Bukefalos 28 år!

Endast uttagning, innebörd?

C

chrysler

Om det inte är nog många ryttare till final men man ändå ordnar klass för den/ de få ryttare som vill rida den klassen.
Hur blir det då?vet att det hänt förr & de tävlande fick placeringar trots att finalen togs bort.
Jag borde veta men orkar inte bläddra & ta reda på det, kanske får snabbare svar här.
 
Sv: Endast uttagning, innebörd?

De gånger jag tävlat och det varit "för få" ekipage för final så har vi ridit uttagningen som vanligt, och de placeringar vi fått i uttagningen har alltså gällt som slutresultat. Uttagningspoängen är ju den som gäller för t.ex. uppklassning till A- och B-klass och andra officiella sammanhang (t.ex. om man vill utbilda sig till domare måste man ju uppnått vissa tävlingsresultat), så det får ju egentligen inga konsekvenser att ta bort finalen.

Det har även hänt mig på mindre klubbtävlingar att man istället för att ta bort finalen när det varit "för få" startande låtit alla som ridit uttagning också rida final, och då har det givetvis varit finalpoängen som gällt som slutresultat.
 
Sv: Endast uttagning, innebörd?

Just det ja, tack för svaret!naturligtvis är det så, det blir som en vanlig kvaltävling utan finaler.
Personligen skulle jag hellre välja såna tävlingar oxå, bara de fanns här uppe, skulle vara skönt att rida uttagningar & sedan är allt klart liksom.
 
Sv: Endast uttagning, innebörd?

Du får flytta hit! I västsverige har vi "Vestur Cup", med kvaltävlingar kvällstid ett antal torsdagar under april-maj-juni, och så en finaldag i juni för alla som ridit minst två av uttagningarna. Det brukar vara jättetrevligt de där kvällarna, och så hinner man rida ett gäng uttagningar under en säsong utan att det blir varken dyrt eller tidskrävande.
 
Sv: Endast uttagning, innebörd?

Ska jag bli sån där Göteborgare?:confused::D
 
Sv: Endast uttagning, innebörd?

Göteborg är trevligt, min bästa vän bor där så jag är där ngn gång/år, i Halmstad har jag däremot en gammal fling så där sätter jag inte foten:angel:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 080
Senast: Pyrran
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp