Bukefalos 28 år!

erfarenhet av korsning fbl/vbl?

Sv: erfarenhet av korsning fbl/vbl?

Hej har en korsning travare/ fullblod hon har ett super psyke otroligt lättlärd och rör sig bra!! Älskar att jobba och att vara till lags gör allt för sin ryttare! Har inga ambitioner att tävla högt, utan vill ha en trevlig häst att ha kul med.. Alla får ha sin åsikt om korsningar i bland blir det bra i bland inte. Ska se om jag kan lägga in en bild.:)
 
Sv: erfarenhet av korsning fbl/vbl?

Halla var född 1945...det har hänt en hel del inom travhästaveln, sporthästaveln och svårklasshoppningen sen dess...
 
Sv: erfarenhet av korsning fbl/vbl?

Någon som har erfarenhet av avkommor från vbl sto korsat med fullblodshingst, tänker på ridbarhet, hållbarhet o kapacitet? Bra stam på både varmblod och fullblod.

Nu har jag inte någon sådan korsning men med korrekta föräldrar kan det blir riktigt bra. Man ska vara kritisk och syna föräldradjuren väl. Fullblod är grunden i varmblodstravaren så helt fel är det ju inte ;)
 
Sv: erfarenhet av korsning fbl/vbl?

Har sett en sån korsning på lokala hopptävlingar, den är kvick i benen över hinder som många travare är, och placerar sig ganska ofta. På minussidan är den väldigt het (är väl rimligt när två löphästraser korsas) och har en ganska dålig galopp (som nog skulle göra det svårt för den att komma upp i klasserna).
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 748
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 444
Senast: sorbifolia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 563
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp