Eurovision song contest 2023, FINALEN

Gav en vän i USA länk till Loreens uppträdande. Vännen blev sjukt imponerad i alla fall :D
Ang röstningssystemet så blir det nästan lite komiskt ibland. Jag ser hur tidningarna i Sverige nu skriver om hur de i Finland är rasande. Samtidigt kommenterar folk från just Finland och berättar att där skriver tidningarna mest om att de är stolta över att ha kommit tvåa men att norrmännen är sura över att Sverige vann och jag kan slå vad om att det i Norge skrivs något helt annat.

Min slutsats är att Eurovision i år får högsta betyg, jag tyckte faktiskt att programmet var bra(!) och det jag hann se av programledarna innan jag somnade i natt var jättetrevligt. Inte alls lika fjantigt och lika dåliga skämt osv som det brukar kunna vara och extremt mycket bättre än Mello här i Sverige.
Rätt låt vann. Placeringarna på de andra bidragen blev rimliga, totalt sett. Några överraskningar såklart men så är det alltid. Svenska kommentatorerna var också jättebra. Svensk media i övrigt (tidningar osv) får däremot bottenbetyg, svensk journalistik verkar bara bli sämre och sämre för var dag som går, om det ens är möjligt att få det sämre längre? Herregud vad jag önskar att de bara kunde skriva vettiga artiklar med rimliga rubriker. Nu blir det ju åt helvete oavsett om de skriver om Eurovision, krig eller svensk politik...

Jag håller med! Britterna och BBC ska vara stolta över årets ESC 🏆
 
Både Loreen och Käärijä var ju värdiga vinnare (även om Cha cha cha inte alls tilltalade mig personligen) . Men bara en kan vinna. Det är lite som Mello 2012 när Loreen och Danny kom etta och tvåa. Vilket annat år som helst hade Danny vunnit med Amazing! Men han hade oturen att vara med samma år som Euphoria.
 
Personligen tycker jag Eurovision ska va i Stockholm 2024 iom att det jurst är 50 år sen med ABBA och i Stockholm finns ABBA museet mm som då kan komplettera och locka alla fans... Men det är min åsikt =) Jag är inte partisk för jag bor i Sthlm själv då jag inte kommer gå på showen live oavsett =) Jag ser de så bra på tv =)

Men vilka har vi som programledare ?
Måns tycker jag gör ett kanonjobb och borde vara den manliga... men den kvinliga ? Sarah Dawn Finer ?
Petra Mede är ju lika given om hon är frisk tycker jag =) Men om hon är dålig i ryggen (? vet ej hennes sjukdomshistorik) så kan hon ju inte...
 
Personligen tycker jag Eurovision ska va i Stockholm 2024 iom att det jurst är 50 år sen med ABBA och i Stockholm finns ABBA museet mm som då kan komplettera och locka alla fans... Men det är min åsikt =) Jag är inte partisk för jag bor i Sthlm själv då jag inte kommer gå på showen live oavsett =) Jag ser de så bra på tv =)

Men vilka har vi som programledare ?
Måns tycker jag gör ett kanonjobb och borde vara den manliga... men den kvinliga ? Sarah Dawn Finer ?
Petra Mede är ju lika given om hon är frisk tycker jag =) Men om hon är dålig i ryggen (? vet ej hennes sjukdomshistorik) så kan hon ju inte...

Jag hoppas på Sarah Dawn Finer! Hon hade varit perfekt! Och då kanske Lynda Woodruff kan göra comeback!
 
Synd att inte Kristina Lugn är med oss längre, jag hade älskat att höra alla presentationer med hennes röst och torra humor :love: (OBS! Jag menar det, ingen ironi idag!)

Men som (o-)värdig efterträdare så varför inte Björn Ranelid eller Torsten Flink :angel::D

Nej, NU vet jag!! Babsan :heart :banana: :love: Jag vill ha Babsan!!!
Björn Ranelid och GW för fasen! Vilket dreamteam. Det känns minst sagt som att de skulle komplettera varandra 😂
 
Jag tycker att man tvärt emot vad man gjort i Melodifestivalen de senaste åren ska välja en programledare som faktiskt ÄR programledare. Nu väljer man istället folk utifrån kriteriet att 1. De är kända 2. De är i underhållningsbranschen men yrke spelar ingen roll.

Sen blir det lotteri ifall personen faktiskt hade någon talang eller kompetens som programledare.

Lite som att jag skulle låta min tandläkare operera mina knän eftersom hon är karismatisk och bra på att opererar något iaf. 🤷‍♀️
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 306
Senast: Rosett
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 343
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp