Bukefalos 28 år!

Emot swebus totaltförbjud

Sv: Emot swebus totaltförbjud

Var det inte du som skulle sluta diskutera! :angel:
Jag kunde inte låta bli :o :D

DU behöver väl inte sluta åka buss bara för att någon är allergisk, är väl orimligt att begära!? Det var väl djuren som inte skulle få åka! :idea:
Du vet vad jag menar.
Allergenerna sprider jag ju dock med mig ändå. För tillfället är jag full av hundhår bland annat och samma kläder ska användas imorrn :devil:

Och återigen det är skillnad på att ta ansvar över var man som allergiker slår ned sina bopålar eller att t.ex. gå in i en djuraffär, ridskola o.s.v. mot att kunna använda allmänna komunikationsmedel som i första hand är avsadda för människor och inte för djur!! :idea:
Då borde de ju mao införa förbud mot allt möjligt på bussarna, för det är ju skillnad mellan att en nötallergiker åker buss och att en nötallergiker bosätter sig bredvid en fabrik full av nötter :idea:

Och vad lustigt att du nu helt plötsligt råkar vara pälsdjursallergiker. :smirk:
Plötsligt och plötsligt, jag har varit det i X antal år nu. Tyckte bara inte att det har med saken att göra, men när jag helt plötsligt inte kan visa hänsyn till allergiker eller nånting så fick jag väl nämna det då :smirk: Till mina allergier hör vissa pälsdjur, sulfapreparat och pollen. Jag lever även med folk som är desto värre allergiska mot pälsdjur, samt en pappa som får åka till akuten om han utsätta för för mycket gräs.

Jag tycker jag minsann att de ska stoppa in nån form av borstar på bussen också så pappa inte råkar utsättas för ett grässtrå som följt med in, för honom kan det liksom innebära döden.

Observera ironin dock, visst kan min kära pappa dö pga sin allergi men inte sjutton begär jag borstar på bussen för det.
 
Sv: Emot swebus totaltförbjud

Är man pälsallergiker behöver man inte vara pälsallergisk mot alla djur. Mna kan ha enbart hund tillexempel, eller hund, katt och häst vridet åt lite allt möjliga vinkolar.

Vissa är mer känsliga mot innekatter än ute katter, vissa pälstyper på enbart vissa katter å så vidare.
 
Sv: Emot swebus totaltförbjud

Men var det inte du som hade råttor, eller läste jag helt fel :confused:
Som moonlightgarden skrev så innebär det inte alla djur.
Själv reagerar jag hittills bara på marsvin och kanin. Har misstänkt råttallergi några gånger men det har varit i samband med pollen varje gång och aldrig annars...

Har även familjemedlemmar med allergi mot katt, hund, råttor och marsvin, varav en även har astma. Risken att jag blir råttallergiker så småningom är således inte direkt otrolig, tyvärr. Men den dagen den sorgen, då får jag snällt leva med allergi istället för råttorna stannar oavsett! :love:
 
Sv: Emot swebus totaltförbjud

Som moonlightgarden skrev så innebär det inte alla djur.
Själv reagerar jag hittills bara på marsvin och kanin. Har misstänkt råttallergi några gånger men det har varit i samband med pollen varje gång och aldrig annars...
Okej, hoppas verkligen du inte blir råttallergiker oxå. Det är ju nog straff att inte kunna ha marsvin :(
 
Sv: Emot swebus totaltförbjud

Mjo precis.

Kunna och kunna, nog kan jag ha marsvin allt, får bara stå ut med att inte må så bra :angel: Nån gång ska jag ha marsvin igen iaf, om jag så ska behöva skaffa ett stall att ha de i :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 613
Fritid (Obs, texten nedan handlar om att skaffa "skinnfäll" av bortgånget husdjur utifall någon inte vill läsa om det och ni kan undvika...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 014
Senast: Liten
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 138
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
2 933
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp