Bukefalos 28 år!

Era favoritansiktsmasker

Gimlan

Trådstartare
Blev inspirerad i prydlighetstråden där det nämns ansiktsmasker. Jag är storkonsument av ansiktsscrub och ansiktsmasker. Växlar mellan rengörande masker och återfuktande. Väljer gärna engångsförpackningar för att kunna prova många olika. Så jag vill veta: vilka masker använder ni helst och varför?
 
Gillar Ti Rivoire Lady Evening Breeze Collagen Mask, och är jättesugen på den där svarta pormask-historien.
Har testat den där svarta då jag har ganska fet hy och får pormaskar ibland och den satt fast så den var svår att få bort så jag fick tvätta bort en del som jag inte lyckades dra loss
 
Har testat den där svarta då jag har ganska fet hy och får pormaskar ibland och den satt fast så den var svår att få bort så jag fick tvätta bort en del som jag inte lyckades dra loss
Den verkar lite läskig! Men min hy tenderar att bli oren, så kanske skulle man testa ändå :P
 
Har testat den där svarta då jag har ganska fet hy och får pormaskar ibland och den satt fast så den var svår att få bort så jag fick tvätta bort en del som jag inte lyckades dra loss
minns du vilken variant du provade då? Den jag provade (pilaten) var tämligen värdelös. satt inte fast hårt alls och tog inte med sig något alls heller. Är nyfiken på de andra sorterna men vill gärna ha nån som fungerar :)
 
minns du vilken variant du provade då? Den jag provade (pilaten) var tämligen värdelös. satt inte fast hårt alls och tog inte med sig något alls heller. Är nyfiken på de andra sorterna men vill gärna ha nån som fungerar :)
Ska kolla ! Tror jag har kvar i badrumsskåpet .Den sitter som om den vore klistrad i ansiktet istället :D
 
Jag har testat en chokladmask som hade konsistensen, färgen och doften av chokladpudding. Visste knappt om jag skulle äta upp den eller smeta ut den i ansiktet. :d

Snacka om uttorkande! Den skulle vara rengörande men jag blev torr som fnöske. Jag har kvar av förpackningen men aldrig mer! Köpt på H&M, vet ej märket och orkar inte gå och titta. :p

Niveas återfuktande gillar jag, len som en barnrumpa efteråt. :up:
 
Blev inspirerad i prydlighetstråden där det nämns ansiktsmasker. Jag är storkonsument av ansiktsscrub och ansiktsmasker. Växlar mellan rengörande masker och återfuktande. Väljer gärna engångsförpackningar för att kunna prova många olika. Så jag vill veta: vilka masker använder ni helst och varför?

Inga engångsmasker men BÄSTA! :love:

"JorgObé The Original Black Peel Off Mask" & "Beauté Pacifique Instant hydrating mask".

"Översta" är för pormaskar och den andra är den ljuvligaste återfuktaren någonsin! :)

Sen skrubbar jag med en skrubb samt resterande hudvård ifrån Lancome :)
 
Det är BHA syra, man kan använda det som ett serum, men det exfolierar både hudens yta och inuti porerna och gör rent porerna utan att skada huden. Använd alltid solskydd, men det är extra viktigt när man använder BHA.
Solskydd är ett måste! :) alltid! Tips på något bra märke av BHA?
 
Solskydd är ett måste! :) alltid! Tips på något bra märke av BHA?

Jag använder Paulas Choice 2% BHA. När jag började använda det så blev det som en chock för hyn, men den är helt klart renare och friare från svarta pormaskar nu. Jag har dock förstört hyn genom att klämma, men det här hjälper att hålla porerna renare och därmed ser dom mindre ut med. :)
 
Jag använder Paulas Choice 2% BHA. När jag började använda det så blev det som en chock för hyn, men den är helt klart renare och friare från svarta pormaskar nu. Jag har dock förstört hyn genom att klämma, men det här hjälper att hålla porerna renare och därmed ser dom mindre ut med. :)
Låter helt klart intressant!
 

Liknande trådar

Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 999
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Har ni sett en tröja med sådana ärmslut på bilden som inte är luddig? (Läs kan användas på jobbet, vi har ganska fri klädkod, men ludd...
Svar
12
· Visningar
837
Senast: Squie
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp