Enkel bok om kattetologi

supercalifragilistic

Trådstartare
Jag vill ge en bok till en nära släkting som nyligen skaffat katt, och som älskar sitt husdjur högt men behöver förstå henne bättre. Jag letar efter något slag Anders Hallgren-liknande etologiguru? men om katter då. Ganska enkelt, lättläst eller kort för en helt "vanlig" kattägare som inte är sugen på att läsa om den historiska bakgrunden om kattens domesticering eller för mycket om forskning, utan bara vill förstå sin katt bättre och kunna erbjuda mer lite mer berikning och stimulering.
Av det jag redan sett på typ Adlibris kändes de flesta böcker för nybörjare handla mer om att acceptera kattens särskilda väsen och nästan biografiskt beskriva livet med katt. Jag söker något mer etologiskt om kattens naturliga beteende och hur man tillfredställer det, med målgrupp ägare av innekatter som inte vill bli experter utan medvetna. har någon rekommendationer?
 
Hmm.. Per Jensen har skrivit något tror jag. Fast det kanske är mest om hundar hans böcker handlar.. av någon anledning är hundetologi mer kommersiellt gångbart än katt. Tycker det är tråkigt!
Ska forska vidare och se om jag hittar något bra.
 
Per Jensen är väldigt bra, men jag som jag uppfattar TS skulle något som är mer praktiskt inriktat vara lämpligare i detta fallet?
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 669
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp