En hög sopor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är vad jag känner mig som. Inget att ha.

En del saker hade jag säkert kunnat göra annorlunda, men inte är det mycket. Ändå känner jag mig som en komplett idiot.

Tur att Senioren skiter i det i alla fall.

jagochmondrix.jpg
 

Ect är elchockbehandling fast det tycker jag nog var ett drastiskt förslag.

Bra att du prövar medicinen! Nu vet jag inte vilken medicin det är, men åtminstone med SSRI blir man ofta sämre i början. Men det går över. För mig tog det två veckor innan det vände. Bli alltså inte rädd om du dippar ännu lite mer.
Jo, ect är ett drastiskt förslag. :up: Ville mest utmana tanken lite. ;) Men, fördelen med ect är att man märker effekt redan efter 2-3 behandlingar, dvs inom en vecka.
Dock tror jag inte ect är ett alternativ för @Magiana men jag vill ändå säga att det är en effektiv behandling i vissa fall. Den har mindre biverkningar än medicin, till exempel.....

Ska du prova medicinen @Magiana? I sådana fall blir jag jätteglad för din skull. :heart Jag tror verkligen det skulle hjälpa dig på traven rejält. :)

Edit; såg att du redan börjat med medicinen. Heja dig! Modiga du. :heart
 
Jo, ect är ett drastiskt förslag. :up: Ville mest utmana tanken lite. ;) Men, fördelen med ect är att man märker effekt redan efter 2-3 behandlingar, dvs inom en vecka.
Dock tror jag inte ect är ett alternativ för @Magiana men jag vill ändå säga att det är en effektiv behandling i vissa fall. Den har mindre biverkningar än medicin, till exempel.....

Ska du prova medicinen @Magiana? I sådana fall blir jag jätteglad för din skull. :heart Jag tror verkligen det skulle hjälpa dig på traven rejält. :)
Hon har redan börjat, skriver hon ju.

För dig som jobbar inom psykiatrin förstår jag ect inte är så laddat (ursäkta vitsen :cautious:). Men jag tror att för oss andra, den breda allmänheten, så är ect lite väl drastiskt att "utmana tanken" med.
 
Hördu, vad sägs om att låta Magiana få ha sin dagbokstråd i fred?

Det står dig naturligtvis fritt att fortsätta tjafsa om vad jag skriver till Magiana, men av respekt för henne så kanske du kan PM-a mig dina allvetande tolkningar av vad jag skriver istället.Vore fint om det slapp belasta tråden. Jag kommer hursomhelst inte att kommentera det mer.
Fast det jag skriver syns ju inte för Magiana, eftersom hon har mig på ignore. Så jag belastar inte tråden ur hennes synpunkt, mina inlägg är osynliga. :idea:
 
Jag gick och kollade.

Brintellix heter den.
Så himla bra av dig, hoppas av hela mitt hjärta att den hjälper. Sedan har jag en hemlig förhoppning om att du kommer att köpa en fantastiskt skön liggsoffa och tv billigt på blocket. Jag tror nämligen att det vore både skönt och nyttigt att låta dig mysa ner i soffan och låta dig översköljas av program som inte direkt intresserar dig men ändå kan ge en viss stimulans plus att du kan nörda in dig på trädgårdsprogram från alla världens hörn under vintern. Istället för att det lustfulla fokuseras på dina prestationer i form av handarbete. Här bryr jag mig inte om just dina preferenser angående tv utan tänker att du nog reagerar precis som de flesta av oss på en soffa/säng och en tv ;). Starkt jobbat av dig att börja med medicinering!
 
Så himla bra av dig, hoppas av hela mitt hjärta att den hjälper. Sedan har jag en hemlig förhoppning om att du kommer att köpa en fantastiskt skön liggsoffa och tv billigt på blocket. Jag tror nämligen att det vore både skönt och nyttigt att låta dig mysa ner i soffan och låta dig översköljas av program som inte direkt intresserar dig men ändå kan ge en viss stimulans plus att du kan nörda in dig på trädgårdsprogram från alla världens hörn under vintern. Istället för att det lustfulla fokuseras på dina prestationer i form av handarbete. Här bryr jag mig inte om just dina preferenser angående tv utan tänker att du nog reagerar precis som de flesta av oss på en soffa/säng och en tv ;). Starkt jobbat av dig att börja med medicinering!
Varför är det så himla viktigt med tv? Den är stor och tar plats som ts inte anser sig ha. Om tv-program nu skulle vara intressant för henne kan hon ju, om hon vill, börja med att kolla på en mindre enhet såsom mobil eller padda. Däremot är det nog rätt trevligt med en annan plats att sitta/ligga om sängen är för trist. Jag personligen dyker hellre ner i sängen när jag är trött eller bara har tid över. Eller hänga upp en hängmatta någonstans (fördel: enkelt att ta ner när man tycker att man vilat klart). Det är något med gungandet, tycker jag. Ena dottern sov i hängmatta en tid, vi föräldrar lånade den på dagarna :p
 
Så himla bra av dig, hoppas av hela mitt hjärta att den hjälper. Sedan har jag en hemlig förhoppning om att du kommer att köpa en fantastiskt skön liggsoffa och tv billigt på blocket. Jag tror nämligen att det vore både skönt och nyttigt att låta dig mysa ner i soffan och låta dig översköljas av program som inte direkt intresserar dig men ändå kan ge en viss stimulans plus att du kan nörda in dig på trädgårdsprogram från alla världens hörn under vintern. Istället för att det lustfulla fokuseras på dina prestationer i form av handarbete. Här bryr jag mig inte om just dina preferenser angående tv utan tänker att du nog reagerar precis som de flesta av oss på en soffa/säng och en tv ;). Starkt jobbat av dig att börja med medicinering!
Nu tycker ju jag att handarbete är mer avkopplande än tv. Handarbetet fyller inte huvudet med ljud och intryck vilket en tv gör. Jag gillar tystnad. Eller så lyssnar jag på musik. Annat är faktiskt ganska jobbigt.

Och handarbete handlar inte om prestationer. Visst, man gör något, men det finns ingen tidspress. Man måste inte bli klar inom en viss tid.

Nu hoppas jag det är slut-tjatat om den där Tv:n. Och även soffan som jag inte har plats för eftersom vardagsrummet är matsal.

(Jag borde filma mitt hem så får någon tala om var den jäkla soffan ska stå. Att flytta in matbordet till köket vill jag inte eftersom jag avskyr att sitta i köket. Tyvärr är mitt hem för stökigt just nu för att visas upp på nätet.)
 
  • Gilla
Reactions: Sar
(Jag borde filma mitt hem så får någon tala om var den jäkla soffan ska stå. Att flytta in matbordet till köket vill jag inte eftersom jag avskyr att sitta i köket. Tyvärr är mitt hem för stökigt just nu för att visas upp på nätet.)
Eller så gör du bara en enkel ritning och lägger upp? OM du skulle få för dig att du faktiskt skulle vilja ha en soffa, annars behöver du ju inte bry dig om det. Jag har bott rätt litet och trångt många gånger, ofta helt utan möjlighet att ställa ett bord i köket överhuvudtaget, och då har t.ex. matbordet fått stå i vardagsrummet med ena kort- eller långsidan mot en vägg. Det tar inte alls upp lika mycket plats i rummet då.
 
Jag tror det i @Magianas fall inte handlar så mycket om huruvida en soffa rent faktiskt får plats. Utan att Magiana anser att en soffa inte får plats, dvs helt enkelt inte vill möblera in en soffa?

För rent möbleringsmässigt går det oftast. Men om den som bor där inte vill sova nära soffan/äta nära soffan/att soffan ska stjäla fritt golvutrymme/ha den fristående/ha den längs vägg etc - då kan det vara "omöjlig" att få in en soffa om man så har ett rum på 50 kvm att använda. Medan om man vill ha en soffa går det fint på 20 kvm.

Dvs jag tror varken film eller ritning ändrar så länge inte Magiana själv känner att hon vill ha hjälp att räkna ut bästa platsen för en soffa. Innan det skulle det bara sluta med att folk föreslog diverse placeringar som Magiana inte skulle tycka blev bra.
 
Jag tror det i @Magianas fall inte handlar så mycket om huruvida en soffa rent faktiskt får plats. Utan att Magiana anser att en soffa inte får plats, dvs helt enkelt inte vill möblera in en soffa?

För rent möbleringsmässigt går det oftast. Men om den som bor där inte vill sova nära soffan/äta nära soffan/att soffan ska stjäla fritt golvutrymme/ha den fristående/ha den längs vägg etc - då kan det vara "omöjlig" att få in en soffa om man så har ett rum på 50 kvm att använda. Medan om man vill ha en soffa går det fint på 20 kvm.

Dvs jag tror varken film eller ritning ändrar så länge inte Magiana själv känner att hon vill ha hjälp att räkna ut bästa platsen för en soffa. Innan det skulle det bara sluta med att folk föreslog diverse placeringar som Magiana inte skulle tycka blev bra.
Precis. Därför jag skrev: "OM du skulle få för dig att du faktiskt skulle vilja ha en soffa, annars behöver du ju inte bry dig om det."
 
Jag tror det i @Magianas fall inte handlar så mycket om huruvida en soffa rent faktiskt får plats. Utan att Magiana anser att en soffa inte får plats, dvs helt enkelt inte vill möblera in en soffa?

För rent möbleringsmässigt går det oftast. Men om den som bor där inte vill sova nära soffan/äta nära soffan/att soffan ska stjäla fritt golvutrymme/ha den fristående/ha den längs vägg etc - då kan det vara "omöjlig" att få in en soffa om man så har ett rum på 50 kvm att använda. Medan om man vill ha en soffa går det fint på 20 kvm.

Dvs jag tror varken film eller ritning ändrar så länge inte Magiana själv känner att hon vill ha hjälp att räkna ut bästa platsen för en soffa. Innan det skulle det bara sluta med att folk föreslog diverse placeringar som Magiana inte skulle tycka blev bra.
Jag har tänkt en hel del kring det där och jag vill inte att mitt hem ska upplevas trångt och övermöblerat.

Jag har funderat på alternativa platser för matbordet men kommit fram till att den står bäst där den står. Sen tar stolarna plats runt matbordet. I ett av hörnen står kaminen så den går inte att flytta på. I ett annat hörn står ett skåp. I ett tredje hörn står en fåtölj. I det fjärde hörnet får inte mycket plats för där finns en altandörr och avståndet till väggen är litet. Om avståndet hade varit lite större hade skåpet kunnat stå där men den får inte plats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag ägnat dagen åt att stå och sälja honung och kransar på en julmarknad. Fick sålt en del. Och nu känner jag mig dränerad...
Svar
19
· Visningar
1 392
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 438
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 539
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 317
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp