Bukefalos 28 år!

En elfråga

Thaliaste

Trådstartare
För ett tag sedan råkade jag välta ut rätt mycket vatten på golvet. Hade inte gjort så mycket om det inte vore för att där låg ett grenuttag...:banghead: Kan jag använda grenuttaget när det torkat upp eller bör det kasseras? Går inte att öppna det, så det har fått lufttorka.
 
Jag hade skakat på grendosan och försökt höra om det fortfarande finns något fritt vatten där inne. Om inte, så hade jag provat den i ett uttag med jordfelsbrytare/personskyddsautomat (sitter det jordfelsbrytare i fastighetens elcentral så är sannolikt alla vägguttag matade via den).
Litet lurigt med lufttorkning annars, en petsäker grendosa ventileras inget vidare...
 
Jag tvättar tom skitiga grenuttag som sen används igen efter torkning ...
Ser inte problemet ?
Det skulle jag inte våga. Jag torkar bara med en lätt fuktig trasa om det behövs. Grenuttag för utomhusbruk är ju annorlunda, eftersom de är tänkta för att klara väder och vind.
 
För ett tag sedan råkade jag välta ut rätt mycket vatten på golvet. Hade inte gjort så mycket om det inte vore för att där låg ett grenuttag...:banghead: Kan jag använda grenuttaget när det torkat upp eller bör det kasseras? Går inte att öppna det, så det har fått lufttorka.
Jag förstår inte vad som skulle vara skillnaden mellan ett torrt uttag och ett som varit fuktigt och torkat?
 
För ett tag sedan råkade jag välta ut rätt mycket vatten på golvet. Hade inte gjort så mycket om det inte vore för att där låg ett grenuttag...:banghead: Kan jag använda grenuttaget när det torkat upp eller bör det kasseras? Går inte att öppna det, så det har fått lufttorka.

Hur länge sedan är ett tag? Är det torrt är det bara att använda.

När jag jobbade som sanerare så tvättade vi grenuttag i miljoner och torkade sedan dom.
 
Lite blandade bud...
Det jag är fundersam på är om det verkligen blir helt torrt därinne? Det går ju inte att öppna den för att lufta men det räcker alltså med att den får självtorka?
 
Haken är som sagt att en "vanlig" billig förseglad/gjuten och petsäker grendosa som inte går att öppna tar en jäkla tid att torka.
Lite blandade bud...
Det jag är fundersam på är om det verkligen blir helt torrt därinne? Det går ju inte att öppna den för att lufta men det räcker alltså med att den får självtorka?
Njae, omsätts ingen luft så självtorkar den inte - på samma sätt som fuktig tvätt förblir fuktig väldigt länge inuti en stängd tvättmaskin. I praktiken kommer förstås litet luft att omsättas i grendosan ändå och vattnet kommer att torka sakta.
 
Jag hade gjort som jag brukar, kopplat in med extern jordfelsbrytare emellan.

500px-Body_Guard_jordfelsbrytare.jpg
 

Liknande trådar

Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
1 056
Senast: gul_zebra
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 015
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
579
Senast: cili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 850
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp