Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer jag med ÄL-test igen.. Haha. Jag tycker inte de är jättetydliga dessa från testlagret. Det blir liksom ojämn färg på sträcken.

Tycker ni att den 15:e är positivt? Eller fortsätta testa? Ska inte köpa detta märke igen..

DSC_2164_zpsrrsa3rqv.jpg
 
Här kommer jag med ÄL-test igen.. Haha. Jag tycker inte de är jättetydliga dessa från testlagret. Det blir liksom ojämn färg på sträcken.

Tycker ni att den 15:e är positivt? Eller fortsätta testa? Ska inte köpa detta märke igen..

DSC_2164_zpsrrsa3rqv.jpg
Jag tippar på ÄL 16.10. Vilken cykeldag var det då? Jag hade testat ännu imorgon för att se att det faktiskt blir svagare då.
 
Min kropp gillar verkligen hormontillskott. Kanske ska be om att få fortsätta med progesteron länge sedan om det blir ett plus.

När vi gjorde våra inf:er fick jag fortsätta längre än pluset med progesteron. Har kort menscylek (och lutealfas) så de trodde det ökade risken för att ägget skulle släppa, progesteronet minskar ju risken lite iaf.
 
När vi gjorde våra inf:er fick jag fortsätta längre än pluset med progesteron. Har kort menscylek (och lutealfas) så de trodde det ökade risken för att ägget skulle släppa, progesteronet minskar ju risken lite iaf.
Vid färsktransfer brukar man kunna sluta vid pluset/bim, men vid FET måste man fortsätta, oftast till vecka 11 ungefär.
 
Vid färsktransfer brukar man kunna sluta vid pluset/bim, men vid FET måste man fortsätta, oftast till vecka 11 ungefär.

Ok, det var inte "standard" när vi gjorde våra försök, det är ju närmare 8 år sedan. Då har de uppenbarligen kommit fram till att det fungerade mao. :)
 
Puh!
Fixade ampullerna utan katastrofer. Nu har jag dessutom så många sprutor kvar att jag nog fixar mitt b12 själv. SSK på överviktsenheten ger ändå subcutant och det kan jag ju också :p

Jag hoppas det räcker med den här omgången.
 
Jag har en nära vän som just fått barn. Träffade henne idag, och hon är ju såklart himlastormande förälskad i den lille pojken. Han är fantastisk.. Hon beskrev sina känslor över att bli förälder så innerligt, hur hon känner att hon aldrig tidigare haft ett syfte innan detta. Hur allt annat bleknat och suddats ut.

Och så sitter jag nu och tittar på "Så mycket bättre" och Lisas version av "Vart du än går". Allt bara brast för mig.

Jag är så innerligt rädd, tänk om jag aldrig får uppleva detta. "Det är snart din tur" sa min vän idag. Men tänk om det aldrig blir det då? Aldrig blir min tur. :(
 
Jag har en nära vän som just fått barn. Träffade henne idag, och hon är ju såklart himlastormande förälskad i den lille pojken. Han är fantastisk.. Hon beskrev sina känslor över att bli förälder så innerligt, hur hon känner att hon aldrig tidigare haft ett syfte innan detta. Hur allt annat bleknat och suddats ut.

Och så sitter jag nu och tittar på "Så mycket bättre" och Lisas version av "Vart du än går". Allt bara brast för mig.

Jag är så innerligt rädd, tänk om jag aldrig får uppleva detta. "Det är snart din tur" sa min vän idag. Men tänk om det aldrig blir det då? Aldrig blir min tur. :(

Man kan bara hoppas... Att man får uppleva det en gång som så många tar för givet. Kram! :heartheart:heart
 
Jag har en nära vän som just fått barn. Träffade henne idag, och hon är ju såklart himlastormande förälskad i den lille pojken. Han är fantastisk.. Hon beskrev sina känslor över att bli förälder så innerligt, hur hon känner att hon aldrig tidigare haft ett syfte innan detta. Hur allt annat bleknat och suddats ut.

Och så sitter jag nu och tittar på "Så mycket bättre" och Lisas version av "Vart du än går". Allt bara brast för mig.

Jag är så innerligt rädd, tänk om jag aldrig får uppleva detta. "Det är snart din tur" sa min vän idag. Men tänk om det aldrig blir det då? Aldrig blir min tur. :(
Känner igen dina tankar och försöker skicka en stor varm KRAM genom cyberrymden!
 
Hej allihopa!

Jag har följt tråden ett bra tag nu och nu verkar det som att det är dags att ansluta sig. Att bli med barn ser ut att bli ytterligare en sak som tänker dra ut på tiden för oss.

Sammanfattningsvis slutade jag med piller efter många år i maj typ. Våra försök blev lite uppskjutna av att man fann cellförändringar hos mig och jag fick genomgå en konisering i somras. Det kombinerat med husbygge och mycket på jobbet innebar en del stress.

Nu är vi inne på seriöst försök nr 3 som inte velat ta sig. Första månaderna hade jag inbillade symtom efter ägglossning men denna gång inget varför jag var hyfsat säker på att det inte blivit något. Testade med tidigt test i torsdags som var negativt och idag kom mensen. Och jag som så gärna ville bli mamma innan 30... men det blir jag i april så det är kört! Börjar redan fundera på hur det skulle vara att gå igenom IVF, tack alla i tråden som delar med sig av sina erfarenheter! När tror ni vi kan börja söka hjälp? I maj när det är ett år sedan vi slutade skydda oss eller i augusti när vi seriöst började försöka efter att ha läkt ihop efter operationen?

Tack igen för en bra tråd! Kul med allt fint stöd ni visar för varandra. Kram!
Om ni ändå hade oskyddat sex från i maj, även om ni inte aktivt försökte pricka ägglossning, så hade jag räknat därifrån.
 
Jag har en nära vän som just fått barn. Träffade henne idag, och hon är ju såklart himlastormande förälskad i den lille pojken. Han är fantastisk.. Hon beskrev sina känslor över att bli förälder så innerligt, hur hon känner att hon aldrig tidigare haft ett syfte innan detta. Hur allt annat bleknat och suddats ut.

Och så sitter jag nu och tittar på "Så mycket bättre" och Lisas version av "Vart du än går". Allt bara brast för mig.

Jag är så innerligt rädd, tänk om jag aldrig får uppleva detta. "Det är snart din tur" sa min vän idag. Men tänk om det aldrig blir det då? Aldrig blir min tur. :(

Åh stor kram till dig, även jag känner igen mig! Men jag vill bara säga att inte alla upplever den där himlastormande förälskelsen som din vän gör. Jag kämpade i fyra år och fyra ivf:er innan jag äntligen fick mina flickor, så de var hett efterlängtade. Men jag har ändå aldrig känt det där att livet fick en ny mening och allt annat bleknar. Jag kan ärligt säga att även om jag inte fått barn, så hade mitt liv varit fantastiskt ändå, bara annorlunda. Men besvikelsen hade förstås tagit lång tid att komma över - väldigt lång tid.
 
Ok, det var inte "standard" när vi gjorde våra försök, det är ju närmare 8 år sedan. Då har de uppenbarligen kommit fram till att det fungerade mao. :)
I stimulerad fet måste man göra det. Annars kommer mensen genast oavsett om man är gravid eller inte. Det är nog inget nytt.
 
Vi gjorde ostimulerade fet, det förklarar nog saken. Fick alltså progesteron även vid dom.
Ja då så! Det är den plötsliga minskningen av progesteron som sätter igång mensen, så om man har en kort lutealfas så är det logiskt att tillsätta progesteron så att kroppen hinner märka att den är gravid.
 
Igår kissade jag i en äggkopp :rofl: det är en sport det!
Skulle börja testa och kom på det när jag var panikkissnödig så satt på toa och knep, hittade inte min mugg som brukar finnas där. Insåg den var i diskmaskinen och ropar åt dottern komma med en liten mugg. Hon kom med en äggkopp. Snacka träna pricksäkerhet :D
 
Ja då så! Det är den plötsliga minskningen av progesteron som sätter igång mensen, så om man har en kort lutealfas så är det logiskt att tillsätta progesteron så att kroppen hinner märka att den är gravid.

Ja precis! Man kunde ju allt detta perfekt när man var mitt uppe i det, kolla på doser, alla olika preparat mm, men man glömmer med åren. Tur är väl det kanske. ;) Glömmer aldrig ett läkarbesök där vi satt och diskuterade bla NK-celler, diverse olika provtagningar osv (jag är ssk) stackars maken hängde nog inte riktigt med och läkaren log och sa att jag fick förklara för honom hemma. Då hade man stenkoll, det har jag inte längre. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
965
Senast: Queen
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 628
Senast: Eurydome
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 531
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp