:
Eller en magnifik skönhetsupplevelse som den Mack Lobell gav oss.
Eller varför inte ett rasande upplopp a'la From Above, Meadow Road eller Coktail Jet!
Vem ska få publiken i känslosamma svallvågor som tex Victory Tilly?
Kanske är det dags för en stenhård bulldozer av typen Varenne och Moni Maker...

Risken finns väl också att det blir ett av de mindre minnesvärda, som tex Utah Bulwark och Gum Ball. Men man kan inte mer än vara först i mål. :D
 
Sv: Elitloppet 2009!

via vart har du :banana:hört att orlando vici är bästa hästen i stallet
 
Sv: Elitloppet 2009!

solros var har du hört att fabrice s säjer att igor font är snabbare än exploit caf :eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp