Bukefalos 28 år!

En annan rasväljartråd

@machafuko dalmatinern är en väldigt mångsidig hund. Går utmärkt tex att använda som huvudkudde

image_zpsxsvstyvr.jpeg


image_zpsi1ddcnty.jpeg


image_zps0a3e668f.jpg


:D :D :D
 
Tänkte på eurasier faktiskt. Det enda är väl ridturerna, jag är tveksam på om de jag träffat hade uppskattat det i högre fart iaf. Men det är väl en vanesak.
Dalmatiner verkar ha en del hälsoproblem?
 
Tänkte på eurasier faktiskt. Det enda är väl ridturerna, jag är tveksam på om de jag träffat hade uppskattat det i högre fart iaf. Men det är väl en vanesak.
Dalmatiner verkar ha en del hälsoproblem?
En del klåda, svamp, hudproblem, ofta orsakat av allergi. Har nyligen upptäckts DCM i rasen men rasklubben jobbar tillsammans med SKK på det, det är hyfsat kartlagt även om det säker finns ett stort mörkertal.
 
Tänkte på eurasier faktiskt. Det enda är väl ridturerna, jag är tveksam på om de jag träffat hade uppskattat det i högre fart iaf. Men det är väl en vanesak.
Dalmatiner verkar ha en del hälsoproblem?
Jag har inte ridturerna som ett krav då jag inte rider dagligen. Men jag har träffat en mängd eurasier och känner flera med rasen som inte har ett problem alls med det. Sedan finns det väl avarter i alla raser, mer eller mindre, men rasen i stort ska inte alls ha problem med en ridtur. Sedan är väl jag inte den som galopperar för kung och fosterland heller ;):D
 
Inte jag men uppfödaren kommer va där och har min grabb med sig :)
Då kanske jag får möjligheten att hälsa på dem. Har verkligen önskat att träffa henne :)
Min sambo har träffat några sociala eurasier, men ju fler desto bättre. Vill övertyga honom att de finns fler än vad han tror :up:
 
Ja, jag brukar överväga om jag har blivit lurad.. Sägs ju att dalmatiner stjäl mat och vägrar gå ut när det regnar.. Och att det inte går att lära dom gå fint i koppel. Inget stämmer på mina.. :( Vart kan man reklamera?
Du har bara en prickig hund. Inte en dalmatiner :cool:




:rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 638
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 533
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 130
Senast: DeCloe
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 911
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp