En hyllning till himlens nyaste stjärna

mazariin

Trådstartare
Igår rycktes min bästa vän hastigt från mig, 19 år gammal. Han var den mest perfekta första hästen man någonsin kunnat få och jag hade inte ens tänkt tanken att han skulle kunna försvinna från min sida redan nu. Han skulle ju flytta med oss till vår egna gård när det var dags, vara den perfekta sällskapshästen i många år framöver och bara njuta av livet! :cry: Han skulle ju få äran att dra ännu ett brudpar från kyrkan i sommar och åka på semester till sin gamla ägare. Så många planer krossades igår, kvar finns bara en oändlig sorg.

Tack min finaste vän för 6 underbara år! Aldrig finner jag en häst som fyller dina skor eller tomrummet i mitt hjärta. En sån häst som alla borde få äga någon gång, ett guldhjärta som aldrig svarade nej när man bad om något och ställde upp på allt. Att se dom oerhörda koliksmärtorna i dina ögon var det mest fruktansvärda jag varit med om. Sov gott min älskade och hoppas du travat ikapp bästisen på dom evigt gröna ängarna :heart











 
Usch, vad hemskt! Beklagar :(
Vilka härliga bilder, de visar verkligen en riktig allroundhäst :heart
 
Jag beklagar verkligen sorgen! Har ju följt er länge men tyckte det var alldeles nyss som Sipe vandrade till de gröna ängarna. Tungt att mista ännu en vän. :(
 
Jag beklagar verkligen sorgen! Har ju följt er länge men tyckte det var alldeles nyss som Sipe vandrade till de gröna ängarna. Tungt att mista ännu en vän. :(

Ja det var sex år sedan Sipe försvann. Nu travar dom sida vid sida igen. :heart Och jag har ingen kvar, konstig känsla att vara helt hästlös..

 
Åh, vilken fin häst. Jag förstår att en sådan allsidig, positiv och vänlig häst måste ha varit en ynnest att få leva med. Vilken sorg. Beklagar djupt.
 

Liknande trådar

V
  • Låst
Hästmänniskan (Långt, utan egentlig lösning, och jag vet att det finns flera liknande trådar, men behövde mest skriva av mig) Jag har tröttnat på...
Svar
10
· Visningar
8 049
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 180
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp