Det har åter blivit mörkt. Det suger verkligen när det blir mörkt så tidigt. Jag vet inte vad jag ska göra resten av dagen. Förvisso skulle jag kunna ta på mig pannlampan och gå ut och fortsätta klyva ved, för jag har inte alls hunnit så långt jag hade hoppats på. Men att gå ut i mörker och kyla lockar inte det minsta.

Ska väl i alla fall läsa några sidor i BE-boken. Jag har återupptagit pluggandet nu när jag inte jobbar längre. Orkade ju inte plugga något alls när jag jobbade.

Skulle väl kunna fortsätta jobba med min önskelista till vad jag vill ha i min skogsträdgård. Och i förlängningen kanske försöka hitta ställen som säljer sånt jag vill ha. Vet att jag i alla fall ska ha några sorters ek. Och ytterligare några sorters valnöt. Och mer hassel. Får fundera ett varv till om jag ska ha hickory. Tror det finns sorter som kan överleva här, men jag lär aldrig få skörda något. Eller ja, det beror på hur länge jag lever. Har jag tur så.

Det känns som om anläggandet av skogsträdgården gjort en halt. I år har jag inte gjort något alls med den förutom att jag vattnade under torkan. Nästa år får jag sätta fart igen. Jag får ägna vintern åt att planera.
 

https://sverigesradio.se/avsnitt/lagra-applen-som-proffsen-och-ge-ekollon-en-chans
Säkert har du redan lyssnat @Wille , tror oxå det fanns ett program till om att odla nötter på odla med p1 tidigare i höstas :) min sambo är lite av en prepper ibland och just odla nötter var han otroligt fascinerad av ett tag, så nu står två valnötsträd på svärmors gård..
Nej, den hade jag inte hört för jag lyssnar aldrig på radio där de mest pratar. Ska lyssna sen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 956
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp