en enkel fråga..

Status
Stängd för vidare inlägg.
varför inte lära hästen kommando tex röst, som gör det hela lättare?

det är bara det att om man öppnar munnen på ett upplopp får man munnen full med sand.. så det är lite svårt att prata då... :smirk: :D
 
Man får väl lika mycket sand i munnen även om man vinner? Det är ju bara om man gått i front hela vägen som man klarar sig, och hur ofta sker det? :smirk:

Vad spelar det för roll hur länge man har haft en häst? Sitter utrustningen fel så gör den det. End of story. Erkänn istället om nosgrimman sitter fel och sadeln ligger för långt fram, det är ingen som kommer kasta dynga på dig för att du gör det, snarare tvärtom som alla här säkert redan upptäckt. Oavsett ras så har ju alla hästar bogblad, och travarna skiljer sig inte särskilt mycket ifrån andra stora raser. Det jag reagerar på när jag ser din bild är att man ser bogbladet och jag tycker sadeln ligger där den inte ska. Men bilder kan ha fel, beroende på vinkel och så vidare, så jag vill inte påstå att allt är åt helvete, men samtidigt ser det inte helt korrekt ut.

Åter till ämnet: Vad är det för jockey som har skrivit det där dagboksinlägget? PM:a gärna hans namn till mig, jag vill veta så han aldrig någonsin får komma i närheten av mig och mina framtida djur! :devil: Rädsla är ofta en stor orsak till att folk gör sådär, jag har till exempel sett en hovslagare på Täby som inte törs stå kvar om hästen rycker till lite. Han hoppar undan och svär och glor på hästen med stora ögon, sen kollar han runt omkring sig och försöker snacka bort det som om det var hästen som är korkad. Inte konstigt att hästar konstant reagerar så med honom, eftersom han är så stressad själv...
 
Men WILDROSE du har fortfarande inte svarat på min fråga om vilket ditt gamla användarnamn var?? :angel:
 
DU HAR ÄNNU INTE VARAT PÅ MIN FRÅGA. BÖRJAR BLI JÄ..GT TRÖTT PÅ ATT BEHÖVA BE OM ETT SVAR.

ALLA VILL VI VETA VEM DET VAR SOM RED VILKEN HÄSTEN VAR OCH VILKEN BANA DET RÖR SIG OM. SAMT NÄR DETTA SKALL HA INTRÄFFAT.

ATT DU INTE SVARAR FÅR OSS BARA ATT TRO ATT ALLT ÄR PÅHITTAT FÖR ATT DU VILL DRA IGÅNG EN DISKUSSION.

Har du hittat något på mina hästar att klaga på ännu?? Skulle vara kul med att få ett proffsutlåtande från ett sant proffs (om du får säga det själv).
 
men d e ju helt uppenbart att du har en epedemi i ditt stall !!!

djurplågeri herregud !!! gulsot e allvarliga saker ... gula hästar :eek: :D ;)
 
Jag tänker inte ge dig mitt gamla användarnamn därför att jag inte tycker att det har nån betydelse i den här disskusionen.
Jag och snigelfarmor är inte samma person, punkt!

mvh Wildrose
 
Och vad skulle hända om man hade några synpunkter på dina hästar?
förmodligen skulle man bara få en lång utläggning om hur dum man är som har en annan åsikt än du... :banana:

mvh Wildrose
 
Nej där har du fel komentera du om du vill.

Fat dom har gulsot alla utom årets sto föl. Så det behöver du inte komentera.

Skulle du hitta något så tar jag taksamt emot kritiken, för då kan det ju vara så att jag blivit hemma blind och inte sett det, utan skulle det vara något så är jag inte sämre än att jag kan ändra det. Om det skulle vara så att det är fel alltså. :cool:
 
menar du mig eller?

så nä..hade jag ett sånt, då tackar man :-)

på måndag ska jag börja jobba i travstall igen...har ju inga galopphästar i umeå...
/jenny

hur blev det, var jag o den där andra samma person, räck upp handen ni som tror det fortfarande :-)
 
Lite svårt att räcka upp handen. Men min är i luften. Vill gärna ha svar på min fråga också, eller glömmer du den hela tiden?????????
 
Den jag skrivit ett antal ggr vid det här laget. Vilken bana häst jockey det rörde ig om samt datum. Du blev ju så otroligt upprörd över det du såg, så då borde du komma ihåg detta.
 
jaha

jag vet inte, jag såg ju på travet. det var samma dag som jag skrev inlägget och det var lopp två tror jag av de två som visas på tv. det var en manlig jockey röd dress har jag för mig.
men han är nog inte ensam och tydligen finns det folk inom galoppbranschen som tycker han var bra för deras häst. den kanske behövde extra extra mycket "stöd" ? :-(
 
Någon som vet vem som vann komben den 15/9???

Måste bara få veta vem denna urdåliga jockey (enligt snigelfarmor) är.
 
hur många hoppryttare hade förgjord för 10 år sedan, nu har ala de den ena dyrare än den andra..


INGEN hoppryttare hade förgjord för 10 år sedan och INGEN hoppryttare har förgjord idag.
Kanske dags att friska upp kunskapen om olika tillbehör och vad dom är till för innan du dömer ut en massa saker du inte ens har en aning om vad dom har för funktion :devil:
 
Du säger att du håller på med travare. Dom är absolut inte bättre på det här med bett. Var på travet i Kalmar och tittade på V75 i Lördags.

Finns foton därifrån som är lika hemska (vad gäller betten) som du säger det är på galoppen. Om du vill ha bildbevis så säg till så skall du få det.
 
Men herregud människa!!
Det är ingen som sagt att varken trav- eller ridsporten alltid är bäst, och du har rätt i att det är vanligt med fel anpassade bett inom travet.
Detta beror oftast på två saker: 1.okunskap eller 2.tidsbrist, man tar ett ledigt huvudlag och "slänger på" utan att titta så noga.

Varför inte erkänna och försöka rätta till bristerna inom "din" gren istället för att som en femåring peka på grannen och säga "men han gör ju så".
Att nån annan gör fel rättfärdigar väl inte ens egna misstag, eller??

Jag har tittat in på din hemsida och inte hittat nåt att kommentera vad gäller dina hästar, de såg fina och välmående ut, men DU verkar ha lite attiydproblem...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 593
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 434
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 679
Senast: _FiA_
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
4 702
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp