Eurovision song contest 2023, FINALEN

För första gången i mitt liv är jag ändå lite taggad på att se ikväll! Fast kommer väl därför köra en Trump om Finland inte vinner, måste vara riggat isf. Nästa år hoppas jag på ett riktigt EBM-band!

Dessutom hoppas jag att vi får se så många dragqueens som det bara är möjligt ikväll!
 
Här blir det grönsker med dippsås, äppleklyftor, chips, öl och en dricka som maken trodde var cider men det är en vodka sour (orimligt god!).
 
Vi kör också småplock men med brittiskt tema, t ex snittar à la afternoon tea.
Jag är dryckesansvarig och ska blanda några klassiska cocktails.
Vi tänker kolla på BBC-sändningen. Mel Giedroyc och Graham Norton är kommentatorer och det är svårslaget. Naturligtvis ska vi sitta redo med papper och penna för att själva dela ut våra poäng till bidragen.

Det jag skrivit ger lätt intrycket av att vi är ett gäng Eurovision-älskare som ska ha fest. I själva verket är det bara jag och min man, som båda ligger mellan "väldigt lågt" och "obefintligt" på intresseskalan för ESC. Ingen av oss har sett någon delfinal eller hört ett enda bidrag. Men av någon anledning bestämde vi att vi ska kolla och då jäklar kan man lika gärna gå all in!
Åh, så det ÄR Graham Norton ändå! En av kompisarna jag träffade tidigare idag sa att hon inte trodde att han var med längre och jag blev jättebesviken. Han är liksom halva nöjet för mig, med sin torra humor och sarkasm!

För övrigt låter det sista stycket precis som jag :D
 
Jag kommer att ta med mig pizzor som min man har bakat och min vän, aka värdinnan, skrev tidigare idag att hon lagt cava på kylning. Utöver det har jag med mig kolapopcorn samt hembakade kolasnittar med Daim. Vet inte vad det blir i övrigt men vännens man kommer från en bakgrund som bartender och gillar att fixa fina drinkar så jag gissar att det blir minst en cocktail ;)
 
Åh, så det ÄR Graham Norton ändå! En av kompisarna jag träffade tidigare idag sa att hon inte trodde att han var med längre och jag blev jättebesviken. Han är liksom halva nöjet för mig, med sin torra humor och sarkasm!

För övrigt låter det sista stycket precis som jag :D

Ja, han är fantastisk! Han säger ofta det man sitter och tänker men mycket roligare formulerat. :D
 
Idag fick pållan vila då det var stallstäd och fix i solskenet vilket ju tog några timmar✌️😊. Under tiden var älsklingen I stan och köpte ny takfläkt till sovrummet 😍 eftersom den andra gett upp och lite annat pyssel här hemma 😊. Sen passade vi på att grilla istället för lördagstacos när vädret var så bra, sååå gott 😋😍. Nu blir det att natta kaninerna 🥰.
 
Jag brukar ha lyssnat igenom alla låtarna innan finalen i vanliga fall men har inte gjort det i år. Så jag har ingen favorit ännu :) Gillar dock inte Sveriges bidrag i år. Loreen sjunger absolut superbra men tycker låten är otroligt svag. Euphoria var mycket bättre!

Jag ska kämpa och försöka hålla mig vaken halva startfältet, och sen se klart imorgon förmiddag. Får se hur det går :p Inte lätt när man är gravid och blivit en sådan som somnar tiiidigt på kvällarna, istället för att vara nattuggla :rofl:
 
Här blir det tacos. Sambon håller på att tillaga det nu. Jag har varit i stallet sent för att inte sega till i soffan och bli trött
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 398
Senast: Rosett
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 454
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Alltså dessa bett
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp