Bukefalos 28 år!

En hund är en hund,men....

Sv: En hund är en hund,men....

:bow: Håller med dig och ts!
Hunden är för mig mer min bästa vän än något annat. Jag lägger inte energi på att träna på sånt som redan funkar bara för att vara en starkare ledare.

Det är jag som har hunden, om det funkar bra för oss att hon går ut genom dörren först tex. så ändrar vi inte på det för att någon expert säger det.

Jag tror inte att det är sånt som ledarskap handlar om, utan snarare hur bra man beter sig med sin hund i allmänhet. Hur tydlig man är och om man tränar hunden med rätt metoder för just den hunden så att den blir lydig, glad och trygg och tycker att matte är det bästa som finns :)
 
Sv: En hund är en hund,men....

Jag är nog ungefär lika mot min som du är. Vissa saker är helt enkelt betydligt viktigare än andra, och då är det dem jag engagerar mig i. Dock har jag lärt mig att för att få en sak att fungera kan man ibland behöva ta vägen över en annan, som när man tex övar in ett nej eller varsågod.

Jag är lika med min häst också, för den delen.
Så länge det är ofarliga olater är det ingen fara tycker jag, men när det väl gäller - då ska de veta att det är allvar.
 
Sv: En hund är en hund,men....

Problemet är väl omdu har en hund som varje gång ni ska gå ut vräkser sig ut för att hinna först. Om du har en hund som morrar när du ber den gå ned från sängen. Om du har en hund som helt sonika vägrar gå eller lägger sig ned för att den vill gå åt ett annat håll. Om du har en hund som drar så du får ont i armen.

Det är väl då man kan börja fundera på vad som är fel. Om allt fungerar spelar det väl ingen roll hur slapp man är?? :confused:

Amen to that :)

Lägger till: Har man en lite osäker och emlig hund så ser man också att den mår bra av tydliga regler och en konsekvent ledare.

Att den vet sin position helt enkelt ..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 272
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 782
Senast: alicegard
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 055
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp