Bukefalos 28 år!

Jag saknar ord

Åh, jag visste det! :laugh:

Om det är samma som med svenskalärare/svensklärare så säger Språkrådet är det är okej. Svenskalärare är vardagligt stilläge, men inte felaktigt. Enligt dem.
Skit också! Är jag förutsägbar? :( Jag jobbar ju hårt på att inte vara det :cool:

Och beträffande resten du skriver: Språkrådet blir bara sämre och sämre :arghh: För ett år sedan fick jag t ex lära mig att det numera inte görs skillnad på före och innan.

(PS/ Jag gillar inte att jag retar mig på sådana oviktiga saker :rage:)
 
Men nu är det det. Hur jävla svårt kan det vara att skriva det? Vad har hon för bil? Är väl en Volvo. Varför gick han hem? Var väl för (att) han tröttnade.

:angel:

Alltså jag har gått runt hela mitt vuxna liv och trott att att var något en skulle stryka om en kunde? Min otroligt korrekta svensklärare i gymnasiet gick i taket om jag skrev in att där det gick att ta bort.

Mvh upptäckte tråden sent
 
Jisses. Apropå ordbruk. Jag vet inte om det är någon mer än jag som försökt sig på att läsa Björn Ranelids facebookinlägg där han beklagar sig över att Löfven använder ordet "okej". Själv kom jag halvvägs innan min hjärna rann som en svart sörja ner i kloaken.
 
Ja! Just "tack för senast" är hopplöst. INGEN fattar :D

Ryyyyyssss ... jag minns med viss fasa nar jag nyss flyttat ut ur Sverige och skulle forsoka tacka for senast. Det blev mycket pinsamt det hela da varden var aldeles for valupfostrad for att skratta at elandet.:o

Misstänkte nåt sånt :)
Det svenska trafik-tackande är förmodligen också väldigt svenskt.

Inte alls ... Daremot ar Svensken's hets och "ska forst" tamligen unikt.
 
Jisses. Apropå ordbruk. Jag vet inte om det är någon mer än jag som försökt sig på att läsa Björn Ranelids facebookinlägg där han beklagar sig över att Löfven använder ordet "okej". Själv kom jag halvvägs innan min hjärna rann som en svart sörja ner i kloaken.


Jag gjorde ett försök nu på morgonen. Att komma halvvägs var en bedrift från din sida. :)
 
Inte alls ... Daremot ar Svensken's hets och "ska forst" tamligen unikt.
Då har du aldrig kört bil i Spanien, Schweiz, Portugal mfl mfl länder om du tror det. Min partner bara skrattar när folk säger sånt där, trafiken i Sverige är sövande och sansad jämfört med här.
 
Jisses. Apropå ordbruk. Jag vet inte om det är någon mer än jag som försökt sig på att läsa Björn Ranelids facebookinlägg där han beklagar sig över att Löfven använder ordet "okej". Själv kom jag halvvägs innan min hjärna rann som en svart sörja ner i kloaken.
:rofl: :rofl: :rofl:

Jojo, här är vi, den slappa majoriteten av folket som inte tar ansvar för språket :D

Jag kan inte påstå att jag blev vidare värst imponerad av hans text. Det var mycket om träck, fekalier och sinnesslöhet. Lille Björnen, vad jobbigt det måste vara.
 
Vet inte om det beror på att jag är magsjuk, men av någon anledning fortsatte jag att läsa på Ranelids sida. Här är lite av hans framtidsplaner:

"Jag skall skriva en stark och fullkomligt unik roman som sätter ljuset på kvinnorörelsen och Grupp 8 från 1968 och senare i Sverige."

Det ser vi väl fram emot, eller hur? :)
 
Då har du aldrig kört bil i Spanien, Schweiz, Portugal mfl mfl länder om du tror det. Min partner bara skrattar när folk säger sånt där, trafiken i Sverige är sövande och sansad jämfört med här.

Joda, bade i sodra Europa och Egypten och Malaysia. :crazy: Fast det ar pa ett helt annat satt. Det ar rush och knuff och rusa fore i den lilla luckan och folk tutar hela tiden, men de ar (oftast!) inte sa arga och "DET AR MIN RATT ATT..." som i Sverige. Det ar mer impulsivt och mest bara annorlunda korstil.
I Sverige om man blir staende for att filen tar slut eller man holl pa att komma fel och kora av pa fel avfart skulle det inte falla nagon in att slappa in en. Det ar som att det ar en dodssynd att gora fel och att ingen annan nagonsin har gjort det.
 
@hastflicka Okej, då delar vi inte samma uppfattning. Jag bor alltså i Stockholm hemma i Sverige och har verkligen aldrig upplevt det du pratar om. Varenda invandrare jag känner tycker trafiken i Sverige är rena rama meditationen jämfört med deras hemländer (Schweiz, Turkiet, Belgien, Spanien, Italien, Portugal, olika länder i Afrika etc etc etc).

Här där jag bor nu tutas det och viftas det och svärs och fräses det mest hela tiden. Skulle jag säga till folk att det är värre i Sverige skulle de skratta rakt ut tror jag.

Det är ju en stor fördel i Sverige också att det är så otroligt säkert att köra bil :).
 
Åh det här är så jäkla roligt. Jag orkar inte skärmdumpa 4 bilder och lägga upp på photobucket så bara ni med facebook kan se dem. Det är en citatsamling från Paradise hotel.

"Man kom in som en joker liksom. Man har fått tunga beslag."

:rofl:

https://www.facebook.com/emanuelpage/posts/1078744175471439

Jag har inte facebook och länken fungerar för mig.

Jag tror att ( :p )jag gillar språkutveckling generellt men jag är mycket tveksam till den där språkutvecklingen. :cautious:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 451
Senast: Nepenthe
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 746
Senast: Brandgul
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 136
Senast: EmmaW
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp