Bukefalos 28 år!

"Exercise Sheet"

ylvalill

Trådstartare
Nån som vet vart man kan köpa ett sånt? Alltså ett ridtäcke som är konstruerat för att ligga under sadeln och som alltså inte har "hål" för sadeln. Jag skulle vilja ha ett sånt, regntätt och allra helst med reflexer på men jag kan inte hitta nån svensk butik som säljer det.

Anledningen till att jag vill ha ett sånt och inte ett vanligt ridtäcke är att jag vill kunna använda det när jag promenerar med hästen (då i kombination med täckesgjort såklart) och även då jag tömkör.
 
Sv: "Exercise Sheet"

Leta i affärer som säljer galopp utrustning. Sen finns det ett företag i Täby som heter "LOCA" dom syr upp efter önskemål och är jätteduktiga på "galopp grejjor". Vet inte om dom har någon hemsida men dom borde ju stå i katalogen iallafall.
 
Sv: "Exercise Sheet"

Jo, det är i de engelska butikerna jag har sett dessa "exercise sheets", tycker att de verkar himla proaktiska. Tänkte bara att det vore smidigare att köpa här i sverige nånstans.

I travbutikerna har jag bara hittat "körtäcken" och det är inte riktigt samma för de går inte riktigt lika långt fram.
 
Sv: "Exercise Sheet"

Ja det hade de faktiskt. Synd bara att det blir så dyrt att beställa därifrån. Täcke för 300 kr och sen 140 kr för frakt och postförskott...
 
Sv: "Exercise Sheet"

Mjaoo, priserna i Sverige är ibland så höga att det faktiskt blir billigare att beställa från England. Sen tycker jag det är roligare att ha saker som inte alla andra har.
 
Sv: "Exercise Sheet"

Jo, det har du ju faktiskt rätt i. Har du nåt bra tips på butik i englad som man kan bestäla grejer från då? Det är ju lite olika vilka som skickar "utomlands" och hur de gör med betalning och så...
 
Sv: "Exercise Sheet"

Jo, de hittade jag faktiskt. Men jag har aldrig hört talas om hästshopen.se och jag blev lite tveksam till hur seriösa de är när jag läste på deras hemsida...
 
Sv: "Exercise Sheet"

Aha...det hade jag inte tänkt på...var bara inne på deras sida och såg att de hade såna.
 
Sv: "Exercise Sheet"

att sy ett sånt själv kan ju inte vara allt för svårt :idea:

då får du det precis hur du vill ha o materialkostnaderna blir nog inte över 100-lappen :)
 
Sv: "Exercise Sheet"

Nej jag vet att det inte vore så svårt att sy själv och saken är den att jag faktiskt redan har köpt material till ett :)

Problemet är bara att jag HINNER aldrig sy, tyget har legat hemma i snart ett år nu och jag har fortfarande inte hunnit börja med det... Sen när jag såg att det fanns såna här täcken att köpa i england (och dom är inte ens särskilt dyra) så tänkte jag att det kanske är lika bra att köpa ett istället...
 
Sv: "Exercise Sheet"

Galoppfiltar har funnits sedan tidernas begynnelse men har skamlöst förstörts av så kallade ridhästmänniskor som skurit ut dem i sadelläget..... Blir galen bara jag tänker på det. Men.... Har du en butik med som håller Shire's sortimentet lär du nog hitta riktiga yllefiltar för träning i deras katalog.
 
Sv: "Exercise Sheet"

Eller så kan man se det där hålet som skamlöst bra eftersom man slipper ta av vojlock/schabrak varenda gång eftersom det blir så jädra trångt att få igen sadelgjorden annars.
 
Sv: "Exercise Sheet"

vi använder "skritt-täcket" dvs, det med hål när vi tömkör, går bara finemang.. brukar nämligen ha schabrak/vojlock under tömkörnignsgjorden så...
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 845
Senast: NOC14
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 710
Senast: kma
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp