Bukefalos 28 år!

"En katastrof för Sara Henrietta"

(Sporthästen)
Sara Henrietta B Källström har tagit sin avstängning för otillåten medicinering hårt. ”Det är en katastrof”, säger hennes pappa Aarno. ”Man håller på att pulverisera en 19-åring på oklara grunder.”



Läs mer...
 
Sv: "En katastrof för Sara Henrietta"

vårt lands ledande dopingexperter stöder SHBK. Peter Kallings anser att box med behandlad häst flunexin skall högtryckstvättas 2 gånger varav den sista 14 dagar efter avslutad behandling.

Vad gäller mängden 230ng ,ta ett a4 papper dela det mitt itur klipp sedan sönder det i 2000 delar, så lite behöver hästen få i sig 2 timmar innan provet togs.

Svrf ordförande Bo Helander anser att för SHBK är det bara full fart framåt som gäller.

Djursholm Ridklubb får ensam bära skammen av att de ingen kunskap har hur lätt en häst kan bli kontaminerad av flunexin.

Den enda som ej skadats av händelsen är nog hästen garcia det var en tillåten hästmedicin hon fick i sig i den kraftigt nedsmittade boxen.:idea:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 527
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Enya
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 802
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp