Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du testat positivt så var det ingen mens. Då får du se när du hade förra mensen. Eller så finns det en till (tyvärr tråkig orsak) till att du fick mens. Vill du veta den?

Det är vanligt att man har en väldigt sparsam mens (oftast bara lite blodstänk) vid den tidpunkten man skulle ha haft sin mens. Detta för att det inte har hunnit bildas tillräckligt med hormoner för att signalera till kroppen att den skall stoppa mensen helt. Det är därför det kan komma ett och annat blodstänk vid BIM.

Eftersom det finns så pass många om och men för din del så borde det göras ett tidigt VUL på dig.

(Och just för att allt är så osäkert så avbeställ inga tider i din utredning än)

Jo de förstår jag också att de inte var mens men det är det jag menade att eftersom min vanliga mens är lika sparsam som denna så är det omöjligt att veta när jag verkligen hade mens sist.
Jag hade ju blödningar på "mensdagarna" även i december men redan då sa jag till sambon att hormonerna måste vara galna då det känndes precis som jag skulle ha mens igen en vecka FÖRE ÄL så va helt säker på att jag inte hade ÄL i december.

Hur som är jag somsagt jätte orolig för att något är galet för det känns inte normalt och kvinnokliniken va inne på samma spår så fick en akut tid i morgon. Hon ja pratade med tyckte att vi om inte annat skulle ta reda på hur långt gånget jag är.


Men vad kan jag vänta mig om det nu visar sig vara X?

Provade förklara för sambon men insåg att jag va väldigt osäker själv på vad som då händer.
 
Jo de förstår jag också att de inte var mens men det är det jag menade att eftersom min vanliga mens är lika sparsam som denna så är det omöjligt att veta när jag verkligen hade mens sist.
Jag hade ju blödningar på "mensdagarna" även i december men redan då sa jag till sambon att hormonerna måste vara galna då det känndes precis som jag skulle ha mens igen en vecka FÖRE ÄL så va helt säker på att jag inte hade ÄL i december.

Hur som är jag somsagt jätte orolig för att något är galet för det känns inte normalt och kvinnokliniken va inne på samma spår så fick en akut tid i morgon. Hon ja pratade med tyckte att vi om inte annat skulle ta reda på hur långt gånget jag är.


Men vad kan jag vänta mig om det nu visar sig vara X?

Provade förklara för sambon men insåg att jag va väldigt osäker själv på vad som då händer.

Jag skulle välja operation om det är utomkveds. Äggledaren är ju troligen redan skadad och onödigt med fler utomkveds för att de vill köra cellgifter. Det tar också längre tid innan man kan bli gravid igen.
 
  • Gilla
Reactions: Is
Jo de förstår jag också att de inte var mens men det är det jag menade att eftersom min vanliga mens är lika sparsam som denna så är det omöjligt att veta när jag verkligen hade mens sist.
Jag hade ju blödningar på "mensdagarna" även i december men redan då sa jag till sambon att hormonerna måste vara galna då det känndes precis som jag skulle ha mens igen en vecka FÖRE ÄL så va helt säker på att jag inte hade ÄL i december.

Hur som är jag somsagt jätte orolig för att något är galet för det känns inte normalt och kvinnokliniken va inne på samma spår så fick en akut tid i morgon. Hon ja pratade med tyckte att vi om inte annat skulle ta reda på hur långt gånget jag är.


Men vad kan jag vänta mig om det nu visar sig vara X?

Provade förklara för sambon men insåg att jag va väldigt osäker själv på vad som då händer.
Jag håller alla tummar för att det är sonder ska!
 
  • Gilla
Reactions: Is
I helgen....
Min mens brukar bara vara några dagar och bestå till mestadel av bruna flytningar och de har jag haft regelbundet och precis på förväntat datum de senaste månaderna

Jag har haft mensliknande blödningar bägge gångerna jag varit gravid, fick göra UL för att konstatera vilken vecka jag var gravid i bägge gångerna pga detta. Första gången valde jag att avbryta pga min ålder mm men andra gången behöll jag och resultatet blir 16 år i april.

Jag håller tummarna för att allt är OK och att det går som det ska för eran del :heart

Tillägg:

Bra att dom kollar upp det och tar det på allvar.
 
Jo de förstår jag också att de inte var mens men det är det jag menade att eftersom min vanliga mens är lika sparsam som denna så är det omöjligt att veta när jag verkligen hade mens sist.
Jag hade ju blödningar på "mensdagarna" även i december men redan då sa jag till sambon att hormonerna måste vara galna då det känndes precis som jag skulle ha mens igen en vecka FÖRE ÄL så va helt säker på att jag inte hade ÄL i december.

Hur som är jag somsagt jätte orolig för att något är galet för det känns inte normalt och kvinnokliniken va inne på samma spår så fick en akut tid i morgon. Hon ja pratade med tyckte att vi om inte annat skulle ta reda på hur långt gånget jag är.


Men vad kan jag vänta mig om det nu visar sig vara X?

Provade förklara för sambon men insåg att jag va väldigt osäker själv på vad som då händer.

Förstår att du är orolig, håller tummarna för att allt är som det ska. Skönt att du fick en snar tid så att du får veta.
 
Jo de förstår jag också att de inte var mens men det är det jag menade att eftersom min vanliga mens är lika sparsam som denna så är det omöjligt att veta när jag verkligen hade mens sist.
Jag hade ju blödningar på "mensdagarna" även i december men redan då sa jag till sambon att hormonerna måste vara galna då det känndes precis som jag skulle ha mens igen en vecka FÖRE ÄL så va helt säker på att jag inte hade ÄL i december.

Hur som är jag somsagt jätte orolig för att något är galet för det känns inte normalt och kvinnokliniken va inne på samma spår så fick en akut tid i morgon. Hon ja pratade med tyckte att vi om inte annat skulle ta reda på hur långt gånget jag är.


Men vad kan jag vänta mig om det nu visar sig vara X?

Provade förklara för sambon men insåg att jag va väldigt osäker själv på vad som då händer.
Vilket underbart mottagande du fick av din kvinnoklinik!! :up:
Så skall det se ut!!!

Så länge du inte har ont så brukar det inte vara akut och då blir oftast inte konsekvenserna så stora.

Men det kan också vara tex ett missfall eller en ofostrig graviditet eller liknande.

Eller så är det bara en helt vanlig graviditet :)

Jag vet inte hur du är som person men jag vill gärna veta så många olika scenarion som möjligt. Dvs jag vill vara lite påläst innan. För mig är det sedan lättare att ta till mig och fatta beslut när väl fakta kommer. Så säg ifrån om du inte vill höra några spekulationer. Det är många gånger väldigt lätt att utgå från sig själv och glömma att alla inte reagerar normalt.

Jag håller tummarna och det absolut mest sannolika scenario är att du är fullständigt normalt gravid. :)
 
Håller tummarna att ni ser en sprattlande liten knodd imorgon @Is , eller åtminstone en räka med hjärtslag (beroende på hur långt gången du är).
Bruna flytningar har min kompis berättat att hon hade när hon var gravid med sin dotter. Helt normalt och helt ofarligt.
 
Tack alla för stödet,
Berättade för en arbetskollega idag när allt hände (för självklart ringde de från Strömsholm och hade bokat in min hund på operation som jag inte viste något om, och de på röntgenavdelningen som skulle göra undersökning på min urinblåsa ville slänga remissen i soptunnan direkt de fick veta att jag fått ett positivt gravtest och att jag sedan skulle be en läkare skicka ny remiss om ett år, allt hände i samma veva). Det är kollega iaf som ger ledighet och lägger schema så kände mig tvingade att berätta hela sanningen för henne och denna underbara människa sa direkt att hon också kunde ta ledig och åka med in imorgon om inte min sambo fick komma ifrån :love:

Jag är också sådan som vill veta alla senarion innan så att man kan vänja sig vid tanken innan det inträffar. Annars har jag alldeles för lätt att blir stressad och kanske tänker ologiskt.

Och ja kvinnan jag talade med på kvinnokliniken var så tillmötesgående som man bara kan bli, flera gånger sa hon att jag när som kunde åka in akut och hon var ängslig att jag tyckte det va för länge att vänta till i morgon kl 11.
Vart glatt överraskad!
 
Eftersom många gravida skriver har också ville jag informera om att Finland från och med imorgon varnar gravida för att äta lakrits. Hittills har man ansett att små portioner är okej, och det är då blodtrycket man tänkt på. Nu har ny forskning pekat på att barnet kan få koncentrationssvårigheter om mamman äter lakrits under graviditeten.

Här kan ni läsa en kort artikel
 
Eftersom många gravida skriver har också ville jag informera om att Finland från och med imorgon varnar gravida för att äta lakrits. Hittills har man ansett att små portioner är okej, och det är då blodtrycket man tänkt på. Nu har ny forskning pekat på att barnet kan få koncentrationssvårigheter om mamman äter lakrits under graviditeten.

Här kan ni läsa en kort artikel

Så nu får man inte äta lakrits? :cry:
 
Eftersom många gravida skriver har också ville jag informera om att Finland från och med imorgon varnar gravida för att äta lakrits. Hittills har man ansett att små portioner är okej, och det är då blodtrycket man tänkt på. Nu har ny forskning pekat på att barnet kan få koncentrationssvårigheter om mamman äter lakrits under graviditeten.

Här kan ni läsa en kort artikel
:eek::(:down::arghh:
 
Eftersom många gravida skriver har också ville jag informera om att Finland från och med imorgon varnar gravida för att äta lakrits. Hittills har man ansett att små portioner är okej, och det är då blodtrycket man tänkt på. Nu har ny forskning pekat på att barnet kan få koncentrationssvårigheter om mamman äter lakrits under graviditeten.

Här kan ni läsa en kort artikel
Undra om Sverige också hakar på?
 
Jag vill lämna tillbaka blastocysten!

What??!! O_o
Vad händer?

Ang. lakritsen. Jag avskyr laktrits i ätform.
Men alltså ALLT mitt favvote innehåller lakritsrot. Kan jag inte dricka det längre?
Jag som kände att jag skulle kunna överleva utan kaffe tack vara allt mitt te :cry:
 
What??!! O_o
Vad händer?

Ang. lakritsen. Jag avskyr laktrits i ätform.
Men alltså ALLT mitt favvote innehåller lakritsrot. Kan jag inte dricka det längre?
Jag som kände att jag skulle kunna överleva utan kaffe tack vara allt mitt te :cry:

I love lakrits liksom.

Om blaston fastnar blir det ju knappt något av den varan :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 963
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
975
Senast: Queen
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 629
Senast: Eurydome
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 544
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp