Halt valp, Hjälp! Lång text

Hejsan alla!

Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta men eftersom det handlade om Fixa och så så tänker jag att jag berättar det här.

Jag vill varna alla för att skriva om era veterinärerbesök ocså på Internet..

För efter jag hade skrivit denna tråd och berättat om mig och Fixa så ville inte veterinärerna på Hässleholm djursjukhus prata med mig längre.
Vi hade bokat en telefontid som ni kanske kan läsa längre upp men istället valde dom att mejla mig.
Där skriver dom att dom inte gillar att jag pratat om dom på Internet och gett en felaktig beskrivning utav vad som hänt och dom tyckte därför jag ska gå till en annan veterinär.
Visste inte att dom fick ta saker man skriver på ett diskussion forum i iakttagelse och sen inte vilja hjälpa ens hund.


Ja jag hade iallafall aldrig tänkt på att det kunde gå så och som det nu blev så avlivade jag Fixa och det sista veterinären gjorde var att skriva ett brev till försäkringsbolaget som gjorde att jag fick ut livs ersättningen.
Det är jag evigt tacksam för då jag inte kunnat köpa Vilja annars.


Men tänker aldrig gå ditt igen! Fy för att lova telefontid och sen vägra prata utan istället skicka mejl. Speciellt i en sån situation där man är helt utlämnad.

Helt groteskt, så vidrigt gjort av dem. Tyvärr har man ju insett att vissa ställen ska man undvika...

Jag instämmer med @Mia_R, ge dem dåligt betyg på recensionsidor. Trustpilot är bra, där kan företaget inte ta bort något.
 
Jag hade lämna omdöme på nätet, det där är rent förjävla dåligt skött från början till slut. Stackars lilla Fixa och stackars dig, vilken tur ändå att det var till dig hon kom även om det krossade ditt hjärta att ta bort henne. :cry::heart

Ja jag tänker nog göra det nu. Var lite för färskt innan så orkade inte riktigt hålla på och skriva osv.
Ja alltså jag blev så himla chockad när jag fick deras mejl då jag enbart hade diskuterat dom här inne. Inget alls varken på Facebook eller Instagram.
Ja hon var verkligen en once in a lifetime hund ❤. Men hon kommer alltid finnas i mitt hjärta och har ju allt jag lärt mig av henne med mig i livet.
 
Whaaaaat?! Låter helt sjukt! Jag har Hässleholms djursjukhus som mitt förstahandsval när det gäller djursjukvård (och jag har verkligen en drös med djur), men det där lät ju inte bra! Kan man få läsa mailet?


" Hej,

Jag vill börja med att säga att jag är väldigt besviken på att du gått ut i sociala medier med klagomål över hur Fixa har hanterats och att du inte direkt kunnat ta det med mig istället. Jag tycker inte att vårt sammarbete fungerar längre och känner inte att du har något förtroende för oss. Därför tycker jag att det är bättre att du söker hjälp någon annanstans. Jag ser att Veterinärkliniken i Helsingborg har begärt journalkopia och tänker därför att du vänt dig till de för hjälp. Detta tycker jag är bra och jag hoppas att ert sammarbete fungerar bättre!

Jag såg också att du bett att få journalkopian skickad till försäkringsbolaget och hörde av receptionist att du varit arg över det jag skrivit i journalen. Jag har tydligt skrivit att det inte var några tvivel om att Fixa hade ont i armbågarna, men i slutändan är det faktiskt ditt beslut att ta bort henne. Vi har både CT svar och artroskopisvar som försäkringsbolaget får ta i inräkning när de bestämmer om ersättning för livförsäkring eller ej. I slutändan är det försäkringsbolaget som tar beslut om detta och inte jag. Skulle det bli några problem med försäkringsbolaget kan jag gärna prata med dem om det kan hjälpa!"

För det första var jag inte arg.. ringde till receptionen och verkligen grät när mitt försäkringsbolag sa att veterinären som opererat Fixa hade skrivit att hon va haltfri. Så klart var jag arg och ledsen men jag va aldrig otrevlig eller så mot tjejen i telefonen då jag vet det inte är hennes fel.
Jag hade ringt veterinärkliniken i Helsingborg då jag inte fick tag i någon veterinär att prata med på Hässleholm. Ringde till Hässleholm fyra gånger på 3 dagar..
Visste inte att dom sen begärt journal men ska inte spela någon roll kan jag tycka då det var dom jag gick till först av alla veterinärer. Så dom hade ju startat undersökningarna på Fixa men är en lite klinik.


Det löste som sagt sig i slutändan men blev sjukt förvånad och chockad av detta mejlet då vi som sagt skulle ha en telefontid samma dag.
 
@border_kelpie Oavsett vad så tycker jag att det låter rätt oprofessionellt att avvisa en kund med den motiveringen som du får. Jag uppfattade inte dina inlägg i den här tråden som någon hatkampanj mot Hässleholm, bara att du var förtvivlad över hur det var med din hund. Det borde en veterinär kunna sätta sig in i.
 
@border_kelpie Oavsett vad så tycker jag att det låter rätt oprofessionellt att avvisa en kund med den motiveringen som du får. Jag uppfattade inte dina inlägg i den här tråden som någon hatkampanj mot Hässleholm, bara att du var förtvivlad över hur det var med din hund. Det borde en veterinär kunna sätta sig in i.


Nej men precis 🤔. Jag blev ju väldigt konfunderad då vi som sagt hade inbokat telefonmöte kl 14 senare på dagen och istället får detta mejl kl 10. Och att dom ens har letat rätt på bukefalos och läst denna tråden och därför inte vill ha mig som kund tycker jag är väldigt konstigt?
Jag menar man har ju rätt till att skriva och prata med folk om hur man ser på saker och situationer. Har aldrig skrivit något som inte är sant och har ändå försökt hålla modet uppe och ge dom benefit of the doubt.
Fick ju som sagt inte ens träffa veterinären som opererade på Fixa efteråt. .

Men det mejlet alltså.. tyckte det visade verkligen hur Hässleholm jobbade.
 
@border_kelpie Oavsett vad så tycker jag att det låter rätt oprofessionellt att avvisa en kund med den motiveringen som du får.
Fast den motiveringen använder man även i sjukvården, så jag tycker inte den är konstig. Det händer att läkare ber vissa patienter byta läkare/klinik då samarbetet inte fungerar. Man kan måste kunna lita på veterinären/läkaren och känner veterinären/läkaren att det inte är så så är det bättre att byta - för djurets/patientens skull.
 
Fast den motiveringen använder man även i sjukvården, så jag tycker inte den är konstig. Det händer att läkare ber vissa patienter byta läkare/klinik då samarbetet inte fungerar. Man kan måste kunna lita på veterinären/läkaren och känner veterinären/läkaren att det inte är så så är det bättre att byta - för djurets/patientens skull.
Det är dock inte motiveringen jag egentligen vänder mig mot, utan att man mailar utifrån vad man läst på internet och bara klipper henne.
 
Fast den motiveringen använder man även i sjukvården, så jag tycker inte den är konstig. Det händer att läkare ber vissa patienter byta läkare/klinik då samarbetet inte fungerar. Man kan måste kunna lita på veterinären/läkaren och känner veterinären/läkaren att det inte är så så är det bättre att byta - för djurets/patientens skull.


Ja fast jag känner att hade dom bara gjort allt dom sagt från början så hade vi ju aldrig hamnat i den sitsen. Och att hon kommer och säger detta när vi ska avliva Fixa känner jag är riktigt dåligt.
För det enda vi behövde var ju hennes ord som hon suttit och sagt till mig och min mamma på papper.

Men allt det hon skrev i mejlet kunde hon sagt på vårt telefonmöte.. det jag reagerade på
 
@border_kelpie jag tycker det handlar om förtroende det som skett, och jag kan förstå veterinären. Min hovslagare gjorde samma sak när en kund till hen skrivit på sociala media negativt istället för att prata med hovis. Jag tror inte nån suttit och letat aktivt efter inlägg från dig på buke, men buke är stort och många läser här inkl yrkesverksamma veterinärer.

Förstår ju självklart att det kändes skit för dig att få ett sånt Mail, men jag tycker mailet var sakligt och vänligt och tillmötesgående och att veterinären dessutom har en poäng att det är mycket bättre för dig att anlita en veterinär du känner förtroende för.

Kram på dig!
 
Hejsan alla!

Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta men eftersom det handlade om Fixa och så så tänker jag att jag berättar det här.

Jag vill varna alla för att skriva om era veterinärerbesök ocså på Internet..

För efter jag hade skrivit denna tråd och berättat om mig och Fixa så ville inte veterinärerna på Hässleholm djursjukhus prata med mig längre.
Vi hade bokat en telefontid som ni kanske kan läsa längre upp men istället valde dom att mejla mig.
Där skriver dom att dom inte gillar att jag pratat om dom på Internet och gett en felaktig beskrivning utav vad som hänt och dom tyckte därför jag ska gå till en annan veterinär.
Visste inte att dom fick ta saker man skriver på ett diskussion forum i iakttagelse och sen inte vilja hjälpa ens hund.


Ja jag hade iallafall aldrig tänkt på att det kunde gå så och som det nu blev så avlivade jag Fixa och det sista veterinären gjorde var att skriva ett brev till försäkringsbolaget som gjorde att jag fick ut livs ersättningen.
Det är jag evigt tacksam för då jag inte kunnat köpa Vilja annars.


Men tänker aldrig gå ditt igen! Fy för att lova telefontid och sen vägra prata utan istället skicka mejl. Speciellt i en sån situation där man är helt utlämnad.

WTF??? O_o

Det var nog den mest oseriösa veterinärklinik jag läst om på väldigt länge, för sådär hanterar man inte sina kunder!
 
Men allt det hon skrev i mejlet kunde hon sagt på vårt telefonmöte.. det jag reagerade på

Det tycker jag också. Om de ansåg att det du skrev på buke gav fel bild borde de ha varit angelägna om att reda ut felaktigheterna med dig, så att du förstod varför de resonerade som de gjorde med din hund. Men i stället får du ett passiv-agressivt mail om att ert samarbete avslutas. Jättekonstigt kundbemötande tycker jag.
 
@mandalaki nyfiken på varför du tycker det är ett ”konstigt kundbemötande”? Alla samarbeten, ”kund” och ”leverantör” bygger till stor del på förtroenden. Ffa inom vården men i så också i merparten av övriga situationer och relationer. Det är ingen rättighet att vara kund, precis som det inte är en rättighet att vara levrantör personer emellan. Jag tycker det är sunt att endera part väljer att säga upp samarbetet när den anser att förtroendet brutits . Jag ser inget skandalöst ang innehållet i mailen ”kunden” fått i detta fallet.
 
Personligen tycker jag att det är lite fegt att skriva ett mail istället för att ta det på telefon när telefontid är bokad, det går ju lika bra att ta det på telefon och då hade ts även kunnat förklara t. ex. att hon tagit kontakt med annan veterinär då hon inte fått tag på den andra och inte var medveten om att de begärt ut journaler. Nu har man liksom helt stängt dörren för en dialog vilket känns som riktigt dåligt kundbemötande.
 
Personligen tycker jag att det är lite fegt att skriva ett mail istället för att ta det på telefon när telefontid är bokad, det går ju lika bra att ta det på telefon och då hade ts även kunnat förklara t. ex. att hon tagit kontakt med annan veterinär då hon inte fått tag på den andra och inte var medveten om att de begärt ut journaler. Nu har man liksom helt stängt dörren för en dialog vilket känns som riktigt dåligt kundbemötande.

Fast det är väl iof ännu sämre ”dialog” att diskutera veterinärerna på sociala media vilket föranledde avslutet på ”samarbetet”.

Jag tror trots att det är år 2019, att folk ändå inte riktigt greppat sociala media. Många blir så oerhört förvånade att det de skrivit ”syns” osv 🤔

År 2019 och sen typ 10 år bakåt så både grälar och krånglar folk individer emellan ut sina konflikter via sms och Mail. Jag ser inget problem alls med att via en Mail utifrån sammanhanget på det mycket civila sättet, förklara för ”kunden” varför man inte känner att samarbete framöver fungerar .
 
Fast det är väl iof ännu sämre ”dialog” att diskutera veterinärerna på sociala media vilket föranledde avslutet på ”samarbetet”.

Jag tror trots att det är år 2019, att folk ändå inte riktigt greppat sociala media. Många blir så oerhört förvånade att det de skrivit ”syns” osv 🤔

År 2019 och sen typ 10 år bakåt så både grälar och krånglar folk individer emellan ut sina konflikter via sms och Mail. Jag ser inget problem alls med att via en Mail utifrån sammanhanget på det mycket civila sättet, förklara för ”kunden” varför man inte känner att samarbete framöver fungerar .
That door swings both ways. Hade man valt att ta kontakterna vid samtalet i stället för via mail, hade det inte funnits något illa formulerat mail som kunde spridas. Man hade också kunnat få reda på varför kunden var missnöjd. Jag sysslar ganska mycket med klagomål (både ge och ta emot) är det något som stämmer i bäcken så är det att lyssna på människor. TS är också privatperson, veterinären uttalar sig för det företag hen arbetar för.

Om man nu vill undvika klagomål på nätet använder man en mycket underlig strategi.

(varför du skriver kund inom citationstecken förstår jag inte. Vill du ge sken av att Hässleholm inte tagit betalt?)
 
That door swings both ways. Hade man valt att ta kontakterna vid samtalet i stället för via mail, hade det inte funnits något illa formulerat mail som kunde spridas. Man hade också kunnat få reda på varför kunden var missnöjd. Jag sysslar ganska mycket med klagomål (både ge och ta emot) är det något som stämmer i bäcken så är det att lyssna på människor. TS är också privatperson, veterinären uttalar sig för det företag hen arbetar för (ett företag som är beroende av kunder och som därför bör vara intresserade av när det inte fungerar. De flesta klagar inte, utan väljer bara att gå till någon annan).

Om man nu vill undvika klagomål på nätet använder man en mycket underlig strategi.

(varför du skriver kund inom citationstecken förstår jag inte. Vill du ge sken av att Hässleholm inte tagit betalt?)
 
That door swings both ways. Hade man valt att ta kontakterna vid samtalet i stället för via mail, hade det inte funnits något illa formulerat mail som kunde spridas. Man hade också kunnat få reda på varför kunden var missnöjd. Jag sysslar ganska mycket med klagomål (både ge och ta emot) är det något som stämmer i bäcken så är det att lyssna på människor. TS är också privatperson, veterinären uttalar sig för det företag hen arbetar för.

Om man nu vill undvika klagomål på nätet använder man en mycket underlig strategi.

(varför du skriver kund inom citationstecken förstår jag inte. Vill du ge sken av att Hässleholm inte tagit betalt?)

Så kan man ju resonera. Man kan även se det utifrån de reflektioner jag gett.

Jag har angett citationstecken då en del av svaren fölranleder ett visst perspektiv beroende på hur man ser på det.

Jag har f.ö jättesvårt att ta på allvar folks inlägg på sociala media där de namnger och hänger en klinik pga sina egna personliga isolerade erfarenheter. Om du läser igen så är även Leveantör inom samma citationstecken. Det är som sagt ingen rättighet att vara endera.
 
Så kan man ju resonera. Man kan även se det utifrån de reflektioner jag gett.

Jag har angett citationstecken då en del av svaren fölranleder ett visst perspektiv beroende på hur man ser på det.

Jag har f.ö jättesvårt att ta på allvar folks inlägg på sociala media där de namnger en klinik pga sina egna personliga isolerade erfarenheter .
I vilket perspektiv är TS inte kund hos Hässleholm? De har tagit pengar av henne för att utföra ett "arbete". Eller tror du att hon ljuger om det?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
774
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 393
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 276
Senast: Sirap
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 428
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp