Bukefalos 28 år!

"Enkla" stigläder?

Sv: "Enkla" stigläder?

mja fast jag har ett 8-10 cm långt fodral som går över t-spännet också. det är bredare i ena ändan, så det sitter fast ordentligt.

Detta skydd behövs inte på Bates/Wintec eftersom deras T inte är genomgående som det är på Hööks liknande stigläder.
 
Sv: "Enkla" stigläder?

Tror det är wintecs läder jag har, de har INTE töjt sig eller blivit ojämna under ca 2 års användning. Rekommenderas!
B**jes verkade iofs väldigt lika, har inte testat dom (om det inte var dom jag fick med mig? en kompis lånade mina webbers -wintec- kommer inte ihåg om vi dealade så hon köpte nya från B**jes till mig eller om jag fick tillbaka de gamla).
 
Sv: "Enkla" stigläder?

Har sådana, fast annat märke. Tycker de är jätte bra! Smidiga och enkla att justera.
 
Sv: "Enkla" stigläder?

Har H**ks variant och tycker de är rätt dåliga. Till min nya sadel vill jag nu köpa några som är bättre och inte fransar sig. Har ni tips om några som håller bra?
 
Sv: "Enkla" stigläder?

Gammal tråd, men svarar dig ändå.

Jag har stigläder från Prestige, superkvalité!
 
Sv: "Enkla" stigläder?

*kl*

Har bytt till webbers på alla sadlar jag använder. Så lätt och smidigt och har två märken (flest wintec men sedan ett par där T-spännet inte går igenom helt men vet inte märke)
 
Sv: "Enkla" stigläder?

Jag har ett par från Börjes, de är underbara. Har även haft Wintecs men de är lite tjockare så gillar Börjes mer.
 
Sv: "Enkla" stigläder?

Jag köpte Top reiters. Hittade de för en ganska billig penning. :) Det föll på att de är one size och inte 70, 80 eller dam och herr. :)
 
Sv: "Enkla" stigläder?

Jag köpte mig ett par från Börjes och hittills är de över förväntan. MKT trevligare än de otäckt stela Thorowgood-"lädren" jag hade innan.
Återstår att se hur kvalitén är, jag har bara haft dem ngn vecka :)
 
Sv: "Enkla" stigläder?

Tror mina sådana stigläder är från Börjes, haft dem i flera år nu och använt dem ofta och mycket. Det syns ju tydliga märken och så vid de hål jag använt mest, men de är inte slitna så det stör funktionen.
 
Sv: "Enkla" stigläder?

min syster har sådana från prestige. De har fransat sig ganska mycket i hålen så det är svårt att byta hål på dem nu. Annars är de väldigt praktiska när man sitter på hästen och ska byta hål.
 
Sv: "Enkla" stigläder?

Jag har haft prestige ,som var för korta.Börjes har jag på en sadel dom är flera år gamla o har inte töjt sej.Köpte ett par från Hööks i höstas som jag är nöjd med oxå.webbers från Wintec är helt ok ,men lite klumpigare vid fästet tycker jag.MKT enklare o smidigare än vanliga!
 
Sv: "Enkla" stigläder?

En i stallet har ett par prestige och ett par från Bates, jag tycker att de sistnämda inte alls känns så fina i kvalitén som prestige. Det finns inga andra som kommer i närheten av den gällande kvalité?
 
Sv: "Enkla" stigläder?

Fast de prestige jag har sett har sett rätt sunkiga ut, skyddet runt spännet har pajjat och hålen fransat sig.

Mina två par bates har hållt sig fina, har dem iofs under kåpan på mina sadlar så det är möjligt att de slits mer om man har dem ovanför. Gillar att de är så tunna och breda samt lösningen de har på spännet.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 718
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 315
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 364
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp