Bukefalos 28 år!

En hjärtskärande tistel

Sv: En hjärtskärande tistel

Jag hatar ju inte någon typ av djur... däremot kan jag "hata" individer av djur. Om de stör mig eller är aggressiva. Jag skriver "hata" inom citationstecken för att i slutänden så inser jag ju att det är ÄGAREN som är det stora problemet. Jag kan känna en avsky för en hund som skäller dygnet runt och stör mig, men kan även känna att det ändå är synd om den som inte fått bättre fostran. Så; då faller ändå ansvaret på ägaren.

Jag skulle aldrig, aldrig, aldrig ta ihjäl ett husdjur i likhet med det som beskrivs i dagens ris.

OM djuret skulle vara övergivet (vilket jag nog skulle kunna konstatera efter x veckor, månader med efterlysningar och sökande efter hem) så skulle jag antingen ta hand om det själv ELLER om jag inte kunde det; ta bort djuret för djurets eget bästa.
 
Sv: En hjärtskärande tistel

Men jisses :eek:

Att folk bara kan :eek::mad:

Om man stör sig på någon annans djur får man väl gå och säga till ägaren.

Det borde vara skottpengar på såna människor :mad:

/M
 
Sv: En hjärtskärande tistel

Men jisses :eek:

Att folk bara kan :eek::mad:

Om man stör sig på någon annans djur får man väl gå och säga till ägaren.

Det borde vara skottpengar på såna människor :mad:

/M
Hän tyckte säkert att det borde vara skottpengar på katten.
 
Sv: En hjärtskärande tistel

Men jisses :eek:

Att folk bara kan :eek::mad:

Om man stör sig på någon annans djur får man väl gå och säga till ägaren.

Det borde vara skottpengar på såna människor :mad:

/M

Jag medger att jag har fördomar, men min gissning är att det är en medelålders man som har kommit upp sig tillräckligt i livet för att tro att han äger världen och den bro där katten vistades. Det är samma typ av människa som snor handikapp-parkeringar, ställer sin SUV så ingen annan kan komma fram eller flyttar in ny till ett område och börjar med att stämma grannstallet för att det står för nära och lockar till sig flugor. :mad:
 
Sv: En hjärtskärande tistel

Gud så hemskt :cry:

Jag vet inte vad jag skulle göra med en människa som gjorde så mot mina katter ... den ena är inne, så hon är ju utan risk :) men den andra är ute och ränner... hoppas hon inte stör någon :cry:
 
Sv: En hjärtskärande tistel

Varför kan man inte säga som det är?

- Var är Misse?
- Misse är borta, någon som inte tyckte om Misse har tagit honom ifrån oss. Han kommer inte tillbaka.
- Får man verkligen GÖRA så?
- Nej, det får man inte. Det är väldigt elakt och det får man inte. Men någon var arg och orättvis och tog Misse ifrån oss ändå. Vissa människor är orättvisa och elaka.
 
Sv: En hjärtskärande tistel

Det var en tistel i lokaltidningen.
Järbo är en så liten håla att de flesta nog vet vad som hänt där nu och vem det gäller.

man kan verkligen hoppas. Det stod ju inga detaljer, men jag undrar hur de visste att det var grannens verk?
 
Sv: En hjärtskärande tistel

Trist.

Man avlivar inte fræmmande djur & absolut inte djur med halsband.
Antagligen har han retat sig på katten tillræckligt længe & avlivade den till slut.
Jag vet tyværr inte hela historien.
 
Sv: En hjärtskärande tistel

KL

Ungefär samma logik som att gå in på annans mark och skjuta en grävling, inte för att den störde utan för att grävlingar ska skjutas, så det så!
Att avliva en katt med halsband är väl dessutom brottsligt... Vad gjorde personen med katten sedan? Och vad gjorde den med halsbandet?
 
Sv: En hjärtskärande tistel

Varför kan man inte säga som det är?

- Var är Misse?
- Misse är borta, någon som inte tyckte om Misse har tagit honom ifrån oss. Han kommer inte tillbaka.
- Får man verkligen GÖRA så?
- Nej, det får man inte. Det är väldigt elakt och det får man inte. Men någon var arg och orättvis och tog Misse ifrån oss ändå. Vissa människor är orättvisa och elaka.

Beror väl på hur gamla de är?
I en viss ålder hade jag antagligen skadat grannen allvarligt om jag fått reda på vem det var. Och den där knapphändiga informationen hade jag inte godtagit.
 
Sv: En hjärtskärande tistel

Jag kan inte låta bli att småle - i detta fall har vi helt samma fördomar !
 
Sv: En hjärtskärande tistel

*snyft* usch vad rörd jag blev av den insändaren.Hur kan man göra något sådant?Jag förstår mig inte på sådana kallsinniga människor som kan släcka liv så fort,och ohjärtligt.Särskilt när det är någon annans .Tyvärr så finns del alltid sådana typer som det är ngt galet med som inte har ngt hjärta,ja vad ska man göra?Vet inte riktigt men som ngn nämde polisanmäla om det kan hjälpa ngt.
 
Sv: En hjärtskärande tistel

*kl*

Jag känner mer än en person som utan tvekan har ihjäl de katter som tar sig in på deras mark, halsband eller inte. När jag blir upprörd är det (enligt min omgivning) jag som inte är socialt kompetent nog att uppföra mig och låtsas som ingenting...
 
Sv: En hjärtskärande tistel

Beror väl på hur gamla de är?
I en viss ålder hade jag antagligen skadat grannen allvarligt om jag fått reda på vem det var. Och den där knapphändiga informationen hade jag inte godtagit.

Jag var sex eller sju år när grannen sköt vår katt, och hade definitivt odlat ett glödande hat mot vederbörande om jag fått veta sanningen. Därför ljög mina föräldrar och sade att hon försvunnit.

Tror tom det var fullt lagligt att skjuta katten, som lagen såg ut då hade markägare rätt att 'saklöst' avliva katter som gick utanför ägarens tomt :eek:
Vidrigt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 614
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 535
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
3 943
Senast: Raderad medlem 94602
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp