Eurovision song contest 2023, FINALEN

Jag hejar pĂ„ Finland! đŸ‡«đŸ‡ź
Jag hoppas inte att Sverige vinner. Jag tycker det ska gÄ mÄnga Är mellan vinsterna, annars Àr det inte lika kul att vinna. Sen sÄ tycker jag inte att Sveriges bidrag Àr en vinnare. Den Àr ganska "mellanmjölk", Àven om sjÀlva scenframtrÀdandet gör lÄten lite bÀttre.
 
LÀste just ett inlÀgg frÄn Roger Taylor i Queen, att han var taggad pÄ att fÄ göra kvÀllen med Sam Ryder :love:
Hoppas att han menar att han/dom ska spela :banana:
IsÄfall Àr min kvÀll rÀddad!!

https://www.standard.co.uk/culture/...n-brian-may-turin-graham-norton-b1080785.html

Sam Ryder ska sjunga sin nya lÄt ikvÀll under finalen uppbackad av Roger Taylor:

"During dress rehearsals on Friday, it was revealed that Taylor will join him on stage to deliver a raucous drum solo alongside a guitar solo from Ryder."
 
Jag hejar pĂ„ Finland! đŸ‡«đŸ‡ź
Jag hoppas inte att Sverige vinner. Jag tycker det ska gÄ mÄnga Är mellan vinsterna, annars Àr det inte lika kul att vinna. Sen sÄ tycker jag inte att Sveriges bidrag Àr en vinnare. Den Àr ganska "mellanmjölk", Àven om sjÀlva scenframtrÀdandet gör lÄten lite bÀttre.

Det blir lite pinsamt för bettingbolagen om Sverige inte vinner :rofl: de har ju gissat hela tiden att Sverige ska vinna stort! I sÄ fall fÄr de göra sin hemlÀxa lite bÀttre nÀsta Är.
 
DÄ har vi ju den viktiga frÄgan: Vad ska alla Àta till finalen ikvÀll?

Vi ska ha smÄplock: ostar, kallskuret (parmaskinka, salami osv), kex, marmelad och sÄnt gott. Choklad till efterrÀtt.
 
DÄ har vi ju den viktiga frÄgan: Vad ska alla Àta till finalen ikvÀll?

Vi ska ha smÄplock: ostar, kallskuret (parmaskinka, salami osv), kex, marmelad och sÄnt gott. Choklad till efterrÀtt.

Vi kör ocksÄ smÄplock men med brittiskt tema, t ex snittar à la afternoon tea.
Jag Àr dryckesansvarig och ska blanda nÄgra klassiska cocktails.
Vi tÀnker kolla pÄ BBC-sÀndningen. Mel Giedroyc och Graham Norton Àr kommentatorer och det Àr svÄrslaget. Naturligtvis ska vi sitta redo med papper och penna för att sjÀlva dela ut vÄra poÀng till bidragen.

Det jag skrivit ger lÀtt intrycket av att vi Àr ett gÀng Eurovision-Àlskare som ska ha fest. I sjÀlva verket Àr det bara jag och min man, som bÄda ligger mellan "vÀldigt lÄgt" och "obefintligt" pÄ intresseskalan för ESC. Ingen av oss har sett nÄgon delfinal eller hört ett enda bidrag. Men av nÄgon anledning bestÀmde vi att vi ska kolla och dÄ jÀklar kan man lika gÀrna gÄ all in!
 
Vi kör ocksÄ smÄplock men med brittiskt tema, t ex snittar à la afternoon tea.
Jag Àr dryckesansvarig och ska blanda nÄgra klassiska cocktails.
Vi tÀnker kolla pÄ BBC-sÀndningen. Mel Giedroyc och Graham Norton Àr kommentatorer och det Àr svÄrslaget. Naturligtvis ska vi sitta redo med papper och penna för att sjÀlva dela ut vÄra poÀng till bidragen.

Det jag skrivit ger lÀtt intrycket av att vi Àr ett gÀng Eurovision-Àlskare som ska ha fest. I sjÀlva verket Àr det bara jag och min man, som bÄda ligger mellan "vÀldigt lÄgt" och "obefintligt" pÄ intresseskalan för ESC. Ingen av oss har sett nÄgon delfinal eller hört ett enda bidrag. Men av nÄgon anledning bestÀmde vi att vi ska kolla och dÄ jÀklar kan man lika gÀrna gÄ all in!

Roligt med brittiskt tema! Det kanske man borde köra i fortsÀttningen. Mat frÄn landet som arrangerar ESC... hmm... det tÄls att funderas pÄ för framtiden!
 
DÄ har vi ju den viktiga frÄgan: Vad ska alla Àta till finalen ikvÀll?

Vi ska ha smÄplock: ostar, kallskuret (parmaskinka, salami osv), kex, marmelad och sÄnt gott. Choklad till efterrÀtt.
Jag har Àtit upp allt snask redan :( men jag har Àpplen att mumsa pÄ!
 
Jag som har GBP den 23/5 (och iom det mĂ„ste sĂ€lja mina DM biljetter :cry:) gĂ„r pĂ„ shakediet, VÄLDIGT trĂ„kigt, men sĂ„ har man ju mellomyst lite för mkt sĂ„ dĂ€rför sitter man dĂ€r man sitter... MEN :sneaky: har provat att stoppa in en shake i frysen - sĂ„ sugen pĂ„ glass... ser om de gĂ„r att Ă€ta den som glass till Eurovision... Sambon dock har fĂ„tt massor med mellomys för att stĂ„ut med att jag tittar pĂ„ de nu 3e kvĂ€llen ;)

HÄller pÄ Sverige, Àr ingen fan av Finland, eller ja hade Finland haft samma stuk hela tiden hade den vart de... kanske..
Sen Àr det ju en massa "hyfsade" lÄtar med.
Men som ICKE fan Av Euforia Àr Tattoo oo ooo ooo mycket bÀttre ;)
 
Lutar Ät köpepizza och hemgjord rabarberglass, skulle givetvis haft pina colada för autentisk cha cha cha-stÀmning men fattas tyvÀrr nÄgra ingredienser.
 
LÀste just ett inlÀgg frÄn Roger Taylor i Queen, att han var taggad pÄ att fÄ göra kvÀllen med Sam Ryder :love:
Hoppas att han menar att han/dom ska spela :banana:
IsÄfall Àr min kvÀll rÀddad!!

Oooh, dĂ„ mĂ„ste jag ocksĂ„ titta. Är Brian May ocksĂ„ med? Jag antar att det Ă€r i pausen nĂ€r alla röster.
 
Vi kör ocksÄ smÄplock men med brittiskt tema, t ex snittar à la afternoon tea.
Jag Àr dryckesansvarig och ska blanda nÄgra klassiska cocktails.
Vi tÀnker kolla pÄ BBC-sÀndningen. Mel Giedroyc och Graham Norton Àr kommentatorer och det Àr svÄrslaget. Naturligtvis ska vi sitta redo med papper och penna för att sjÀlva dela ut vÄra poÀng till bidragen.

Det jag skrivit ger lÀtt intrycket av att vi Àr ett gÀng Eurovision-Àlskare som ska ha fest. I sjÀlva verket Àr det bara jag och min man, som bÄda ligger mellan "vÀldigt lÄgt" och "obefintligt" pÄ intresseskalan för ESC. Ingen av oss har sett nÄgon delfinal eller hört ett enda bidrag. Men av nÄgon anledning bestÀmde vi att vi ska kolla och dÄ jÀklar kan man lika gÀrna gÄ all in!

Hur kan du se pÄ BBC? Det skulle göra att jag absolut tittar. Vpn?
 
Oooh, dĂ„ mĂ„ste jag ocksĂ„ titta. Är Brian May ocksĂ„ med? Jag antar att det Ă€r i pausen nĂ€r alla röster.

Jag tror inte det. Taylor anvĂ€nder inte Queen trumset utan ett med en stiliserad bild av honom sjĂ€lv pĂ„. SĂ„ det Ă€r nog en grej han gör utan Queen. Även om Sam Ryder har upptrĂ€tt med Queen om jag inte har fel för mig. Det verkar som att Sam Ryder ska stĂ„ för gitarrsolot.
 
Egentligen borde det vara chips och dip och cola. Men tja, jag har inget av det hemma. SmÄplock lÄter gott men dÄ mÄste jag klÀ pÄ mig och gÄ till affÀren.
 

Liknande trÄdar

Kultur Nu Àr det snart dax! Semi 1 pÄ tisdag och semi 2 pÄ torsdag. Jag tÀnker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam trÄd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 399
Senast: Rosett
·
Kultur Dags för den officiella trÄden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 455
Senast: Lingon
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp