Eurovision Song Contest 2015 - semifinal 2!!

Startordningen i finalen:

1. Slovenien
2. Frankrike
3. Israel
4. Estland
5. Storbritannien
6. Armenien
7. Litauen
8. Serbien
9. Norge
10. Sverige
11. Cypern
12. Australien
13. Belgien
14. Österrike
15. Grekland
16. Montenegro
17. Tyskland
18. Polen
19. Lettland
20. Rumänien
21. Spanien
22. Ungern
23. Georgien
24. Azerbajdzjan
25. Ryssland
26. Albanien
27. Italien

(Det här inlägget kanske skulle ha passat bättre i finaltråden men eftersom någon undrade i den här tråden så... Det går ju att kopiera över till finaltråden sen om inte annat)
 
Sverige
Norge

Montenegro
Irland
Malta
Azerbajdzjan
Israel

Island
Cypern
Slovenien

Hade rätt på 7 av 10, helt ok tycker jag :). Mina favoriter gick vidare, nu hålls tummarna för Sverige och Belgien i finalen för min del.
 
NU har jag tid att sitta vid datorn och kommentera gårdagen! (kommer sen läsa igenom alla era inlägg också förstås hehe)

SÅ KLART gick Måns vidare igår, det hade väl varit en rätt stor skandal om han inte hade gjort det faktiskt ;)
Tycker han gjorde ett toppennummer, men jag måste erkänna att jag inte minns så mkt av framträdandet, satt liksom och höll andan genom hela låten ;) Men han var outstanding, speciellt då semi två mest bestod av ballader och duetter. Tyckte tillslut att alla ballader gick i varandra och lät likadant ;) HEJA MÅNS!

Men jag hade några favoriter förutom Måns och de alla gick vidare: Slovenien (så cool tjej med lite originell låt), Israel (i princip enda upptempo förutom Måns, det var uppfriskande, han var skön och det svängde), Cypern (en ballad man faktiskt lyssnade på, bra röst och närvaro), Norge (var orolig innan att den ej skulle funka utan videon men det gjorde den och killen sjunger urbra), Azerbaijan (snygg kille med bra drag i rösten, ngt svag vers men refrängen är riktigt bra).


Jag var osäker på vissa låtar innan semin, och en som överraskade lite var Polen som jag inte ens skänkt en tanke innan. Låten var kanske inget speciellt, men det fanns ngt sårbart och äkta i sångerskans blick och röst och det gav henne nog många poäng. Inten topplåt i finalen men förstår varför den gick till final.
Att den käcka duetten från Litauen gick vidare förstår jag dock inte... ok det var glatt och så men kändes väldigt omodernt och fflamsigt... Blir ingen topplacering i finalen iaf!
Island var j g osäker på innan, och den floppade litegrann i går. Söt tjej, men inte mkt mer än så. Sången var svajig och hon hade ingen Power. Synd!
Montenegro var väntat att gå vidare, men inte en lika stark balkanballad som det brukar vara mest en axelryckning.

Tja annars var det väl inga överraskningar, Måns gick vidare och det var det viktigaste! ;)

Snart öppnar finaltråden och där finns det en hel del att diskutera... Måns är segertippad, men inte kommer han få ngn promenadseger väl? Eller..?
 
Hur rätt tippade jag då?
De fetade gick till final tillslut:

Sverige
Azerbaijan
Slovenien
Cypern
Norge

Island
Israel
Montenegro

Irland
Lettland

3 fel, får känna mig hyfsat nöjd igen då ;)
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 337
Senast: Rosett
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 613
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 929
Senast: voltis
·
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 146
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp