En ängel till låns

Poisonous

Trådstartare
Tårarna rinner efter ett samtal.
Lillasysters älskade ponny finns inte mer.



I maj 2012 började vi leta en ny ponny till lillasyster eftersom hon vuxit ur sin shettis. Vi hittade ett 7årigt skäcksto, oinriden men fin stam på pappans sida.
Vi köpte henne osedd, bara sett några bilder.
Vi hämtade henne i ett annat stall som hyst in henne tillfälligt efter en lång resa från skåne till norra sverige.

Så träffade vi The Angel of Love första gången. "Ängel"

Sedan började resan. Inridningen gick allt annat än smärtfritt, lillasyster var rädd och Ängel hade mycket egen vilja. Stod på bakbenen och i galoppen så studsade hon bara.
Fick hjälp av massa fina människor och tillslut gick det vägen.
Precis när dom kom igång någorlunda så i slutet på Augusti så var jag upp och skulle ta in dem.
Hittar Ängel med ett blodigt bakben, hon har skurit upp ljumsken. Blev veterinär, dränage, stygn och boxvila.
Det blev aldrig bättre så senare blev det klinik och operation av såret för att se, då fanns där träflis i såret som dom plockade ut.

Det sattes igång igen och det fungerade.
Dom började hitta varandra.
I maj 2013 började vi planera för tävling, Ängel slutmättes till 137,0
Men sedan var det dags igen, någonting var fel med bakbenet så vi tog ut vet. Det fanns en slags bubbla på samma ställe som hon skurit upp året innan.
In på klinik och ny operation. En flisa låg kvar.

Återigen på banan och har fram tills idag gått som en klocka och vi var så peppade för tävlingssäsongen.

Så sitter jag här, får ett samtal.
Hon finns inte mer.
Lillasyster hade ridit, dom gav Ängel mat och skulle ta ut henne i hagen. Då tappar Ängel balansen och går konstigt. Vet rings in och det blir värre och värre. Troligen tarmvred.
Den fina lilla ponnyn finns inte mer.

The Angel of Love, kanske var du bara en ängel till låns.
Du levde verkligen upp till ditt namn och du kommer vara enormt saknad. Ord kan inte beskriva.



Sov gott piga.
 
Sv: En ängel till låns

Åh nej så fruktansvärt. Blir jätteledsen för er skull. Sån otur, stackars lillasyster!
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 546
Senast: nejlica
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 507
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 504
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp