Ensam liten misseunge

Skjøldur

Trådstartare
I år har Spezzi bara en unge. Jag ringde till alla veterinärer inom tio mil avstånd + djurskyddet för att höra mig för om det fanns några nyfödda någonstans som behövde en adoptivmamma, men icke. Så lille Moses förblev ensam. Nu är han fyra veckor och än har han inte klättrat ut ur korgen. Jag har haft tre kullar förr i samma korg och alla har klarat det då dom var tre veckor för den har inte höga kanter. Då dom klättrat ut så har dom fått en "barnhage" och till en början en liten ramp för att det ska vara lätt att ta sig tillbaks in till korgens trygghet igen.Spezzi är väldigt mån om sin lille och gör inga långa jaktutflykter, men hon leker inte med honom. Jag har försökt få honom att leka men det går trögt. Jag har en vuxen katt till som leker ibland, men Spezzi vaktar ungen så hon får inte komma in i deras rum. Det blir säkert katt av Moses till sist ändå! Men ni som haft en ensam unge, hur har utvecklingen varit?
 
Jag har en ensam unge nu, tycker hon har utvecklats ungefär som mina andra kullar hitills. Hon är 6 veckor nu. Hon är betydligt mer präglad på oss människor än de andra kullarna såhär tidigt.

Men jag tror att din kattunge är normal. I en större kull hade du säkert inte lagt märke så mycket till Moses. Han kanske skulle härmat de andra ungarna då, men jag tycker att i alla mina kullar har vissa varit tidigare än andra. Jag har fått anpassa mig mest till de som utvecklas tidigt så har de senare fått hänga på bara.
 
Idag kravlade han över korgkanten och gick en liten sväng och tillbaks igen på precis samma ställe. Jag tar ut honom då o då så det var inte första gången han var ute.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 352
Senast: Emtherlia
·
Övr. Katt Jag har en drygt femårig kastrerad siameshona som senaste två åren levt med en äldre hankastrat, också siames. De två var mycket goda...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 635
Katthälsa Har två honkatter, den ena på 1 år och den andra på 10 månader. Båda kastrerade. "Stora katten har jag haft sen hon var 12 veckor och...
Svar
0
· Visningar
1 206
Senast: Mahonia
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 905
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp