En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Finns det en tråd för oss som just fått föl?
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Usch vad trist...

Man har ju alltid den där oron längst bak nånstans som gnager att det kan gå fel med allt möjligt.
När shettisen fölade förra sommaren så såg fölis helt livlös ut.
Jag fick en riktig klump i magen, men sen när jag gjort hål på fosterhinnan så kände jag att den levde ändå. *puh*

Hoppas du får svar på vad det kan vara som gjorde att det blev så. (och hoppas att det inte är abortvirus:eek:)

Min dam har börjat släppa bäckenbanden, men noll juver ännu.

Trampar dock runt i hagen lite allmänt rastlös. förvärkar kanske?

Nu är boxen halmad och kameran uppsatt, så jag är redo.

Hoppas dom andra fölningarna går fint nu!

Och klart du ska betäcka igen! Ta baktprov innan så hon är "ren" bara.

Kram!
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Sto 1 har nu gått 344 dygn och fortfarande inget.. jätte trött är hon..

Sto 2 har nu gått 337 dygn och det verkar dröja ett tag till.. men det är en först föderska så man vet inte säkert..

Längtar så.. våran Norska skogkatt hona ska snart få kattungar också.. ger mig den på att alla sätter igång inatt när jag är helt ensam hemma.. :crazy:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Idag har Kaela gått 297 dygn och hovis har varit här och plockat av skorna!!:)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej! min ena sto har gått 359 dagar eller för eran som räknar 11 månader så har hon gått över 11 dagar.. när brukar ni börja bli oroliga? hon har inte satt juver, men vägrar äta luzernen, pillar ut sin havre... hmm. hon har knappt kunnat röra sig i 4 veckors tid.. tycker att vädret borde satt igång allt. de är väl inte bara vi människor som njuter av solen och värmen.
Någon som har eller haft något sto som gått över mycket i tid?

Mvh Nadine
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej! min ena sto har gått 359 dagar eller för eran som räknar 11 månader så har hon gått över 11 dagar.. när brukar ni börja bli oroliga? hon har inte satt juver, men vägrar äta luzernen, pillar ut sin havre... hmm. hon har knappt kunnat röra sig i 4 veckors tid.. tycker att vädret borde satt igång allt. de är väl inte bara vi människor som njuter av solen och värmen.
Någon som har eller haft något sto som gått över mycket i tid?

Mvh Nadine


Ja jag har en kompis sto som gick över 4 veckor, å det e tyvärr inte så ovanligt. Så länge man ser att fölet rör på sig där inne så e det nog ingen fara.
Mitt förra sto gick 11 månader å 14 dgr så det e ju så olika.
Den kommer säkert snart ;)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Ja, prov för att kolla abortvirus är taget, jag får troligen svar i nästa vecka. Är det inte abortvirus får jag ej reda på vad som var fel, men stoet har haft två friska föl innan, så nu vill jag betäcka om henne i år om allt är OK med henne.
Hon brunstar redan nu, hon har inte helt normala brunstcykler, men jag börjar lära mig henne nu. Om det inte är något abortvirus tänker jag kolla henne om 14 dagar, hon brukar nämligen brunsta 3-4 dagar efter förlossning och sedan ca 17 dagar efter det. Bakt. prov tar jag alltid. Ev. ska jag även låna ett annat sto också, det var nästan bestämt innan detta hände, och nu blev det ju färre hästar än beräknat, så det troliga är att jag betäcker två i år. Olustkänsla att inte vilja betäcka igen gick över ganska snabbt.

Lycka till med din fölning, väntan kan vara lång ibland.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Vad det känns skönt att veta att man inte har den enda hästen som går över tiden.
Mitt sto är inne på sin 347 dygn. Nu vill jag att den som ligger i magen kommer ut!
/Gittan
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Antar att mitt andra sto som är beräknat till den första maj fölar före, hon har iallafall satt juver.. men de kommer väl i sista sekund på första "tanten" Längtar jätte mycket!! =)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

ur menar du som vi räknar????räknar inte alla typ 11 månader eller???
330-340 dygn själv har mitt sto klämt sist och fölade på dygn 351 kan säga att man var rätt slak då...lång fölvaka i år är hon stor som en elefant och beräknad till mitten på maj men de tror jag inte håller för då spricker hon :D idag inne på dygn 322 håll ut förr el senare så kikar den ut!!;)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Antar att mitt andra sto som är beräknat till den första maj fölar före, hon har iallafall satt juver.. men de kommer väl i sista sekund på första "tanten" Längtar jätte mycket!! =)

Då är våra beräknade samtidigt! :bump: Min har gått 323 dagar idag, 330 den sista april! :bump:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*knapplån*

Nu var det längesen jag var här. igen. Datorn har lagt av igen! Borde va förbjudet i fölningstider... jag har ju missat massor här! :cool:

Fina är idag på dygn 301 :D JÄTTESTOR mage och det börjar hända lite med juvret nu med... Spännande o nervöst!

Ska köpa övervakningskamera o fölgrimma snart :D
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej allihop!
Har ett sto efter Eighty eight keys, som snart skall ha föl...hon är på dag 312. Hon börjar vara trött...:). Hennes juver är ganska välfyllda, spenarna börjar också vara utfyllda. Mjölkade ut lite igår, och kollade calciumstickor...två plus av fyra möjliga! Hon går nog inte hela tiden ut. SÅÅÅ spännande!
 

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 322
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp