Eurovision song contest 2023, FINALEN

Jag tyckte inte alls om Finlands bidrag och förstår inte vad alla andra ser i det, så jag är väldigt lättad över att Sverige tog hem det trots allt :)

Men gud vad sent det blev! Och då befinner jag mig ändå i UK, en timme efter er andra. Eller har det alltid slutat såhär sent, är det bara jag som blivit gammal? :o
 
Jag tyckte inte alls om Finlands bidrag och förstår inte vad alla andra ser i det, så jag är väldigt lättad över att Sverige tog hem det trots allt :)

Men gud vad sent det blev! Och då befinner jag mig ändå i UK, en timme efter er andra. Eller har det alltid slutat såhär sent, är det bara jag som blivit gammal? :o
Det drar ut mer o mer på tiden känns det som
 
Jag tyckte inte alls om Finlands bidrag och förstår inte vad alla andra ser i det, så jag är väldigt lättad över att Sverige tog hem det trots allt :)

Men gud vad sent det blev! Och då befinner jag mig ändå i UK, en timme efter er andra. Eller har det alltid slutat såhär sent, är det bara jag som blivit gammal? :o

Käärijää's sång satt ju inte alls ikväll! Lät märkligt att rapen var av så pass bra kvalitet och sången så pass mycket sämre. Publiken kan förlåta sånt men juryn gör det väldigt sällan!
 
Jag hade finbesök igår som kollade på Eurovision med mig 😍 så jag hade inte tid att skriva här. Men vilken kväll! Loreeeeeen! ❤️

Även om Tattoo inte är i klass med Euphoria (främst texten är oimponerande) så tycker jag ändå att det var startfältets starkaste bidrag. Och så är det ju fantastiskt kul att Loreen blir (ännu mer) historisk, OCH att Sverige går upp i delad ledning med flest vinster någonsin.

Lite ledsen över att Serbien fick så dåligt av både jury och tittare. Jag hade hoppats att folket skulle ge den lite mer kärlek, men den var väl lite för konstig och för tidigt i startfältet för att gå hem. Men jag tar med mig den som ett av mina favoritbidrag ever i Eurovision.

Kul att det gick så bra för Litauen! Jag gillar ju sångerskan och tycker att låten var väldigt fin. Trodde dock att den skulle hamna i botten.

Jag har önskat lite mer kärlek till Tjeckien, men de landade väl också på en ganska förväntad placering.

Finland en välförtjänt andraplats! Hade jag inte varit svensk hade jag nog hoppats på att den skulle vinna, meeeeen nu hade det känts lite bittert om den hade gjort det. Den går i alla fall till Eurovision-historien - det är inte ett bidrag som kommer falla i glömska de närmsta åren i alla fall!

Kul kväll! Jag hoppas att Malmö åter får äran att vara värdstad nästa år - då kanske jag kan få se allting på plats! 😍
 
Bra att Loreen vann, för Finland var verkligen ett märkligt bidrag... Men om det är den stilen folk gillar kanske vi ska satsa på Markolioo nästa år? Han rappar och kan ju dessutom sjunga på finska, så saken är biff.... Han är nog inte rädd för att klä sig lite galet heller... :D
 
Har hunnit landa lite nu efter gårdagens tävling. Måste ändå säga att jag är lite besviken över att inte Finland vann. Helst hade jag ju sett Norge som vinnare men jag tycker verkligen att knasiga bidrag är hela grejen med esc så hade verkligen varit kul om Finland vann.
 
Tittarrösterna gav Finland 18 tolvor (alltså från 18 länder, inklusive Sverige).

Sverige fick ingen tolva av tittarrösterna i något land - däremot fick vi 1-10 poäng från alla, utom från Finland (vars jury ju dock gav 12). :) Israel verkar ha fått ett par "dubbeltolvor" också men annars mager överensstämmelse mellan jury och tittarröster om favoriterna.
 
Tittarrösterna gav Finland 18 tolvor (alltså från 18 länder, inklusive Sverige).

Sverige fick ingen tolva av tittarrösterna i något land - däremot fick vi 1-10 poäng från alla, utom från Finland (vars jury ju dock gav 12). :) Israel verkar ha fått ett par "dubbeltolvor" också men annars mager överensstämmelse mellan jury och tittarröster om favoriterna.
Hoppas att jurysystemet ses över. Juryrösterna ska inte avgöra vem som vinner tycker jag.
 
Jag tycker det är bra att inte Finland vann. Deras bidrag var inte knasigast (Kroatien?) och inte nåt vidare bra alls - med en sångdel under djupaste Bottenviksis.

Jag som inte tyckte Loreen var bäst i svenska tävlingen tycker ändå att det var en bra vinnare i det ganska magra fält som presenterades. Annars gillade jag Frankrike och Tyskland men det gjorde inte någon annan :grin:
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 390
Senast: Rosett
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 452
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Problemhund
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp