Bukefalos 28 år!

Elsäkerhet

tinaiva

Trådstartare
Jag är ifärd med att planera belysningen i stallet. Är det någon här som vet vilken kapsling som krävs? IP 44 verkar all utomhusbelysning ha, räcker det?
 
Sv: Elsäkerhet

jag har för mig att det krävs högre ip pga. den fukten djuren ger. vi hade högre ip. i vårat stall.
 
Sv: Elsäkerhet

Håller just på och installerar i delar av stallet och högre IP samt säkerhetsglimtändare krävs enligt min elektriker. Kostar någon hundring extra per armatur.

Fukt, damm och risk för brand i hö och halm borde vara orsak nog!
 
Sv: Elsäkerhet

Oki, tack för svar. Misstänkte att det var så men har trots idogt surfande inte hittat nån vettig info.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 127
Senast: Blyger
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 438
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 376
  • Artikel
Dagbok Det har åter blivit mörkt. Det suger verkligen när det blir mörkt så tidigt. Jag vet inte vad jag ska göra resten av dagen. Förvisso...
2
Svar
20
· Visningar
1 698
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp