Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

En god väns ston står och trycker rumpan mot väggen (med svansen upp) och då vet hon att det inte är långt kvar. Gud så spännande och nervöst!:eek::crazy::love:

Trycka rumpan med svansen ner kan lika gärna vara vanligt kli.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Ingen fölis ännu, har sovit i stallet 3 nätter nu.
Hon höll svansen rätt upp och mot ena sidan, tog verkligen i också när hon tröck. sen stod hon så några minuter och så ändrade hon läge, varvade mellan krubban och boxdörren. Hon har tryckt rumpan mot väggen tidigare i dräktigheten, men då med svansen ner.

Ihhhh, vad pirrigt! Dygn 312 idag, gör inget om hon kniper lite till. Bäckenbanden var ännu lösare igår, det har blivit en grop på ena sidan, den andra sidan ligger efter något. Såg däremot inte till några proppar.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jo det är ju sant och som någon annan sa så kliar det ju i pälsen på dom också nu. Vilket påminner mig om att det är dags att köpa B-vitanmin, det har jag glömt!! :o

Som sagt hon verkar inte så annorlunda i övrigt, inte kolik känningar eller nåt. Däremot allvarliga attityds problem dock, hon ska ha HELA ensilagebalen själv anser hon :devil:

:rofl:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hur ser juvret ut på henne? Kan du inte ta kort och visa i juvertråden? /AFF

Ingen fölis ännu, har sovit i stallet 3 nätter nu.
Hon höll svansen rätt upp och mot ena sidan, tog verkligen i också när hon tröck. sen stod hon så några minuter och så ändrade hon läge, varvade mellan krubban och boxdörren. Hon har tryckt rumpan mot väggen tidigare i dräktigheten, men då med svansen ner.

Ihhhh, vad pirrigt! Dygn 312 idag, gör inget om hon kniper lite till. Bäckenbanden var ännu lösare igår, det har blivit en grop på ena sidan, den andra sidan ligger efter något. Såg däremot inte till några proppar.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

mina föräldrar brukar säga, när jag berättar glad i hågen att stoet släppt bäckenbanden, "då är det en månad kvar!"

Om de är för att retas eller för att det är sant vill jag inte uttala mig om.. men förra året stämde de rätt bra på min iaf.. :p
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Det stämmer rätt bra på mitt sto förra gången. De började släppa omkring 1 april och hon fölade 3 maj.

Den här gången tycker jag att hon redan börjat släppa en aning, men hon är bara på 290 nu. Förra gången fölade hon på dygn 350.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Det är några v sen hon började släppa bäckenbanden, har varit lite synligt sen i måndags men har känts ett tag. Men hon verkar ta allting m ro, är ju likadant m juvret, lite i taget :angel:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jilly är helt sladdrig i bäckenbanden och juvret är stort men inte färdigt. Tror nog det blir om nån vecka när det är beräknat.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Spännande med alla föl nu :D

Så himla kul!

Idag är tösa inne på 225dygn =) Tycker tiden börjat sakta ner igen, usch :(
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Det är spännande nu! Visst är det bara en vecka kvar?

Cezzan har inte satt det minsta juver men det har börjat fyllas på en aningen framför. Jag hoppas jag slipper vänta lika länge den här gången:crazy:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Det förstår jag, du fick vänta riktigt länge sist. Håller tummarna för att du ska slippa det denna gången...
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hejsvejs.
Väntar mitt ponnyföl nu om en månad 16 april ca. Första fölet med denna häst. Betäckt med Top Nordpol och märren har hoppat msv förut. Hoppas på en bra tävlingsponny så småningom.
Har precis köpt en övervakningskamera som jag skall försöka få till. Hur har du löst det med webkamera? Trådlöst eller skickar du signalerna? Den där tekniken är inte så lätt alltid:)
Det där med att springa och vaka i stallet och sova där gör bara slut på mig. Lättare att bara vakna till och kolla på en skärm...
Lite kuriosa! En gång sov jag i stallet och plötsligt hörde jag att det satte igång. Var rädd för att avbryta så jag satt ett par minuter i sadelkammaren tyst som en mus, och försökte tyda vad som hände.
Ett par stön så vågade jag ut. Då var det nästan klart, jag hade missat själva fölningen iallafall. :rofl:
Vad gäller att stona få gå själv så tycker jag att min erfarenhet är att i slutet tycker de att det är gott att gå för sig själva lite. En hage bredvid de andra, så slipper de ha andra som ska "tjata " med dem.
Har precis tagit ner min mellanvägg så att hon fått en stor fölbox nu och slipper sura mot grannen. Får va ifred när hon vill, och kan prata med de andra när hon vill. Va långt det här blev. Ciao
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Håller med dig, har 110 dagar kvar till beräknad förlossning och det känns som om man bara skulle vilja glömma allt för ett par månader eller så. Inte den här lååånga nedräkningen :eek:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej!
Har följt den här tråden tysthet och jag har lärt mig mycket av att läsa här lite då och då .
Jag är nybörjare på det här med avel och mitt sto väntar nu sitt första föl, hon är på dag 271 i dag. Saken är nu den att hon från en dag till en annan har fått två stockar till bakben (är alltid annars ren och fin)hon fick sista abort virus sprutan dagen innan, kan hon ha reagerat på den?
visade ingenting med dom andra sprutorna.
Eller brukar det bli så på slutet? hon rör sig inte mycket ihagen.
hon har har ingen feber och inga sår på benen.

Ska ring vet i morgon då jag ändå ska ta stelkramp nu oxå
Vad tror ni , har ni någon erfarenhet av det?
MVH Buqette
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Usch vad tråkigt med förlusten av ett föl...:cry: Hoppas det går bättre för ditt andra sto! Och att det inte är abortvirus...
 

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 352
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp