Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hästarna fäller ju mycket nu, och du och jag befinner oss ungefär på samma breddgrader, så det är väl inte orimligt att det är vinterpälsen.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Det stämmer nog ganska bra, blev bara lite orolig för hon brukar vara väldigt "fin" av sig, ligger inte gärna i skiten om man så säger. Hon verkar inte annorlunda på något annat vis så jag hoppas på att det är pälsen.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Sist fölade hon på dygn 330 + 15 min.. :p Så det känns lite surt att det går över denna gång, såååå roligt är det inte att sova i stallet :D
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Vore jättesnällt om du kunde fota! Vill gärna se hur det ser ut så jag kan kika på mitt sto när det börjar närma sig! Min är på 257 dygn idag så det är ett tag kvar *otålig* :D
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Sist fölade hon på dygn 330 + 15 min.. :p Så det känns lite surt att det går över denna gång, såååå roligt är det inte att sova i stallet :D

Äsch då, det är JÄTTEKUL att sova i stallet:D, inatt blir det 15:e natten för mig!:crazy:*gääääääsp*

/Petra som längtar att få sova en hel natt i sin egen säng!
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Jag tror mitt sto släppt på bäckenbanden idag!!! Hon var liksom mjuk/sladdrig på sidorna om svansen...?
Men jag tror jag läste här i tråden nånstans att det iaf kan vara en månad kvar? Hjääälp det närmar sig!!! :D
Hon är förresten på dygn 294 idag!
//Camilla
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag kan säga att min tant hade badad gyttjebad idag trots att fölet vänt sig så det är nog pälsfällningen.

Glömde förresten ta med kameran:o
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Jag tror mitt sto släppt på bäckenbanden idag!!! Hon var liksom mjuk/sladdrig på sidorna om svansen...?
Men jag tror jag läste här i tråden nånstans att det iaf kan vara en månad kvar? Hjääälp det närmar sig!!! :D
Hon är förresten på dygn 294 idag!
//Camilla

Hej Camilla!
Kul att du oxå har dräktigt sto, vem av dem är det som är dräktiga är det roxann? eller är det din vita?

Kramar
Carro, Miko o Nischka
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Den som väntar på något gott......
Idag har vårt sto gått 350 dygn. Hon har haft stort, spännt juver i tre veckor och ser mer än fördig ut. vi har kollat på övervakningen 2-3 ggr per natt sedan tre veckor tillbaka och börjar bli ganska trötta. Vet knappt vilken dag det är längre! Stoet ser ut att må bra- är pigg och glad. Springer lite i hagen, rullar sig i leran och äter stora mängder hö. vi har aldrig haft något sto som gått så här många dygn. Rekordet innan var 339 dygn.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Idag har min dam gått 288 dygn och det närmar sig med stormsteg trots att det känns som om tiden står stilla... :cool: Det har börjat hända lite med hennes juver nu också, ska försöka komma ihåg kameran så jag kan sätta in lite bilder på det i juvertråden senare i helgen.. ;)

Längtar tills jag får börja vaka.. :D Men jag hoppas att det inte blir så många nätter.. :angel:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jilly hade idag 'vaxproppar' och grumlig gråvit vätska i det rejäla juvret. Nu närmar det sig. :bump:
Dygn 334 idag.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Då kommer nog din först iaf. Min är också på 334 men inte en tillstymmelse till juver.
Hon kommer nog slå världsrekord i knipning ska ni se.
Helt lugn natt. Har snöat hela natten här o är helt kritvitt ute...känns som om hon gärna kan få knipa ihop ett par veckor så det hinner torka upp lite först.
Vår åring tyckte det var jättemysko med snö...gick med mulen i backen hela tiden... hon har ju inte sett den så mycket den här vintern menar jag:smirk:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej Carro!
Nä, ingen av dem! ;) Jag har några hästar till, tre fjordingar! Så det är en fjorddam som är dräktig!
Ska dock prova skicka Roxanne till hingst i år igen!
Den vita, Chantelle ska ridas! Och så har jag ju en brun här nu också, som du kanske känner, Cora! :) Hon ska bli rid och körhäst om det vill sig väl!
Sorry, lite trådkapning!

När är Nischka beräknad?
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Äntligen börjar det hända någonting med Arabellas juver. De senaste dagarna har det inte växt jättemycket men ändå svullnat lite och känns åtminstone aktivt:).
Sparkar har det dock varit mycket mindre av. De känns mycket mer diffusa och magen ser konstigt nog mindre ut. Kan det vara så att den förändrats om fölet kanske ändrat ställning eller håller hon på att tunna ur? Någon som vet?
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Halloj!

Okej, men vad kul!
Cora känner jag till mycket väl, "red" ju in henne eller vad man ska säga.. En helt underbar häst.. Henne ska du ju rida western på..
Kul att alla dina mår bra!

Nischka är beräknad om ca 1 månad, i slutet av april.. har gått 293 dagar.. Så det är ganska nära nu :banana:

Massa kramar
Carro o kusarna
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Tunnar de ur brukar man snabbt se det på höfter, ljumskar och över kors/rygg. Ser det kantigt ut någonstans här så är det 'bara' att vräka på med mer protein och foder.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Misstänker att min Z håller på att kasta :(

I går var hon helt utan anledning jättetjock i alla fyra benen. Hon har inte ens gallor i vanliga fall. Var dessutom alldeles grå i pälsen och hade lite feber. Idag var hon piggare men fortfarande stolpar till ben. Funderar på om det kan vara dött föl i magen som påverkar henne:confused:
Fölis som sparkat där inne har inte hörts av på ett tag så jag fruktar det värsta. Hon var på 230 dagar lite drygt...
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Arabella ser inte ut att ha tunnat ur över ryggen men över baken ser hon tunnare ut. Fast hon är ju relativt omusklad just nu också. I ljumskarna tycker jag också hon ser tunnare ut men jag trodde det berodde lite på att magen ändrat form så drastiskt. Hon har redan nu fri tillgång på grovfoder men jag ska prova att öka på kraftfodret rejält så får vi se. Kanske var mindre häst än jag trodde under all lera hon varit inpackad i under stor del av vintern. Helt plötsligt håller hon sig faktiskt hyfsat ren igen och då är det ju lite mindre häst kvar :)
 

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 334
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp